Ik heb vandaag een positieve ovulatietest gedaan! Eigenlijk geheel onverwachts, maar toch een duidelijke smiley te zien. Vraag me niet waarom ik een test heb gedaan, volgens de "statistieken"zou ik eigenlijk een week geleden mijn eisprong hebben gehad. Puur op gevoel heb ik die test gedaan, zullen we maar zeggen... Maar goed, mijn vraag is nu, hoe lang er een smiley kan verschijnen. Want ik ben namelijk van alles aan het bijhouden en probeer het ook gewoon te begrijpen! Ook best handig, van die iPhone apps waar je alles zo lekker makkelijk en overzichtelijk kwijt kan! Zaterdagochtend was mijn temperatuur 36.3 Zondagochtend was mijn temperatuur 36.6 Maandagochtend een positieve ovulatietest (temp 36.4) We hebben vrijdag en zaterdag geknuffeld enz enz. Als we vanavond gaan klussen, lijkt de kans me best aanwezig dat het raak kan zijn. Kan de ovulatie dan ook al op zondag hebben plaatsgevonden? Heb je dan maandagochtend ook een positieve test? Kan het dan ook zo zijn dat ik nu al een beetje aan het "einde" van mijn eisprong ben? Want dan is het belangrijker dat je ervoor klust, lijkt me...Misschien denk ik er ook wel teveel over na, ben mezelf absoluut niet gek aan het maken, maar ik vind het ook gewoon leuk om erover na te denken. Misschien kan iemand mij antwoord geven?
Ik ken die "smiley-testen" dan niet, maar een ovu-test wordt positief zo ongeveer 24-48 uur voordat je eitje daadwerkelijk springt. Dus wat dat betreft is vanavond klussen absoluut geen gek idee Zodra je eitje gesprongen is, zou de test negatief moeten zijn.