Hallo Allemaal, Mijn man en ik willen graag een 2de kindje, maar het gaat allemaal wat moeizamer dan gehoopt. Bij onze dochter was het in één keer raak en nu zijn we al weer een tijdje bezig. Soms denk ik wel eens, zou het komen doordat je er teveel mee bezig bent. Ik heb in juli een miskraam gehad. Voelde me ook erg schuldig, want misschien had ik het wel kunnen voorkomen. Mijn verstand zegt me nu dat het niet aan mij lag, maar dat het een aanlegfout was en dat de natuur zelf zijn weg zoekt. maar ja, je gevoel zegt op zo'n moment andere dingen. zijn er meer vrouwen waarbij een 2de(of meerdere) zwangerschap langer uitblijft? 21 nov. is mijn nod , dus we wachten eht maar weer af. liefs aline
Bij mijn 1e was het ook gelijk raak en bij de 2e duurde het 7 ronde's Bij de 3e weer gelijk raak, maar bij de 4e weer na 7 ronde's (werd helaas een miskraam) gelijk daarna weer zwanger. Bij mij verschilde het dus ook heel erg
Sja ik heb hetzelfde als jou Aaltjuh. Ik zit inmiddels al in ronde 8/9......en nog lukt het steeds niet. Overal zie ik zwangere buiken van een 2e (oh het was in 1 keer raak hahaha, grrrrrrrrrrrrr) en hier blijft het maar achterwege. Ik heb geen miskraam gehad zoals jij. Ik ben nog helemaal niet zwanger geweest. En er niet mee bezig zijn lukt haast niet.
hallo mijn eerste was ook meteen raak ik was zelfs nog aan de pil en het was al raak nu moet ik het even af wachten heb 17-10 laatste pil gehad en 23ste laatste ongi (ben in het midden van de strip gestopt dus heb niet echt een zekere laatste ongidag) ik denk dat het nu de eerste ronde niet raak is maar hoop het natuurlijk wel!
bij mijn eerste was het de tweede poging raak, bij mijn tweede was het ook de tweede poging raak en nu...ben ik toe aan mijn vijfde (laaaaaaange) ronde...
Bij mijn eerste was het ook van de eerste ronde raak, inmiddels al sinds januari 2006 bezig voor de tweede en 2x miskraam in die tijd. Veel succes iedereen, hopelijk mag het snel raak zijn
ik ken het gevoel hoor van voor de tweede gaan. bij mij was het bij de eerste in ronde 8 raak na heel veel ontpilverschijnselen en in de 5e ronde een vroege miskraam. en nu weet ik eigenlijk niet uit mijn hoofd welke ronde het is, de 3e volgens mij. het blijft sowieso een raar fenomeen vind ik dat ik weer zwanger zou kunnen worden. als je kijkt wat voor een mooi manneke eruit gekomen is. maar je kunt er dus niets van zeggen dat die altijd snel zwanger raakt en die niet. het ligt dus niet alleen aan de vruchtbaarheid van jou, maar ook aan zoveel andere factoren. en je zegt dat je miskraam misschien wel had kunnen voorkomen, waarom zeg je dat?
Hallo, ik wil je niet ontmoedigen maarre wij hopen al 2,5 jaar op een 3e wonder! Bij de eerste was ik na 2 maanden zwanger en bij de tweede na 4 maanden. Dus heel snel allebei! Helaas slik ik nu alweer 6 maanden clomid (onder behandeling van de gyneacoloog) en nog steeds niets Groetjes en veel succes! Mabelle
hoi, Bij mij ook het zelfde. MIjn dochter is nu 8 jaar.Sinds juni wil ik graag zwanger worden,in Augustus miskraam en nu wachten of het weer gelukt is. Mijn NOD is 25 november,spannend! Groetjes, Beata
't is echt een kwestie van mazzel hebben he? Het zijn ook pure wondertjes hoor, die kids! En dat we zoiets moois zelf kunnen maken...ik vind ons heeel knap!
