Ouder positief, kind naar school?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Indiana, 25 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.183
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Klopt dit? Voelt zo tegenstrijdig...

Ik heb een positieve GGD test met flink klachten, zit niet in isolatie. Mag dochter dan gewoon naar school ondanks dat ik niet in isolatie zit?

2. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Hé wat vervelend voor je, beterschap!
    je dochter mag gewoon naar school als ze zelf geen klachten heeft.
    wel zou ik je kind even testen, en dit nogmaals herhalen de komende dagen. Om uit te sluiten dat je een positief kind zonder klachten toch naar school stuurt.

Indiana vindt dit leuk.
  3. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Ja. Wij hebben ook in die situatie gezeten. Vond het zo krom als maar zijn kon.. Wij hebben de kinderen wat naar school gaan wel preventief iedere dag getest. Gelukkig vinden ze dat hier niet erg.

Elsss en Indiana vinden dit leuk.
  4. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.042
    14.723
    113
    Vrouw
    Ik snap dat het na de afgelopen 2 jaar best gek voelt. Maar we willen allemaal terug naar normaal. Voor corona bleef ook niet het hele gezin thuis bij een zieke in huis.
    Terwijl bijv buikgriep ook erg besmettelijk is. Nu wil ik corona echt niet bagatelliseren tot een simpel griepje, maar ik ben alleen maar dolblij dat de rest van het gezin wel naar school/werk kan bij een besmetting in huis.
    We hebben al zoveel keren op 'pauzestand' gestaan als gezin dat dit wel erg fijn is.

Gewoon even een testje en dan lekker naar school.

Wij hebben met deze nieuwe regels inmiddels 2 besmettingen in huis gehad. Eerst jongste zoon die net zijn 6 jaar natuurlijk niet in isolatie kon en oudste dochter die met klachten bij haar vriend vandaan kwam en meteen in isolatie is gegaan. Bij haar heb ik mijn kinderen niet eens getest voor school. Ze hadden hun zus al een aantal dagen niet gezien, dus geen kans op besmetting.

En bij beide keren heeft het niet tot nog een besmetting in huis geleid.

GossipGirlxoxo, Liana84, Anouk2005 en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Gaat het over vandaag naar school? Of vanaf maandag?

Wij hebben hier nu vakantie en zou het dus over maandag gaan. In dat geval zou ik maandag morgen een zelftest doen en als die negatief is lekker laten gaan.

Gaat het om vandaag, lekker thuis laten blijven als dat fijner voelt, volgende week heb je toch vakantie.

Indiana vindt dit leuk.
  6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.645
    5.672
    113
    Ja hoor mag gewoon, ik zou niet eens testen als kind geen klachten heeft.

Paris91, Biny, Neuzeke en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik heb gisteren een positieve pcr gehad. Heb mijn kinderen vanmorgen getest en lekker naar school gestuurd. Ze hebben al zo veel gemist afgelopen maanden dat ik een volledige schoolweek ook wel een keer fijn vind voor ze.

En inderdaad, we moeten ook weer terug naar het normale leven.

Indiana en Zxcvb vinden dit leuk.
  8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.806
    9.315
    113
    Gelderland
    Jazeker! Begrijp dat het tegenstrijdig voelt maar er kunnen nu zoveel kinderen in de klas zitten met een ouder óf een broertje/zusje thuis met Corona zonder dat ze het weten.

Maandag had ik een positieve test bij de ggd, thuistesten waren negatief. Dinsdag man ook positief.
    Kinderen zijn naar school gegaan met negatieve thuistesten. Woensdag heb ik ze allebei bij de ggd laten testen omdat mijn thuistesten negatief bleven.
    Oudste zoon is zonder klachten positief getest en de jongste is negatief getest. De jongste gaat dus nog steeds naar school en ik laat hem gewoon buiten spelen.
    Corona is nu toch overal en ook zonder klachten kun je het bij je dragen en verspreiden.

