Glanzige droge benen tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lydianna1981, 20 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydianna1981

16 apr 2015
    12
    0
    0
    overdag huismoeder, in de avond aan het werk
    Medemblik
    Tijdens me zwangerschap van me dochtertje in 2012-2013 had ik heel erg last van glanzige droge benen. Ben in die tijd ook naar de h.a geweest en die wisten niet hoe dat kwam. Als advies kreeg ik toen dagelijks goed insmeren met zalf want ik kreeg geen hormoonzalf ivm de zwangerschap. Insmeren hielp echt niet maar evengoed doorgaan met insmeren. Ondertussen was me dochtertje al geboren en had er nog last van. Precies in me laaste week van me zwangerschapverlof was ik weer naar h.a gegaan en toen bleek ik trambose been te hebben. Volgens de arts in het ziekenhuis liep ik er al een tijdje ermee dus ook tijdens me zwangerschap. En nu weer, ben zwanger van me vierde en nu heb ik het ook weer. Behoorlijk glanzig en droog maar niet rood. En toch ben ik bang dat ik weer trambose krijgt. Heb al de h.a gebeld voor meer info, maar ik hoef me nergens bang voor te zijn alleen goed in de gaten houden. En zodra ik een intake heb met de verloskundige moet ik vermelden dat ik trambose been heb gehad zodat ze er rekening mee kan houden.
    groetjes lydianna

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Lydianna,

ik snap je ongerustheid hoor. Je wordt door de vk voor consult doorgestuurd naar de gynaecoloog en die gaat met jou een plannetje maken en eventueel medicatie voorschrijven voor in en/of na de zwangerschap en belinstructies meegeven mochten je klachten anders worden/verergeren. Vervelende kwaal hoor, zeker omdat het niet typische klachten zijn die bij een zwangerschap of trombosebeen horen. Goed dat je er alert op bent.

Groetjes Brigitte

3. lydianna1981

16 apr 2015
    12
    0
    0
    Medemblik
    Had nog een vraagje, mag je als je trambose heb of als je trambose hebt gehad thuis bevallen.
    Ik heb het op internet gezocht maar kom er niet uit.
    Van me andere 3 kinderen ben ik thuis bevallen, zal ook leuk zijn als me vierde ook thuis geboren zal worden.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Lydianna1981,

ik heb het opgezocht in de VIL (verloskundige indicatielijst) en daar staat dat je in ieder geval een consult bij de gyn moet hebben en dat er dan wordt bekeken hoe hoog het risico wordt geschat dat je het weer hebt/ontwikkeld. En daar zal vanaf hangen of je onder leiding van de vk mag bevallen (eventueel op plaatsindicatie, dus poliklinisch) of toch medisch moet bevallen. Ik kan je er dus ook geen duidelijk antwoord op geven omdat eerst je situatie in kaart moet worden gebracht.

Groetjes Brigitte

5. lydianna1981

16 apr 2015
    12
    0
    0
    Medemblik
    Goedemiddag, afgelopen vrijdag heb ik een intake en een echo gehad.
    en had ook gevraagd idd of ik thuis mag bevallen. maar de verloskundige die ik had was een waarneemster dus ze ging overleggen. toevallig was de waarneemster een stagiaire toen ik was bevallen van me dochtertje in 2013 en afgestudeerd als verloskundige, dat was dus wel grappig. 26 mei heb ik weer een afspraak en dan hoor ik meer.

6. lydianna1981

16 apr 2015
    12
    0
    0
    Medemblik
    Hay, effe een update
    Vorige week dinsdag werd ik door me huisarts doorgestuurd naar het ziekenhuis ivm met mogelijke trambose dvt. Echo gehad, was net aan geen trambose maar een ontsteking aan me spier. Moest over een week terug komen. Dat was gister, weer een echo gehad. Moest terug naar de wachtkamer en dan gingen ze overleggen. Ik werd meteen opgehaald door een verpleegkundige met een rolstoel en werd naar de eerste hulp gebracht. En daar werd ik verder geholpen.
    Wist het al meteen al wat aan de hand was. En idd ik heb trambose aan me rechter been.
    Er is een tijdelijke steunkous aangemeten tot aan me bovenbeen en begin juni wordt de echte steunkous aangemeten. Ik moet voor 10 maanden me elke ochtend een spuitje geven. Zie er wel een beetje er tegen op maar het moet. Er is al tegen me verteld op de eerste hulp dat ik niet thuis mag bevallen. Aankomende dinsdag heb ik een termijnecho en dan hoor ik gelijk of ik onder de controle blijf hun of in het ziekenhuis bij de gynaecoloog. Ben erg benieuwd waar ik onder de controle blijf maar ik vermoed zomaar bij de gynaecoloog.

Met vriendelijke groet van lydianna

Deel Deze Pagina