Negatieve test, kan ik toch zwanger zijn?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Jasmijne, 14 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ik heb 13 dpo getest, maar helaas negatief. Kan het dat je pas later positief test. Ik heb wel symptomen al een aantal dagen. In een ander topic wordt gezegd dat je dan al positief had moeten testen.

    Iemand ervaring? Kan het toch nog?
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Als je symptomen van hcg komen, dan had je dat idd op een test terug moeten zien ;)

    Ben je zeker van 13 dpo?
    Heb je ovutesten gedaan? Wanneer was die positief
     
  3. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ja ben er zeker van. dag 17 positieve ovu test en dag 19 temp stijging. Dus moet haast wel dag 18 zijn geweest.
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Okay, dan is dat zeker dag 18 idd.
    Hoelang is je lf normaal?

    Heb je je tempkaart om te laten zien? (En die van vorige maand).
     
  5. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Sorry ik houd niet echt meer een kaart bij de laatste tijd. Ik temp al zo lang dat ik precies weet wat mijn temp is voor en na ovulatie. Ik heb alleen getempt om te checken of het gestegen was na de positieve ovu test. Ik probeer er verder juist wat minder mee bezig te zijn.

    Mijn lf is meestal een dag of 12, maar nu zit ik al 15 dpo.

    Ik blijf het vreemd vinden. Heb rare symptomen, zoals heel warm hebben, opgezet zijn en ben misselijk. Slaap ook slecht, heb ik anders nooit last van. Ik test anders morgen toch nog maar eens als ik dan nog niet ongesteld ben.
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    15 dpo?
    Dat is wel lang idd.

    En je hebt maar 1 dag getempt deze ronde dus? Alleen om te kijken of je temp 1 stijging maakte?
    Dan is tempen niet echt betrouwbaar ;).

    Als je eergisteren voor het laatst fetest hebt, dan zal je even opnieuw moeten testen.
    Is hij dan nog steeds negatief, dan is je ei dus niet gesprongen op dag 18 helaas.
     
  7. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Nee 3 dagen getempt en toen wist ik wel genoeg.
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    okay.

    Tja, blijft afwachten.
    Wat was je temp vandaag dan?
     
  9. Mamsje1987

    Mamsje1987 Niet meer actief

    Ik zit er hetzelfde voor alleen vandaag 11 dpo! Ik hoop voor jou dat je toch binnenkort nog een een mooie positieve zwangerschaps test hebt! Succes
     
  10. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Vanmorgen was temp gewoon nog hoog, bij mij is dat 36.6. Voor eisprong 36.1 of 36.2.

    Test gedaan maar niet zwanger. Snap er niks van maar ga er maar vanuit dat het niks is dan. Heel raar dit.
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Of toch je ei later dan je denkt.
    Doordat je maar 3 dagen hebt doorgetempt weet je dus niet of hij zo hoog bleef of toch weer is gaan dalen.
     
  12. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Zou wel heel raar zijn als de ovutest positief is, dan 3 dagen stijging en dan toch geen ovulatie. Nog nooit meegemaakt, maar goed het lichaam kan raar zijn... maar denk niet zwanger dan. Of moet pas laat positief testen, maar ga er maar niet vanuit. Kans is niet groot denk ik.
     
  13. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Zolang je niet 100% zeker bent van je ei, staan alle deuren nog open :)
     
  14. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Zou wel heel apart gebeurd moeten zijn (zwanger van lucht haha). Buiten de vermoede eisprong om weinig actie gehad deze maand, partner was ziek. En we weten dat zijn zaad niet top is dus lijkt mij niet dat het dan kan. Maar goed we zullen zien...
     
  15. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Zeg nooit nooit. En zoals @RoGiJuLi zegt, als je niet 100% zeker bent van je eisprong, kan het nog alle kanten opgaan. Geen bloed geeft moed. Een volgende keer kun je beter de hele maand tempen, of gewoon niet. Enkele dagen is niet genoeg. Je weet nu niet of je temp tijdelijk een beetje hoger was/is door een virusje. En laat nou net een virusje ook een oorzaak zijn van een uitgestelde eisprong... Sinds je nu ruim over je verwachte NOD zit, denk ik heel eerlijk dat je ei veel later is. Ik zou bij uitblijvende menstruatie over een week nog eens testen. Anders wordt t een dure hobby.
     
  16. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Ja ik ga nu ook even niet meer testen. Wacht eerst het weekend wel af.
    Het gekke vind ik dus dat ik wel symptomen heb...maar goed probeer er maar even niet meer aan te denken.
     
  17. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    En die symptomen zijn niet toe te schrijven aan een griepje? Ik dacht namelijk ook een flinke griep te pakken te hebben, alleen bleek ik dus wel zwanger. Prille zwangerschap, progesteron en een buikgriepje geven veelal dezelfde symptomen. Als je symptomen van een zwangerschap zijn, dan is dit terug te zien op een zwangerschapstest.
     
  18. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Progesteron kwaaltjes kunnen helaas hetzelfde zijn als hcg kwaaltjes.
    Zolang de test negatief aangeeft, komen de kwaaltjes dus niet van hcg ;)
     
  19. Jasmijne

    Jasmijne Actief lid

    29 nov 2018
    189
    26
    28
    Nee ben heb geen griep. Verder ook niet ziek ofzo. Heb het alleen af en toe ineens warm (gloeien), moe, zo nu en dan misselijk alsof je in tijden niet gegeten hebt en last van borsten nu ook. Weet dat dat ook door progesteron kan komen. Maar die bepaalde misselijkheid en soort opvliegers zijn gewoon vreemd voor mij. Niet eerder gehad.

    Voel mij verder wel prima, niet alsof je griep krijgt ofzo. Hahaha vage uitleg, maar voel me gewoon ´anders´ dan normaal.
     
  20. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Die soort van opvliegers kunnen van koorts komen. Verkijk je daar dus niet op....

    Toen ik zwanger was van mijn dochter het nog niet wist, had ik constant een liedje dat door mijn hoofd spookte. "Morgen kan ze zwanger zijn, misschien ook wel vandaag. Het kan van de behanger zijn, of van een franse zanger zijn, of iemand uit Den Haag." Dat wil niet zeggen dat het een symptoom is. Mijn vader was dat liedje constant aan het zingen terwijl hij mijn man hielp bij het betegelen van onze badkamer, en dat was in die periode. Is gewoon een catchy deuntje.

    Je anders voelen is helaas ook heel verraderlijk. Als al je symptomen van een zwangerschap komen dan zie je dit echt wel terug op een test, vooral met de hoeveelheid symptomen die jij aangeeft.
     

Deel Deze Pagina