Negatieve test en 8 weken zwanger... ?

Discussie in 'Miskraam' gestart door rdkraker, 28 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rdkraker

rdkraker Lid

28 sep 2006
    16
    0
    0
    Hallo allemaal.
    Onze vorige zwangerschap was een miskraam die na 5 weken werd ingeluid door 14 dgn continu licht bloedverlies. Echo wees uit miskraam. Uiteindelijk is mijn vrouw gecuretteerd.

Nu zijn we 8,5 weken zwanger. Twee keer getest; na 2 dagen overtijd en bijna een week overtijd, allebei positief.

In de week erna heeft ze 2 dagen licht bloedverlies gehad (inlegkruisje was meer dan genoeg) en nog 2 dagen 1x na toilet een heel klein beetje.

Nu hebben we gisteren; en net vanwege de schrik nog een keer; een test gedaan... en deze waren beide negatief !

Vind ik toch vreemd... Ook al als het niet goed zou zijn; moet je dan niet een volledige miskraam krijgen om van al je hcg af te komen ?
    Neem aan dat 4 dagen een beetje bloed niet genoeg is voor een volledige miskraam?

Kan het zijn dat je tijdens een zwangerschap zo weinig hcg hebt dat het niet te testen is via urine? (ze heeft ook bij onze eerste (gelukkig geslaagde) zwangerschap nooit veel last gehad van kwaaltjes).

We kunnen pas woensdag voor n echo dus nog erg spannend...

Ervaringen welkom!

2. sancho

sancho Actief lid

13 apr 2006
    391
    0
    0
    Hallo,

Lijkt me idd een beetje vreemd, volgens mij als je al 8 weken bent heb je zeker een week nodig om al het hcg uit de urine te hebben.

Waren de positieve testen licht positief of heel duidelijk?

Groetjes sancho

3. rdkraker

rdkraker Lid

28 sep 2006
    16
    0
    0
    Die waren behoorlijk positief, zowel de eerste als de tweede (precies 4, en 4,5 weken) een erg duidelijke + (clearblue)

4. Niet meer actief

Kan het niet zo zijn dat de eerste testen nog de hormonen aangaven van de vorige zwangerschap? Of is dat al maanden geleden?

Of hebben jullie met Romed getest? Die geeft ook vaak pos aan terwijl je niet zwanger bent.

5. Niet meer actief

Ze hebben met Clearblue getest..

6. Niet meer actief

dit vond ik op internet:

Hoewel een zwangerschapstest een negatieve uitslag kan geven, wil dit niet altijd zeggen dat je niet zwanger bent. De test geeft alleen aan dat het zwangerschapshormoon hCG niet heeft kunnen aantonen. Hier kunnen verschillende oorzaken voor zijn:

. De test is te vroeg gedaan, hierdoor bevat het nog niet voldoende hCG
    . De test is op tijd gedaan, maar de urine was niet geconcentreerd genoeg, en bevat te weinig hCG, dit kan het geval zijn na veel vocht te hebben gedronken.
    . De urine die is opgevangen, heeft een tijdje gestaan en is dus niet meer vers.
    . De urine is opgevangen in een potje dat niet geheel schoon en droog was en bevatte bijvoorbeeld nog wat schoonmaakmiddel.

Hier is de link:
    http://www.zwangerschapsforum.nl/index.php?module=pagesetter&func=viewpub&tid=8&pid=37

7. Angelina

Angelina Niet meer actief

Hier dacht ik ook meteen aan....

Angelina

8. rdkraker

rdkraker Lid

28 sep 2006
    16
    0
    0
    Lijkt me vrij onmogelijk- mn vrouw is enige maanden geleden gecurretteerd en sinds dien 2x ongesteld geweest... dan lijkt het me niet dat er nog hcg zou zijn.

Heb net met het ziekenhuis gebeld voor een echo (geen plaats/tijd helaas) maar de verpleegster vertelde dit nog nooit gehoord te hebben of te snappen. (en ze had nogal wat jaren ervaring zei ze...)

Volgens haar tijdens zwangerschap bijna onmogelijk om zo weinig hcg te hebben. Aan de andere kant, om zonder volledige miskraam haast geen hcg meer te hebben kan eigenlijk ook niet... Medisch wondertje :) ?

9. Niet meer actief

Wanneer mag je wel naar het ZH?

