extreem misselijk

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Shaas, 19 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaas

Shaas Actief lid

23 feb 2008
    136
    0
    0
    Ik ben egt extreem misselijk. De hele dag door en ik krijg er gewoon hoofdpijn van, alles wat ik eet geef ik weer over alleen crackertjes kan ik binnehouden.. Ook ben ik heel duizelig als ik langer dan 1 min moet lopen lijkt het alsof ik flauw moet vallen van de misselijkheid

Wie heeft dit ook of weet wat ik hiertegen kan doen

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hi,

Ik heb het ook gehad de eerste 4 maanden van de zwangerschap. Helaas hielp er weinig tegen. In het topic "misselijk" in het forum gezondheid vind je wat tips. Je zou bij de huisarts bijvoorbeeld om emesafene kunnen vragen, dat kun je veilig gebruiken tegen misselijkheid. Helpt helaas niet bij iedereen, maar proberen kan natuurlijk geen kwaad :)

Verder helpt het om veel rust te nemen en niet te veel prikkels om je heen te hebben (niet te veel licht, geluid etc). Probeer ook te blijven eten en neem gewoon waar je nog zin in hebt, dat blijft over het algemeen het beste binnen.
    Verder veel blijven drinken, gewoon water is het beste als je je maag wat rust wil geven. Soms kan een slokje cola of chocolademelk helpen. En bij sommige mensen helpt vanille vla. Bij mij hielp yoghurt soms een beetje.

Over de baby hoef je je overigens geen zorgen te maken, die neemt zijn voedingsstoffen van jou. Zelfs ten koste van jouw voedingsstoffen.

Verder is het enige waar je echt op moet letten dat je niet uitgedroogd raakt. Dat kan gebeuren als je ook geen water meer verdraagd. Je merkt het aan de huid op je hand, die wordt minder soepel en je bloedvaten zie je minder goed. En je merkt het aan je urine, of je hoeft veel minder te plassen (en dan is het heel donker) of helemaal niet meer. Je kunt bij de vk of de ha laten testen of je uitgedroogd bent.

Heel veel succes!

Groetjes Rosa

3. Shaas

Shaas Actief lid

23 feb 2008
    136
    0
    0
    Hartstikke bedankt ik zal het proberen en nu maar hopen dat het lukt want ik trek het niet meer haha

Groetjes Shaas

Deel Deze Pagina