Hoi vandaag gebeld naar het ziekenhuis, er is nog 1 cryo over uit de vorige icsipoging, ik wil er toch voor gaan, wat zijn de alagingskansen? En schilt het dat ik al zwanger ben geweest? Gaat het dan makkelijker?
Als je één vers embryootje terugplaatst, is de kans van slagen ongeveer 30%. Volgens mij is de kans met een cryo ongeveer even groot. Ik denk niet dat het veel uitmaakt dat je al eens zwanger bent geweest, aangezien dat alweer twee-drie jaar geleden was. Inmiddels ben je ouder, zijn je hormoonwaarden misschien anders. Dus op meer dan 30% zul je niet uitkomen, denk ik. Maar die percentages zeggen niet zoveel, vind ik. Je hebt geluk of je hebt pech, dus eigenlijk is het 50-50. Heel veel succes alvast!
Ik denk eerlijkgezegd wel dat het iets uitmaakt dat je al een keer zwanger bent geweest, want dat toont aan dat jullie in ieder geval goede embryo's kunnen maken en jouw lichaam het goed op kan pakken. Er zijn ook mensen hij wie het nooit lukt en die zitten ook in die 30 procent. Het hangt natuurlijk ook heel erg af van de kwaliteit van het embryo. Dat kunne vragen op de dag van de terugplaatsing. Hoeveel cellen en fragmentatie. Succes! Bij mij was eerste tp van cryo voor een tweede een vmk en de tweede is blijven plakken!
Spannend Missouri! Kansen kun je moeilijk wat over zeggen volgens mij. Gemiddeld zal het wel iets van 30% kunnen zijn. Wel is het positief dat je al een kindje hebt gekregen, dat zegt volgens mij ook wel iets. Maar ook: na hoeveel rondes was je toen zwanger? Dat zal vast ook nog meetellen. En nog vele andere factoren... Ik had ook een cryo uit de vorige ivf poging (3e Ivf poging) die we wilden 'inzetten' voor een brusje. Helaas ontdooide deze niet goed en daar ging onze kans... Hopelijk ontdooit jullie cryo wel goed en is het direct raak, dat zou super zijn natuurlijk!!
Onze artsen zeggen dat als cryo goed ontdooit je 30% kans hebt.. mss nog wel meer dan een verse poging.. dit omdat je lichaam nu niet herstellende is van de punctie Wij hadden nog 2 cryos in de vriezer liggen na de geboorte van ons zoontje.. helaas leverde dit geen zwangerschap op maar hopelijk heb jij meer geluk! Ik start volgende week met spuiten voor icsi poging 1.. hoe gek t ook klinkt: ik heb er zin in!