hoe snel zwanger na het stoppen met de pil?

Discussion in 'Zwanger worden' started by anjamones, Oct 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anjamones

anjamones Fanatiek lid

Jul 14, 2012
    1,099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    Hoi dames,

30 september heb ik mijn pil laten staan. Ik heb gelezen dat het zo kan zijn dat ik gelijk voor het eerst na mijn ontrekkingsbloed zwanger kan raken. moet je dan met de eisprong uit gaan van 14 dagen na de start van je ontrekkingsbloed?

Bij wie is het wel zo snel gegaan?

2. void

void Fanatiek lid

May 19, 2012
    2,356
    19
    38
    0161
    Ja en nee.. Je kunt in principe gelijk zwanger raken na het stoppen van AC maar het kan ook 3,6,12 maanden duren voor je lichaam weer 'normaal' werkt na het gebruik van de pil..
    14 dagen is een gemiddelde en alleen door het aan te zien, te empraturen en of ovulatie testen kun je vast stellen wanneer je een eisprong hebt en of je lutale fase langer of korter is an 14 dagen. Hou ook de stand van je baarmoeder mond bij en je slijm. Rond je ei is dat namelijk slijmerig net als ei wit. Succes

3. latnach

latnach Lid

Mar 2, 2012
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beide keren meteen zwanger na stoppen met de pil... Bij de eerste geen ontrekkingsbloeding gehad... Bij de tweede wel....

4. Nonurs

Nonurs Lid

Oct 6, 2012
    20
    0
    0
    Hier ook meteen zwanger geraakt na het stoppen van de pil. Wel een ontrekkinsbloesing gehad. Eisprong heb ik zo'n 3 weken later gevoeld. En nu is het dus raak. T kan dus wel!

5. Senna82

Senna82 Bekend lid

Jun 25, 2012
    747
    53
    28
    ontrekkingsbloeding gehad, cyclus van 32 dgn en duidelijke eisprong. 2e ronde zwanger van ons eerste kindje.
    Ben 16 jaar aan de pil geweest.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Kan zeker....Alleen je cyclus weet je dan nog niet maar gewoon van 28 dagen uitgaan;)

7. anjamones

anjamones Fanatiek lid

Jul 14, 2012
    1,099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    bedankt voor de reacties. het in de boeken lezen vind ik namenlijk toch minder betrouwbaar als ervaringen horen ;)
    ik ben benieuwd hoe snel het dit keer raak is bij ons :D

8. Pinda83

Pinda83 Actief lid

Nov 10, 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Hey,

Toen ik stopte met de pil in juni 2010, duurde het tot medio september voor ik ongesteld werd! Daarna was ik wel snel zwanger; in februari al! Bij mij moest de pil dus echt mijn lichaam uit zijn...

Succes!

9. skimms

skimms Actief lid

Apr 25, 2012
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na stoppen nuvaring in 2e ronde zwanger, werd helaas vmk, daarna gelijk zwanger geworden toen mijn vriend en ik weer bij elkaar waren (hij was aantal maanden in buitenland).
    Hoop dat het bij jou ook snel mag gaan!

Share This Page