De titel zegt het eigenlijk al! Welke vitamines nemen jullie en waarom? En in welke dosering? Ik heb hier en daar wat gelezen over bijv de dosering foliumzuur, de juiste soort (op natuurlijke basis of juist niet). Wat is jullie ervaring/mening?
Ik slik de zwanger pillen uit het bruine potje van kv. Die zijn ook goed voor als je zwanger wilt worden. Voldoende foliumzuur
ik slikte voor mijn zwangerschap davitamon foliumzuur met vit. D. Zijn van die smelttabletten. En toen ik zwanger werd overgestapt naar mama totaal.
Ik nam vitamine d, foliumzuur, visoliecapsules en tarwekiemolie na mijn eisprong deze ronde 😁
Voor de zwangerschap alleen foliumzuur, (1 per dag) toen ik zwanger was Zwanger pillen van kruidvat (1 per dag) + omega 3-6-9 (2 per dag)
Heeft goed uitgepakt zie ik! Hihi, was het de eerste ronde dat je dit alles gebruikte of een aantal ervan?
Heb je specifiek gekozen om omega 3-6-9 los te nemen? Ik gebruik nu nl davitamon mama compleet plus visolie, maar naar mijn idee zit daar te weinig in.. gevoelsmatig
Buiten foliumzuur geen enkele! Mijn gynaecoloog raadt altijd aan om gewoon gezond en gevarieerd te eten en dan heb je al je vitamines binnen. Supplementen zijn niet nodig en niet altijd goed. Dit zowel voor vrouwen die willen zwanger worden als zwanger zijn. Je kan namelijk ook van een bepaalde vitamine teveel binnen krijgen en dat is ook niet ideaal.
De eerste ronde met vitamine d, visolie en tarwekiemolie na eisprong. Foliumzuur nam ik al vanaf het begin. dus welke het gedaan heeft geen idee.. Misschien ook puur toeval maar dat maakt me nu niks meer uit haha
Ik slikte voordat ik via IUI zwanger werd van m'n dochter al een flinke tijd zwanger worden vitamines van Etos, vitamine D, magnesium, omega 3 en vitamine C
Ik slik nu foliumzuur en zwanger worden pillen van etos deze slik ik tot de eisprong en daarna 3x daags tarwekiemolie. Ook heb ik vitamine d geslikt, maar vandaag laatste tabletje genomen omdat potje nu op is en dit ook in de pillen van etos zit. Ook heb ik een aantal maanden monnikspeper geslikt, maar dat zit nu ook in de etos pillen
Ik ben niet zo van de vitaminecapsules. De eerste 12 weken nam ik foliumzuur. Verder slik ik vitamine D. Voor de rest probeer ik zoveel mogelijk uit mijn voeding te halen. Bv. hennepzaadolie, een lepel per 1 a 2 dagen. Ik eet gezonde noten. Drink verse jus. Voldoende groenten. Eet elke dag wel een ei. Gevarieerd in fruit. Roggebrood. Etc. Gevarieerde voeding wordt veel beter opgenomen door je lichaam. Tot nu toe zijn mijn bloedwaarden goed. Op zwangerschapsdiabetes na dan, maar dat staat hier los van.
Idd gezonde voeding is sowieso een pre! Maar ik heb ook gelezen dat in voeding van tegenwoordig minder zit. Ik kom denk ik sowieso niet aan alles toe ookal eet ik wel gezond en gevarieerd. Zelf neem ik momenteel Davitamon mama plus visolie en daarnaast magnesium (dat is niet puur voor zwangerschap).
Wij slikken tabletten van Vitals. Ik elke dag mama en mn man elke dag senior. (senior omdat hier meer inzit van de nuttige vitaminen) Foliumzuur van een goedkoop merk is niet slim, neem dit als folaat, wat alleen in natuurlijke vitamine zit niet in de davitamon etc.) Folaat, ook altijd nemen in combinatie met b6 en b12 omdat het zonder heel slecht wordt opgenomen. Ik zweer bij natuurlijke vitaminen, je lijf kan dit pas echt goed opnemen in tegenstelling tot de chemische troep. Kijk anders eens op moxja. Zij legt alles heeeel duidelijk uit.
Maandje voor de zwangerschap en tijdens de zwangerschap Solgar prenatal nutriënt. Zit ook foliumzuur in. Zit voor de rest weinig toegevoegde zooi in.
Hier heb ik denk ik wel wat aan! Ga gelijk even googlen.. Die synthetische medicijnen word ik bijna een beetje bang van wat ik erover lees 🙈