Heb de hele dag al trek in vis. We hebben hier alleen geen visboer in de buurt. Als ik nu gewoon vis in de supermarkt haal en in de pan bak dan is die listeria-bacterie toch gewoon dood??? Ik weet dat ik geen tonijn mag maar welke vis kan ik dan het beste nemen? Moeilijk zeg, hoop dat jullie me kunnen helpen.
zolang je het verhit mag geloof ik alles. en als het niet vacuum verpakt is mag je (geloof ik) ook alles zonder het te verwarmen.
je mag ook gewoon tonijn hoor als je maar niet elke dag dat doet je mag alles behalve gerookte zalm uit vacuumverpakking en in de winkel is ook vaak wel een soort vis vers afdeling?
Haha, ik moet heel erg lachen bij het lezen van je berichtje Jess. Het lijkt wel of ik mezelf hoor. Ik kreeg het vermoeden dat ik zwanger was, omdat ik echt ontzettend veel zin had in vis. Vandaag heb ik inderdaad positief getest. Je moet volgens mij alleen goed uitkijken met rauwe vis en vis in vacuümverpakkingen, zoals gerookte zalm of makreel. Dan zit het nog niet eens in de vis, maar in de verpakking waar die listeria-bacterie kan huizen. Volgens mij kan het geen kwaad wanneer je bijvoorbeeld bij de AH een lekkerbek goed opbakt. Je kan ook gewoon vissticks maken lijkt me? Succes!
Ah gelukkig, we hebben hier een c1000 en een Appie en iets verderop een Jumbo. Kom nooit bij de Jumbo maar daar is inderdaad een versafdeling volgens mij. Daar gaan we straks maar eens heen. Anders haal ik wel een gewoon stuk vlees dat niet vacuüm is verpakt maar dan bak ik het gewoon. Heb nu al honger
@Sopann: een zwangerschap doet gekke dingen haha... Ik drink ook liters karnemelk en heb opeens een voorkeur voor kokos. Twee dingen die ik normaal niet lekker vind. Vandaag is er dus een enorme behoefte aan vis. Zodra vriendlief thuis is, race ik met de auto naar de Jumbo en ga ik een visje scoren. Bak het gewoon goed door en dan moet het goed komen. Gefeliciteerd trouwens!!! Supermooi nieuws
jaa tijdje terug ging mijn man met n kameraad op fiets naar termunten.. nou als je ergens goeie verse vis kunt eten... dus... ik heb ff 2 harings besteld die brachtie mee op de fiets terug hahaha zoowwww lekker hmmmmm (nou heb ik weer zin in haring..... morgen maar ff harinkje halen )
Haha, ik zie nu twee wielrenners voor me met een plastic zakje met haring aan het stuur haha! Wel lekker, mmmm...
Rauwe vis wel alleen als je het van een hele goede visboer hebt waarvan je zeker weet dat hij verse producten heeft hoor! Ik zou zeker geen rauwe vis van de supermarkt eten en ik ben echt niet flauw met de zwangerschap. Eet ook veel vis en dat terwijl je me eigenlijk altijd wakker mocht maken vopor rood vlees endan bedoel ik ook echt rood! Ben benieuwd of al je smaken straks wel weer gewoon terug gaan komen, ervaringen? groetjes Eva
Er zit (heel) veel kwik in, geloof ik, kan schadelijk zijn. Volgens mij zit er in tonijn uit blik alweer veel minder kwik!
maarja... meiden als je ees kijkt wat er in andere producten zit... brood (veel zout) drankjes en dingen (veel suiker) dan mogen we NIKS meer dus tonijn mag gerust hoor.... het erge is dat er iedere keer een nieuw lulletje afgestudeerd is aan een school en dat onderzoekertje gaat eens iets nieuws onderzoeken HEE dit is OOK niet super super gezond voor een zwangere vrouw!!! joh nog ff en we mogen niet eens meer normaal groente en fruit eten als je elk product op zich bekijkt is niks gezond hor
Ik heb laatst ook rauwe zalm gegeten (vers van een hele goede visboer), maar ik kreeg van mijn vk te horen dat dat dus niet mocht. Dus ik durf het niet meer. Voor mij alleen maar gebakken vis.
ja ook zeer bijzonder verloskundigen spreken elkaar nog wel s tegen mijne zegt namelijk rauw vlees mag niet vis mag gewoon rauw met gerookte zalm moet je t aar bij visboer halen omdat in SOMMIGE verpakingen een bacterie zit en zij weten niet welke fabrikanten en merken wel of niet veilig zijn dus mag je t maar gewoon van geen enkele je moet t zo zien, alles wat ze zeggen is n soort voorzorgsmaatregel die velen TE serieus nemen .. rauwe vis is juist supergezond hoor! daar zitten de meeste visolieen en vitaminen in... en een stuk tonijn hoor je vind ik niet rauw te eten haring gaan we ook niet bakken en zalm wat rozig aan de binnenkant is lekker en gezond