Goedemiddag allemaal, Ik ben sinds 5 januari gestopt met mijn anticonceptiepil. Sinds een week nu ongeveer heb ik enorme last van buikkrampjes, maagzuur, vermoeidheid, pijnlijke rug, blauwe adderen op mijn borsten en hier en daar een misselijkheid. Nu heb ik deze ochtend toch maar een test gedaan maar deze was negatief.. Iemand enig idee of ik zwanger kan zijn en wanneer ik de test beter kan doen? Liefss V
Zolang je je cyclus niet weet en niet weet of en wanneer je een eisprong heb gehad moet je afwachten tot je eerste menstruatie komt of evt om de paar weken een test doen mocht je symptomen krijgen.
Ontpillen kan best een tijd aanhouden. Dit geeft ook allerlei kwalen. Gewoon even afwachten wanneer je je eerste echte menstruatie krijgt.
Dan komen je klachten helaas niet van een zwangerschap. Zwangerschapssymptomen ontstaan door HCG. Bij jouw klachten zou je al dusdanig veel HCG aan moeten maken dat je test onmiskenbaar positief zou moeten zijn. Probeer verder niet al te zeer op mogelijke symptomen te letten. Je hoeft namelijk niks bijzonders te voelen om zwanger te kunnen zijn. De meeste vrouwen merken niks bijzonders in de ronde dat ze zwanger bleken te zijn, terwijl ze alle andere rondes van alles voelden wat uiteindelijk niks te maken had met een zwangerschap. Bij de meeste vrouwen beginnen de kwaaltjes pas vanaf 6 weken zwangerschap als het aandeel HCG erg hoog is. Ook ben je kortgeleden gestopt met de pil. Helaas duurt het dan even voordat je natuurlijke cyclus weer op gang komt.