kuurtje van de huisarts om op gang te komen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door pooh26, 13 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pooh26

pooh26 Actief lid

15 sep 2006
    176
    0
    0
    Ik ben ook errug onregelmatig ongesteld en heb heel lange cyclussen van wel 49 dagen, 42 en 39 en ik zit nu al op 53 dagen... nu las ik hier ergens van iemand die had een kuurtje gehad van de huisarts? Wat is dat dan voor kuurtje en wat raden jullie mij aan? zal ik, als ik vrijdag weer negatief test en ook niet ongi ben, dan toch maar een afspraak maken met de huisarts?

2. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik heb van de HA Primolut gehad toen ik op dag 55 nog niet ongie was. Zij vertelde dat dit waarschijnlijk een cyclus zonder eisprong was. Het kuurtje duurt 10 dagen en ongeveer 1 tot 3 dagen na het stoppen ervan wordt je ongesteld. Dus stel dat je lichaam uit zichzelf ongie had willen worden, dan wordt dat uitgestled tot na dat kuurtje. Het voordeel is dat je dan in ieder geval wel zeker weet wanneer je het gaat worden en niet meer zenuwachtig hoeft te zijn.

Je kunt best een afspraak maken, maar iedere HA reageert weer anders. Je zit 'pas' in de vierde ronde, dus misschien wil hij/zij dat je nog even afwacht.

Succes in ieder geval.

Olga

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou niet zo'n kuurtje nemen. Je wekt een bloeding op, meer niet. Het is niet zo dat je lichaam het dan opeens weer oppakt ofzo. Ik zou het alleen gebruiken als het echt nodig is.

groetjes,
    Snoopy

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sluit me bij snoopy aan...

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik heb het ook niet gedaan toen het me werd aangeboden. Uiteraard wel toen ik met Clomid kon beginnen.

6. pooh26

pooh26 Actief lid

15 sep 2006
    176
    0
    0
    wat is clomed?

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

clomid... is voor vrouwen die geen eisprong hebben van zichzelf...of een hele onregelmatige cyclus hebben... door clomid wordt je eisprong opgeroepen zeg maar

8. Naima

Naima Lid

10 okt 2006
    59
    0
    0
    Het kuurtje wat je bedoelt is om je ongesteldheid op te wekken, als die te lang uitblijft. In principe doet het verder niets, dus het zorgt niet voor een eisprong ofzo, zoals hierboven ook al staat. Je kunt wel naar de huisarts gaan en advies vragen en misschien dat je kunt gaan tempen om te kijken of je een eisprong hebt. Maar als je nog niet lang gestopt ben met de pil, doet de huisarts verder nog niet echt iets.
    Succes, ik hoop voor je dat je cyclus niet te lang wordt!

Deel Deze Pagina