Negatieve test/ ovulatietest

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mona1991, May 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mona1991

mona1991 Nieuw lid

May 14, 2015
    4
    0
    1
    Hallo,

Afgelopen december ben ik gestopt met de pil. Helaas heb ik hierna nog geen regelmatige cyclus gehad en zijn we 5 maanden later pas 2 menstruatiecyclussen verder. Doordat ik een onregelmatige cyclus heb ben ik ovulatietesten gaan gebruiken waarbij ik beide keren de ovulatie op heb kunnen sporen met clearblue digital (knipperende smiley en daarna stilstaand) gevolgd door menstruatie. Mijn nieuwe cyclus begon op 14 april waarna ik 12 dagen later volgens de ovulatietest (stilstaande smiley) mijn ovulatie had. Inmiddels zitten we op dag 31 (14 mei) van deze cyclus en blijft de menstruatie uit... dus plusminus 5 dagen overtijd. Afgelopen maandag werd ik 's nachts wakker van een felle steek in mijn onderbuik maar dit lijkt me erg laat voor een innesteling. Tot nu toe zijn de testen negatief. Wel heb ik ontzettend last van rommelende darmen. Misschien dat de ovulatietest toch niet helemaal te vertrouwen zijn. Of kan het zijn dat de innesteling toch later heeft plaats gevonden en de hcg waarde nog laag is?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Mona1991,

ovulatietesten zijn niet altijd betrouwbaar. Ze kunnen inderdaad een indicatie geven, maar het is geen garantie. In de praktijk is het toch vaak vals positief of vals negatief.
    Het kan zijn dat je eisprong iets later is geweest en dat je dus inderdaad ook pas wat later kunt testen. Maar als je 19 dagen na de smiley zit zou je toch wel een positieve test verwachten. Intussen ben je nog wat verder. Weet je al meer? Ik duim voor je hoor!

Groetjes Brigitte

3. mona1991

mona1991 Nieuw lid

May 14, 2015
    4
    0
    1
    Hoi Brigitte,

Inmiddels zitten we op dag 44 van deze cyclus en nog steeds geen positieve test en nog geen tekenen van een komende menstruatie.
    Snap er helemaal niets meer van!
    Inmiddels zijn we bijna een half jaar verder en pas 2 cyclussen gehad van 72 dagen en 41 dagen. Betekend dit zoals ik vaker lees dat er dan geen eisprong plaats vind?
    In de 6 jaar voorafgaand aan de pil heb ik een regelmatige cyclus gehad van 28 dagen en nooit een keer overgeslagen.
    En door gebruik van de pil heb ik een aantal keer via de dokter medicatie met oestrogeen gehad omdat dit niet was zoals het hoorde.
    Denk dat ik binnenkort een afspraak maak met de dokter/ gynaecoloog want begin me toch zorgen te maken of zou dit te snel zijn?

bedankt alvast.

Share This Page