Toen ik die miskraam kreeg in juli, rookte ik heel af en toe wel eens een sigaretje. Dus ik was van allerlei redenen aan het zoeken om een reden voor die miskraam te zoeken. dat was toen, nu weet ik dat het niet echt aan mij lag. Ik was toen ontzettend verdietig, ondanks dat het een vroege miskraam was. In mijn vriendenkring zijn er veel zwanger of net bevallen, dus dat maakt het er niet makkelijker op. Ook zijn er vriendinnen die wel eens vragen.......en...... al zwanger. dan zeg ik maar steeds dat we even een pauze nemen, zodat ik niet steeds moet zeggen dat het nog steeds niet is gelukt. maar ja......... we blijven oefenen. liefs aline
Toen ik die miskraam kreeg in juli, rookte ik heel af en toe wel eens een sigaretje. Dus ik was van allerlei redenen aan het zoeken om een reden voor die miskraam te zoeken. dat was toen, nu weet ik dat het niet echt aan mij lag. Ik was toen ontzettend verdietig, ondanks dat het een vroege miskraam was. In mijn vriendenkring zijn er veel zwanger of net bevallen, dus dat maakt het er niet makkelijker op. Ook zijn er vriendinnen die wel eens vragen.......en...... al zwanger. dan zeg ik maar steeds dat we even een pauze nemen, zodat ik niet steeds moet zeggen dat het nog steeds niet is gelukt. maar ja......... we blijven oefenen. liefs aline
Hi Aaltjuh, ik weet wat je bedoelt helaas. bij de 1e was ik in de 1e ronde meteen zwanger. nu zijn we al sinds september 2006 bezig en 1 miskraam gehad. heb nu wel weer goede hoop, we zijn onder behandeling bij gyn omdat ik heel korte luteale fase heb. heel veel succes in ieder geval! hoop dat we allemaal snel volgende wondertje krijgen! groetjes, charlie
Ik ken het ook, bij mijn zoontje moest ik drie maanden wachten ivm medicijn gebruik, toen eindelijk het moment er was dat we er voor mochten gaan was ik gelijk zwanger. Dus in de eerste ronde, nu met de tweede zijn we al een jaar bezig, heb wel een bbz gehad en nu zitten we helaas in de mmm omdat mijn eileider verkleeft ligt. Meid heel veel succes met zwanger worden, knuffel conny
bij me eerste duurde het 16 maanden en nu voor een tweede zijn we ook al weer 12 maanden bezig wil niet echt vlotten suc6 allemaal
Ook wij willen er graag een tweede bij. Van onze dochter was ik in de tweede ronde zwanger. Nu zijn we inmiddels beland in ronde 14. Het zwanger worden is hier niet zo'n probleem, het zwanger blijven lukt alleen helaas niet zo heel erg goed. Heb inmiddels al een aantal miskramen gehad.
Dames ik sluit me bij jullie aan. Worden jullie er soms niet kierewiet van? Ik wel! Je weet dat je er niet teveel mee bezig moet houden, dan wil het helemaal niet vlotten. Maar ik ben 4 september bevallen en ik ben nog niet eens ongesteld dus ik doe mee voor spek en bonen. Ik kan in theorie wel zwanger raken, maar ik moet dan voor de zekerheid lutraak testen omdat er nu geen touw aan vast te knopen is. Ik was ook van mijn dochter in de eerste ronde zwanger. waarom duurt het zolang?
Weet er ook alles van, van ons zoontje na 5 maand raak en nu alweer sinds maart 2006 bezig voor een 2e, inmiddels 2 miskramen gehad!had het afgelopen ook heel sterk grr zwangere buiken en kinderwagens, maar heb dat los kunnen laten en heb nu weer het gevoel onze tijd komt wel! Al duurt wachten natuurlijk lang!
bij de 1e was ik direct de 1e ronde ook gelijk zwanger....bij de 2e wilden we eigenlijk na de bouwvak weer stoppen met de pil, maar toen bleek ik dus al zwanger te zijn geworden door de pil heen... nu bij de 3e heeft het ruim 1,5 jaar geduurd en zouden we eigenlijk de mm molen ingaan omdat zijn zaad dus zo slecht was dat het onszelf niet meer zou lukken "op de natuurlijke" manier zwanger te worden, maar gelukkig heeft het niet zo ver hoeven te komen... dus ja enige wat ik je kan zeggen, ondanks dat je een miskraam hebt gehad weet je dus wel dat het zeer zeker nog kan meid, en ben je nu weer 4 rondes verder dus tja meer dan "geduld" kan je niet hebben.... succes