Negatieve thuistest, nog klachten en huisarts...

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Indiana, 2 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.184
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Oké, beetje vage titel, maar het volgende...

Vorige week een knaller van een thuistest, inmiddels is deze negatief maar heb nog wat 'besmettelijke' klachten.
    Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts en had ze gisteren toevallig ook aan de telefoon.
    Even kort besproken dat ik dus vandaag ging testen en bij positief uiteraard niet zou komen, maar zat een beetje in dubio wat te doen bij negatief testen.
    Zij had het liefst dat ik toch even zou bellen omdat er huisartsen zijn die dan toch liever de afspraak verzetten, dus negatief getest op thuistest met nog klachten (hoesten en snotterig)

Toch voelt het nu raar om hiervoor te bellen/ mijn afspraak te verzetten (geen hoge spoed maar vind het wel fijn om even gezien te worden...)

Zouden jullie gewoon denken negatief is negatief, of toch voor de netheid weer even overleggen...

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.083
    12.040
    113
    Ben je de 10 dagen na je positieve test al voorbij? Als het geen spoedeisende vragen zijn, zou ik de afspraak even uitstellen.

Indiana vindt dit leuk.
  3. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Overleggen

ben je meer dan 24 uur na 5 dagen na je positieve test klachtenvrij geweest?

Indiana vindt dit leuk.
  4. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ze geven aan dat je even moet bellen om te overleggen dus zou dat dan ook doen.

Indiana vindt dit leuk.
  5. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.184
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Nee, morgen is mijn 9e dag

6. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.184
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Nee, vandaar dat ik ook dacht doe een thuistest en bij positief gewoon duidelijk.. Maar iedereen met verkoudheid klachten, zonder eerder een positieve test mag dan ook gewoon komen, vandaar dat ik het een beetje dubbel vind.

7. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.184
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Naja, het is meer dat ik het zelf aan gaf, als ik niks had gezegd en negatief is negatief, waar we inmiddels natuurlijk wel vanuit gaan, had ik gewoon kunnen komen.
    Het voelt een beetje als 'te goed' willen doen, terwijl ik uiteindelijk met een negatieve test er vanuit moet kunnen gaan dat het negatief is. (Nu klets ik in mijn eigen straatje hoor, weet ik :$)

8. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Oh nee ik ben het compleet met je eens hoor haha. Alleen heb je het nou eenmaal wel aangegeven en zou ik me dan niet relaxed voelen als ik dan niet doe wat ze hebben aangegeven. :)

Indiana vindt dit leuk.
  9. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.184
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hahaha ja daar heb je een punt. Assistente wist het alleen ook allemaal niet zo goed, zei eerst nog je bent toch je 5 dagen voorbij waar ik heb moeten aanvullen dat het tot max 10 dagen is :D
    Is dus misschien ook meer haar, ik weet het niet maar overleg morgen maar even.. En dan toch 'bang dat ze te snel het zekere voor het onzekere nemen, afspraak staat al 1.5 week omdat mijn huisarts er vorige week ook niet was...
    Dubbel hoor :rolleyes:

Malbec vindt dit leuk.
  10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.083
    12.040
    113
    Hoe belangrijk is de afspraak voor je? Als mensen negatief testen met klachten, hebben ze vaak ook geen Corona gehad, en wat je niet weet kan je ook niet op anticiperen. Jij hebt positief getest, je hebt nog klachten, je bent nog niet de 10 dagen voorbij die voorheen 14 dagen waren, dus als het niet urgent is, zou ik vragen of ze de afspraak naar maandag kan verschuiven. Maar ik zou mij niet prettig voelen om daar met klachten te zitten.

SMJD, Veer3, HappyRabbits en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.184
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik vind het fijn om even gezien te worden, maar het is iets wat kan wachten...

12. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.184
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb gebeld, ze bellen zo terug... Ben benieuwd!

13. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.184
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik mag gewoon komen :):thumup:

Malbec vindt dit leuk.
  14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Eens! Ben zelf doktersassistente en heb, net als mn werkgever, nog geen corona gehad. Dus wij zijn ook nog steeds voorzichtig.

Edit zie dat je toch mag komen, fijn!

Indiana vindt dit leuk.
  15. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.184
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Voorzichtig snap ik zeker hoor! Alleen de midden weg daarin is soms lastig... Uiteindelijk zijn er ook genoeg die negatief testen op thuistesten en het wel blijken te hebben.. Ik heb een knaller van een thuistest gehad die nu "omo wit" is... Dus ben ik dan nog het risico of juíst niet :confused:

Mapje vindt dit leuk.
  16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.680
    113
    Een negatieve thuistest zegt ook helemaal niks dat zou even makkelijk zijn dan konden heel veel mensen veel sneller uit quarantaine, je bent nog steeds besmettelijk tot dag 10 voorbij is.

Veer3, Indiana en bulakgirl vinden dit leuk.
  17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja is ook weer zo idd.

Indiana vindt dit leuk.
  18. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik hoop dat je vraag urgent genoeg is dat je riskeert je huisarts te besmetten.... Ik snap serieus waar niet waarom je anders met klachten binnen 10 dagen er überhaupt over nadenkt om bij de huisarts langs te gaan.

Ik zag dat je huisarts het blijkbaar geen probleem vond, fijn, maar hoop dat je geen kwetsbare bent tegen gekomen.

SMJD, Shay25, Veer3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.186
    1.986
    113
    Ik snap ook echt niet dat je gaat. De regel is dat je na 5 dagen uit querentaine mag mits klachtenvrij. En je bent niet klachtenvrij dus zit je nog in querentaine. En dan ga je toch al helemaal geen zorgverlener opzoeken!

Fijn dat je huisarts er blijkbaar geen probleem mee heeft.
    Ben zelf ook zorgverlener. En baal echt enorm dat mensen me steeds met zulke vragen voor het blok zetten of tich gewoon komen. Als het geen spoed is kan het ook misschien grwoon nog wel wachten tot maandag zou ik zeggen.

Veer3 en Indiana vinden dit leuk.
  20. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.184
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Maar een vraag stellen is toch niet voor het blok zetten? Ik ben zelf ook zorgverlener en heb er geen problemen mee als men iets wilt overleggen omdat de regels nu eenmaal scheef zijn soms.. ik zit vandaag op dag 9 na positieve test, en zou dan zaterdag ineens wel weer alle kanten op mogen, zonder te mogen testen.
    Mensen zonder klachten mogen er na 5 dagen ook weer uit zonder te testen, geeft toch ook geen garantie dat ze alweer negatief zijn.

Ik vind mijn afspraak nu belangrijk genoeg om er, na overleg heen te willen gaan :)

LizMe, Willemijntje19 en Malbec vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina