Hoe werkt temperaturen, ovualteitest ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hope76, 17 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope76

Hope76 Actief lid

17 nov 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    Hallo allemaal. Ik heb me net aangemeld hier, omdat ik het effe niet meer zie zitten. Mijn man en ik zijn gestopt met de pil begin Januari 2007. Ik werd 4 febr. ongesteld, daarna na, 28,33,43,42,60 dgn, en gisteren was het nog maar 37 dagen.
    Wij willen nu toch eens gaan kijken of er iets anders te doen is. Bijvoorbeeld kijken wanneer je vruchtbaar bent, maar heb eigenlijk geen idee hoe of wat te doen ?Ik ben niet echt regelmatig ong. dus misschien dat dat ook niet echt helpt. Heeft iemand een tip, of zit je in hetzelfde schuitje ? Alles is welkom op dit moment.
    Groetjes Hope

2. Milla

Milla Niet meer actief

Hallo Hope,

Wat lastig die lange cyclussen, ik weet er helaas alles van..
    De vraag bij lange cyclussen is inderdaad of je wel een eisprong hebt, want de kans is er dat je die niet hebt, met zulke cyclussen. Wat sowieso vast staat is dat iedere vrouw na de eisprong binnen 10- 17 dagen ongesteld wordt, maar je kunt ook ongesteld worden zonder een eisprong te hebben gehad.
    Om te kijken of je een eisprong hebt zou je inderdaad ovulatietesten kunnen gebruiken of temperaturen. Dat eerste is met hele lange cyclussen niet zo gemakkelijk en kost veel geld.
    In het onderwerp 'temperatuurkaartjes' kun je veel over temperaturen vinden, maar ik kan je er wel alvast wat over vertellen:

Als je start met temperaturen kun je dat het beste doen bij het begin van een nieuwe cyclus, iedere ochtend op het zelfde tijdstip voordat je opstaat, je kunt er ook de wekker voor zetten bijvoorbeeld. Op www.fertilityfriend.com kun je eventueel een tempkaartje bij houden, daar wordt ook op aangegeven wanneer je een eisprong hebt gehad. Zo weet je in ieder geval of je wel een eisprong hebt.. Gemiddeld gaat de temperatuur met minimaal 0,3 graden omhoog na de eisprong en komt niet meer onder de gemiddelde waarde van voor de eisprong.
    Als je na 3 rondes geen eisprong hebt raad ik je aan naar de huisarts een verwijzing naar de gyn te vragen..

In het onderwerp 'temperatuurkaartjes' onder 'zwanger worden' kun je veel info vinden. Als je nog vragen hebt dan stel je ze maar, maar je mag ook pb-en. Heel veel succes!

3. Hope76

Hope76 Actief lid

17 nov 2007
    262
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Milla, bedankt voor je antwoord. Fijn om te weten dat als ik vragen heb (wat zeker is) ikhier terecht kan. Eerst maar eens lezen bij temperatuurkaartjes...
    Hope

4. esther 7

esther 7 Bekend lid

18 jan 2007
    628
    0
    0
    hallo hope.
    welkom!

ik sluit me aan bij milla haar uitleg.
    zelf heb ik ovulatietesten van matcare dat zijn er 25 voor 32,95 euro.dus dat valt een keer te proberen.

succes in ieder geval.
    liefs esther

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Voor meer informatie over temperaturen kun je - naast de genoemde site - ook eens kijken op www.vruchtbaarheid.org . Daarop wordt alles goed uitgelegd. Zelf combineer ik temperaturen, slijmwaarnemingen en ovulatietests met elkaar en ik houd het bij op fertilityfriend.

Deel Deze Pagina