buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussion in 'Zwanger worden' started by bambi90, Jul 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bambi90

bambi90 Niet meer actief

hallo dames,
    ik weet niet goed in welke topic ik dit moet neerzetten
    maar doe het maar in deze!
    een vriendin van mij die heeft voor een 4 maanden
    terug een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en er is 1 eileider weggehaald. vanaf de operatie zit ze niet meer aan de pil
    en wil graag zwanger proberen te worden.
    zijn er hier meer vrouwen die dat hebben gehad en hoelang zijn jullie
    alweer bezig om zwanger te worden?

2. Mar76

Mar76 Actief lid

Mar 4, 2011
    223
    107
    43
    Zuid-Holland
    Wat erg dat je vriendin het ook heeft meegemaakt:(. En wat lief dat je navraag voor haar doet!

Ik heb het helaas ook meegemaakt, ca. 5 maanden geleden nu, ook 1 eileider kwijt. De gyn heeft gezegd dat we er weer voor mochten gaan zodra we er weer aan toe waren, maar dat het wel verstandig was om 1 menstruatie af te wachten. Maar het heeft er bij mij behoorlijk ingehakt, pas sinds vorige maand zijn we er weer vol voor gegaan.

Wat betreft de kansen om zwanger te worden: de overgebleven eileider neemt de functie van de verwijderde eileider voor een groot deel over (dwz dat hij de eitjes oppikt die springen aan de kant zonder eileider). Ik heb gelezen dat dat meteen al gebeurt, maar er zijn ook mensen die denken dat het even duurt voordat je lichaam dit door heeft. Een jaar ofzo. Maar op termijn ben je dus nauwelijks minder vruchtbaar.

Ik heb inmiddels op internet gevonden dat sommigen al na een paar maanden weer zwanger zijn en dan wel goed! Vond ik zelf erg fijn om te lezen.

Sterkte voor je vriendin, het is niets niks om mee te maken zowel lichamelijk als geestelijk.

O en mocht je nog meer vragen hebben: in het topic http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/274453-zwanger-worden-na-bbz.html
    kletsen we met een aantal dames die het helaas de afgelopen tijd ook mee hebben gemaakt. En volgens mij is er bij de vlinderclubs ook een topic van dames die het al wat langer geleden meegemaakt hebben.

3. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    een vriendin van mij heeft dit ook meegemaakt,
    2 maand later was ze al zwanger,
    voor haar 2e was het in de 3e ronde raakt

4. mamamandy

mamamandy Actief lid

Aug 27, 2008
    250
    0
    0
    kerkrade
    hallo

ik heb het in 2008 gehad heb ook op randje van de dood gelegen omdat het gesprongen was
    ik heb in 2010 een dochtertje gekregen
    ik was alervoor minder vruchtbaar maar doordat ik een eileider miste ook bang dat niet zou lukken maar is gelukt
    suc6 voor haar

Share This Page