10. rdkraker

rdkraker Lid

28 sep 2006
    16
    0
    0
    woensdag 14.20 naar de plaatselijke echoscopist... :rolleyes:

11. Niet meer actief

Nou zeg je zou toch denken dat je in zo'n geval wel eerder naar een gyn mag ipv naar een echoscopist.

Raar hoor.

12. Robing

Robing Actief lid

1 jul 2006
    366
    0
    0
    wonderland
    wat apart naar een echoscopist, maar goed zij zullen het wel weten ! ik heb zelf op 7 juli een (spontane) MK gehad en ben (helaas) sinds vandaag pas HCG vrij (vanmorgen voor het laatst in het ZH geweest) bij mij was die (20) HCG die ik toen had weer gaan groeien dit heeft dus 12 weken geduurt voordat het helemaal weg was, ik kwam er toevallig achter toen ik ovulatietesten ging gebruiken... ! helaas kan het dus wel, ik hoop dat het bij jullie goed is, zal voor jullie duimen!
    Gr Ing

13. rdkraker

rdkraker Lid

28 sep 2006
    16
    0
    0
    je bedoelt dat de hcg nog van vorige keer kon zijn?

Maar ze heeft wel een currettage gehad, en trouwens alweer 2x ongesteld geweest- dit zou toch niet moeten kunnen met zoveel hcg?

Hebben er ook niet zoveel vertrouwen meer in hoor... :(
    Wachten wel af, het kan hooguit meevallen dan en zo niet dan gaan we er wel weer voor. Wordt er beetje moedeloos van, dat wel... :(

14. Robing

Robing Actief lid

1 jul 2006
    366
    0
    0
    wonderland
    ik ben ook nog ongesteld geweest tussendoor.
    bij mij was de HCG wel een nasleep van de MK van vorige keer, maar dat hoeft niet zo te zijn hoor,
    ze hebben me sindsdien wel elke week in de gaten gehouden, op de echo was niets te zien maar je bloed zegt genoeg.. !
    hoop houden hoor ! helaas kun je alleen maar afwachten ! Gr Ing

15. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    succes en sterkte woensdag, duim voor een goede afloop

16. rdkraker

rdkraker Lid

28 sep 2006
    16
    0
    0
    Dank je wel :)

hebben nog eens nagedacht over onze eerste zwangerschap waar de test op de eerste dag o/t nauwelijks "uitsloeg" (toch n pracht van een dochter :D )

Nu was op de eerste dag o/t de plus al heel erg duidelijk. Misschien dat we toch n weekje verder waren/zijn dan we dachten. (cyclus wisselde wel eens paar dagen)

Hebben een kennis gebeld die in een ziekenhuis werkt op kraamzorg; die heeft het aan een oude rot in het vak nagevraagd maar het schijnt wel degelijk te kunnen dat er rond n week of 10 in de urine geen hcg meer wordt gevonden...

ze heeft namelijk nog wel gespannen borsten, en een (volgens ons - wens is de vader vd gedachte..) groeiend buikje en misselijkheid.

ach ja...blijft dus alsnog spannend maar ga maar van t ergste uit...
    hou jullie op de hoogte!

17. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    In theorie kan het ook nog zo zijn dat de miskraam gewoon wel volledig was. Mijn eerste miskraam verliep namelijk ongeveer hetzelfde. Ik had ook het idee dat de miskraam nog niet volledig kon zijn, aangezien ik zo weinig bloed had verloren, maar bij de echo bleek er geen zwangerschapsweefsel meer in mijn baarmoeder te zitten en was de test eveneens negatief. Ik vond het bizar. Mijn 2e miskraam ben ik gecuretteerd en ben ik zwanger geworden ondanks het feit dat mijn hcg nog hoog genoeg was om een positieve zwangerschapstest te geven. In het ziekenhuis dachten ze dat ik nog hcg in mijn lijf had van de miskraam, maar bij de echo zagen ze toch echt een zwangerschap zitten, met hartactie! Dus optie 2 kan ook, dat het toch nog hcg is van de vorige zwangerschap, ik had ook een menstruatie en eisprong ondanks een nog hoog hcg gehalte. Deze 3e zwangerschap lijkt overigens wel goed te gaan, ik ben nu 20 weken... Ik hoop dat het jullie ook gegund is, sterkte!

18. Robing

Robing Actief lid

1 jul 2006
    366
    0
    0
    wonderland
    su6 morgen,ben erg benieuwd en zal voor jullie duimen ! kan alle kanten op !
    Gr Ing

19. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Succes morgen!

20. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006