hoi vk's, ik heb misschien een heel rare vraag maar ik doe het toch. ik ben nu 36,3 dagen zwanger en ik ben het helemaal zat. er zullen genoeg vrouwen zijn die dit gevoel met mij delen, daar twijfel ik niet over. ik heb vanaf 4 weken zwangerschap zware bekkeninstabiliteit en veel klachten, maar sinds ik met 31,4 dagen in het ziekenhuis heb gelegen voor blaasontsteking, harde buiken en ontsluiting lukt het niet meer om te genieten van mn zwangerschap. steeds weer komen er klachten bij. steeds harde ( pijnlijke ) buiken, veel maagzuur, amper kunnen slapen, elke dag pijn in mn bekken en rug, niks kunnen/ mogen doen en ga zo nog maar eff door. ik heb van de week met 36,0 dagen een hele nacht harde pijnlijke buiken gehad en 2 uur lang om de 2 minuten, s'morgens de vk gebeld die is gelijk gekomen om te kijken, maar de ontsluiting is nog steeds 1 cm. nu ben ik gewoon zover dat ik geestelijk en lichamelijk helemaal kapot ben. ben chagrijnig, nergens zin in, wil alleen zijn heel de dag, maar ik heb ook nog kinderen die ik naar en van school moet brengen en halen en die ook nog gewoon een leuke mama willen hebben. ik kan nergens meer om lachen en zou het liefst me opsluiten voor iedereen. kan er voor de verloskundige dit allemaal een reden zijn om mij eerder te strippen of iets waardoor mijn meisje eerder geboren kan worden, zodat ik bij kan komen van alles en weer gewoon mezelf kan zijn ????? hoop dat jullie me antwoord kunnen/ willen geven. kussie wendy
hoi we willen je altijd graag antwoord geven maar soms moet je even wachten. We zijn niet 24 uur online en doen dit werk naast ons (drukke) werk in de praktijk. Vandaar. Als je er helemaal doorheen zit kan dat een reden zijn om je eerder te strippen ja. Sowieso niet voor 37 weken, dan is het kindje nog niet rijp, en ook daarna kun je het wel proberen maar de kans van slagen is niet heel groot voor 40-41 weken. Maar ik zou het zeker wel bespreken. Slaap je wel goed? Anders kan het helpen om een paar slaappillen via je huisarts te regelen. Als je een paar nachten goed slaapt zie je het ook wat meer zitten. probeer verder zoveel mogelijk hulptroepen te regelen voor huishouden koken etc. Sterkte en bij meer vragen hoor ik het wel. Mirjam
bedankt voor het antwoord, sorry dat ik dacht dat niemand me wilde antwoordde ik weet ook wel dat jullie het druk hebben. ik slaap juist heel erg goed, we gaan vroeg naar bed elke dag dus daar kan het niet aan liggen. ik heb het er vorige keer bij de vk al over gehad over strippen en toen zeiden ze al dat ze het zouden proberen met 39 weken, en misschien stel ik me gewoon aan hoor maar wil gewoon weten wat mijn opties zijn voor ik hieraan "onderdoor" ga zeg maar. ik vind het gewoon zielig voor mn kinderen dat mama zo chagrijnig is steeds hun kunnen er niks aan doen dat ik me niet goed voel. huishouden doe ik vooral op mn gemak en mn man helpt heel erg veel. hij kookt, maakt schoon, doet zware boodschappen en eigenlijk alles wat ik vraag. alleen vind ik dat moeilijk omdat ik graag alles zelf doe en het gevoel heb dat ik faal als vrouw en moeder nu op het moment.
hoi goed dat je man zoveel uit handen neemt. En ja, dat gevoel van falen, dat hebben heel veel vrouwen. Probeer je daar overheen te zetten. Je faalt echt niet, je hebt nu gewoon een zware periode. Daar kunnen je kinderen best tegen en je man ook. Probeer het jezelf niet te moeilijk te maken, accepteer de hulp die je krijgt en probeer ook te accepteren dat dingen blijven liggen of anders/minder goed gebeuren dan wanneer je het zelf zou doen. Ik weet dat dat lastig is, maar je maakt het jezelf alleen maar moeilijker als je je ook nog eens zorgen gaat maken over dit alles. Koop een leuk tijdschrift, ga lekker foto's plakken of nodig een vriendin uit om op de koffie te komen. Sterkte ermee! Mirjam