Positief!! maar ik twijfel

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by jongmam, Jul 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jongmam

jongmam Bekend lid

Jul 17, 2009
    817
    177
    43
    Female
    Verzorgende-IG
    Hallo dames jongmam hier

Nou na 3 maanden niet ongesteld te zijn geweest heb ik vanochtend eindelijk een zwangerschapstest gedaan. Die was tot mijn verbazing positief en duidelijk ook. Nu heb ik blaasontsteking (misschien komt het door mijn zwangerschap zelf).

Maar ik heb gelezen dat een aankomende aandoening de HCG hormonen kan verhogen en de test dus kan invloeden.
    Mijn vraag is zijn er mensen hier die daar verstand van hebben? en zoiets hebben meegemaakt? (ik bedoel dus dat ze een aandoening en het toch de test heeft beinvloed?)
    Ik ben nog best wel jong en ik ga er niet van uit dat ik een bepaalde aandoening heb want ik ben heel erg voorzichtig. Ik denk dat ik gewoon zwanger bent ofzo. Dat betekend dan wel dat ik al zo een 3 maanden zwanger bent.
    Nou alvast bedankt voor jullie reactie

MVG
    jongmam;)

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Het lijkt me een beetje vreemd als en blaasontsteking een verhoging van HCG zou geven. HCG is een specifiek zwangerschapshormoon, dus als je test positief was, zou ik toch zeggen dat je zwanger bent.

Gefeliciteerd!

3. jongmam

jongmam Bekend lid

Jul 17, 2009
    817
    177
    43
    Female
    Verzorgende-IG
    dat dacht ik al
    yeeeey ik ben zwanger nu alleen nog langs me dokter
    thanks voor je felicitatie:D;)

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Er zijn naar mijn weten geen ziekten die je HCG-waarde zouden kunnen beinvloeden, waardoor je vals positief test. Dit kan wel voorkomen als je hormonen gebruikt voor vruchtbaarheidsbehandelingen. Dus ik denk dat je echt zwanger bent, gefeliciteerd!

Share This Page