Ovulatie veel eerder?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Mallejan, Jun 26, 2025 at 4:28 PM.

1. Mallejan

Mallejan Bekend lid

Jan 7, 2020
    941
    758
    93
    Female
    Ik ben gestopt met anticonceptie maar niet perse een kinderwens. Wel wil ik weten hoe mijn cyclus is zodat ik weet wanneer mijn vruchtbare periode is en ovulatie. Zodat ik dan dus veilig seks moet hebben.

mijn cyclus is vaak 30 dagen. Soms ineens 28/29. Voorheen toen ik zwanger wilde worden ook testen gedaan en toen had ik elke maand rond de 15/16e dag een positieve ovulatietest.

ik ben nu gestart met testen op dag 9 en die was knal positief! Ik begreep er niks van. Ik ben nu door blijven testen uiteraard. Waarvan ik dacht dat ik dus in mijn vruchtbare periode zit nu, en ik volgens mijn vroegere berekening maandag op dag 15 zit, zou je denken dat de testen nu moeten oplopen.

kan het zijn dat dit zo veranderd met de jaren? Of is het zo dat de piek nog een keer kan komen? Of heb ik ineens een hele vroege eisprong gehad?

foto bijgevoegd!

Attached Files:

2. Bloemm90

Bloemm90 Bekend lid

Aug 8, 2016
    875
    711
    93
    Female
    Mijn piek is ook veranderd met de jaren. Waarbij ik op dag 18/20 een eisprong had is dat nu 14/16. Wil je het zeker weten zul je aantal maanden denk ik moeten testen om deels overzicht ervan te krijgen.

Mallejan likes this.
  3. Miireii87

Miireii87 Bekend lid

Nov 7, 2024
    560
    412
    63
    Female
    Tsjah, dat verschil kan inderdaad. De ene cyclus heb ik een eisprong op dag 10, dan weer op 12 maar heb ook al eens op dag 16 gehad. Het kan iedere maand verschillen.

Share This Page