Welke vitamines nemen jullie en waarom?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zoesje, 13 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    De titel zegt het eigenlijk al!
    Welke vitamines nemen jullie en waarom? En in welke dosering?
    Ik heb hier en daar wat gelezen over bijv de dosering foliumzuur, de juiste soort (op natuurlijke basis of juist niet).
    Wat is jullie ervaring/mening?

2. Poeliwoepi

Poeliwoepi Actief lid

9 dec 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik slik de zwanger pillen uit het bruine potje van kv. Die zijn ook goed voor als je zwanger wilt worden. Voldoende foliumzuur

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ik slikte voor mijn zwangerschap davitamon foliumzuur met vit. D. Zijn van die smelttabletten.

En toen ik zwanger werd overgestapt naar mama totaal.

4. Chari130210

Chari130210 Actief lid

1 dec 2015
    436
    300
    63
    Vrouw
    Ik neem Folavit van bij de apotheker hier zit foluumzuur in

5. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Ik nam vitamine d, foliumzuur, visoliecapsules en tarwekiemolie na mijn eisprong deze ronde 😁

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Voor de zwangerschap alleen foliumzuur, (1 per dag) toen ik zwanger was Zwanger pillen van kruidvat (1 per dag) + omega 3-6-9 (2 per dag)

7. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Heeft goed uitgepakt zie ik! Hihi, was het de eerste ronde dat je dit alles gebruikte of een aantal ervan?

8. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Heb je specifiek gekozen om omega 3-6-9 los te nemen?

Ik gebruik nu nl davitamon mama compleet plus visolie, maar naar mijn idee zit daar te weinig in.. gevoelsmatig ;)

9. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Multivitamine en extra foliumzuur en ik eet super gezond.

10. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Buiten foliumzuur geen enkele! Mijn gynaecoloog raadt altijd aan om gewoon gezond en gevarieerd te eten en dan heb je al je vitamines binnen. Supplementen zijn niet nodig en niet altijd goed. Dit zowel voor vrouwen die willen zwanger worden als zwanger zijn.
    Je kan namelijk ook van een bepaalde vitamine teveel binnen krijgen en dat is ook niet ideaal.

11. Kersje7

Kersje7 Niet meer actief

Foliumzuur uiteraard, vitamine b12, vitamine D en 2x daags tarwekiemolie capsules van dr. Vogel

12. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    De eerste ronde met vitamine d, visolie en tarwekiemolie na eisprong. Foliumzuur nam ik al vanaf het begin. dus welke het gedaan heeft geen idee.. Misschien ook puur toeval maar dat maakt me nu niks meer uit haha

13. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Ik slikte voordat ik via IUI zwanger werd van m'n dochter al een flinke tijd zwanger worden vitamines van Etos, vitamine D, magnesium, omega 3 en vitamine C :)

14. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik slik Zwanger worden van KV en tarwekiemolie.

15. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik slik nu foliumzuur en zwanger worden pillen van etos deze slik ik tot de eisprong en daarna 3x daags tarwekiemolie. Ook heb ik vitamine d geslikt, maar vandaag laatste tabletje genomen omdat potje nu op is en dit ook in de pillen van etos zit.

Ook heb ik een aantal maanden monnikspeper geslikt, maar dat zit nu ook in de etos pillen

16. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Ik ben niet zo van de vitaminecapsules. De eerste 12 weken nam ik foliumzuur. Verder slik ik vitamine D. Voor de rest probeer ik zoveel mogelijk uit mijn voeding te halen. Bv. hennepzaadolie, een lepel per 1 a 2 dagen. Ik eet gezonde noten. Drink verse jus. Voldoende groenten. Eet elke dag wel een ei. Gevarieerd in fruit. Roggebrood. Etc. Gevarieerde voeding wordt veel beter opgenomen door je lichaam. Tot nu toe zijn mijn bloedwaarden goed. Op zwangerschapsdiabetes na dan, maar dat staat hier los van.

17. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Idd gezonde voeding is sowieso een pre! Maar ik heb ook gelezen dat in voeding van tegenwoordig minder zit. Ik kom denk ik sowieso niet aan alles toe ookal eet ik wel gezond en gevarieerd. Zelf neem ik momenteel Davitamon mama plus visolie en daarnaast magnesium (dat is niet puur voor zwangerschap).

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij slikken tabletten van Vitals. Ik elke dag mama en mn man elke dag senior. (senior omdat hier meer inzit van de nuttige vitaminen)

Foliumzuur van een goedkoop merk is niet slim, neem dit als folaat, wat alleen in natuurlijke vitamine zit niet in de davitamon etc.)

Folaat, ook altijd nemen in combinatie met b6 en b12 omdat het zonder heel slecht wordt opgenomen.

Ik zweer bij natuurlijke vitaminen, je lijf kan dit pas echt goed opnemen in tegenstelling tot de chemische troep.

Kijk anders eens op moxja. Zij legt alles heeeel duidelijk uit.

19. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Maandje voor de zwangerschap en tijdens de zwangerschap Solgar prenatal nutriënt. Zit ook foliumzuur in. Zit voor de rest weinig toegevoegde zooi in.

20. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw

Hier heb ik denk ik wel wat aan! Ga gelijk even googlen.. Die synthetische medicijnen word ik bijna een beetje bang van wat ik erover lees 🙈

Deel Deze Pagina