Wat betekent dit allemaal?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by ProudMum, Jul 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Beste Verloskundigen!

Ik was even mijn bevallingsverslag aan het teruglezen en ik kwam het volgende tegen;

spp bij 41 weken, onvlod vorderen ontsluiting, bijstuimulatie dmv syntocinon, epiduraal analgesie, stagnatie ontsluiting bij 5 cm,liggingsafwijking aaa en asynclitisme, sec sc ongecompliceerd.

Kan je mij vertellen wat dit betekend en wat dit te betekenen heeft voor als ik een 2e keer beval?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi,

dit betekent het volgende:
    spontaan in partu gekomen ( je hebt vanzelf weeën gekregen), de ontsluiting vorderde niet snel genoeg waarvoor je een infuus met wee-opwekkend hormoon hebt gekregen (syntocinon). Je hebt een ruggeprik gekregen als pijnstilling (epiduraal), je ontsluiting kwam niet verder dan 5 cm, en dat kwam waarschijnlijk omdat het kindje niet met het achterhoofd naar voren lag maar naar achteren (aaa) en in asynclitisme, dat wil zeggen, op een ongunstige manier gedraaid. Daarom is besloten tot een keizersnede. Die is zonder problemen verlopen.
    Dit betekent dat je een volgende zwangerschap wel onder controle mag bij een verloskundige maar bij 36 weken zal de gynaecoloog de controles overnemen en je zult in het ziekenhuis onder leiding van een gynaecoloog bevallen.

Mirjam

3. ProudMum

Top, dankjewel!
    Dus de volgende kan gewoon vaginaal geboren worden?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    ja in principe wel, de kans dat de volgende weer zo ligt is echt erg klein.

Mirjam

5. ProudMum

Dankjewel voor je snelle en heldere uitleg Mirjam!

Share This Page