Indiana en Zxcvb vinden dit leuk.
  9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.806
    9.315
    113
    Gelderland
    Zo denk ik er ook over. Voor de zekerheid toch laten doen omdat wij echt ziek zijn en de thuistesten negatief bleven.
    zoon is dus zonder klachten positief. Misschien is hij al 2 weken geleden besmet en loopt dus al die tijd al rond. En doordat we getest hebben moet hij nu in quarantaine maar dat voelt dubbel.. hij heeft nergens last van, geen idee hoelang hij het al heeft dus dan is die quarantaine van 5 dagen ook een beetje onzin.

Indiana vindt dit leuk.
  10. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.183
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dank allemaal!

Hier starten maandag de scholen weer, dus zal dan in de ochtend een thuistest doen.

Zxcvb en Luna86 vinden dit leuk.
  11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.245
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dan baal je eigenlijk dat je naar de GGD bent gegaan he! Ik ga dat dus niet meer doen zonder klachten.

GossipGirlxoxo, Anouk2005, Neuzeke en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.952
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat mag inderdaad. Maar ik ben het met je eens dat het niet goed voelt. En je kunt er natuurlijk, als dat voor jou haalbaar is, nog steeds voor kiezen om je kind thuis te houden. Ik zou jou er als juf eigenlijk best dankbaar voor zijn.

Indiana vindt dit leuk.
  13. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    283
    63
    Hoe doen jullie dat met het kind naar school brengen als je zelf Corona hebt?

Indiana vindt dit leuk.
  14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.245
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier kan kind alleen. En anders met een straatgenootje mee.

Indiana vindt dit leuk.
  15. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.183
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hier zou haar vader/ mn partner haar dan brengen of moet even een andere moeder vragen... Vind het zelf wat ongemakkelijk allemaal merk ik. Dan wel naar school laten gaan, maar speelafspraak zou ik dan niet doen, maar als ze wel naar school gaat maar vervolgens niet mag spelen omdat ik corona heb is ook weer raar :confused:

16. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Wij zitten in een zelfde situatie, man en ik zijn positief (man inmiddels alweer uit isolatie), kinderen negatief. Die gaan dus inderdaad gewoon naar school. Speelafspraken bij ons thuis doen we nu niet, maar in overleg spelen ze wel bij andere kindjes. Ik heb voor de zekerheid wel een zelftest gedaan bij de kinderen, maar die zijn negatief.
    Ik moet wel zeggen dat een negatieve zelftest ook vrij weinig betekent. Ik testte maandagochtend met een zelftest negatief, en ‘s middags toen m’n man een positieve pcr test had was m’n zelftest knal positief. Dus in een paar uur tijd van negatief naar positief.

Indiana vindt dit leuk.
  17. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.270
    25.739
    113
    Mijn kinderen zijn allen gewoon naar hun scholen/sporten gegaan toen er huisgenoten positief waren. Ik heb me daar ook niet bezwaard over gevoeld. Ik vind het in deze fase van de pandemie gekker om kinderen thuis te houden, omdat een huisgenoot een snotneus heeft, dan om wel naar school te laten gaan.

GossipGirlxoxo, Indiana en Zxcvb vinden dit leuk.
  18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Ja hoor die mag naar school. Hier had mn man een positieve test in handen, tot zijn eigen grote verbazing. Hij heeft nauwelijks tot geen klachten. Isolatie leek m wel lekker relaxed (pc naar zolder en hij vermaakt zich wel, tja daar is t een gamer voor) maar dat ging mooi niet gebeuren.

Dochter testen we wel in de ochtend voordat ze naar school gaat, tot op heden is zij (en ik negatief) zoontje testte we alleen op kdv dagen.

Zoontje (12w) hoeft formeel niet maar de bezetting is al zodanig gepuzzel dat ik geen kind met covid naar school/bso/kdv wil sturen met t risico nog meer uitval te creeëren waardoor weer hele bergen ouders met hun handen in t haar zitten. (en die test zegt op zich ook niet veel want t kan zomaar ineens veranderen, maar dan hebben we toch nog WAT gedaan aan risico beperking)

Indiana vindt dit leuk.
  19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Hier moest mn man t wel doen toen ik dinsdags door mn rug ging anders had ik t gedaan maar zelfstandig opstaan uit een hoge stoel was al een hindernis. Mondmasker op, afstand houden en zo laat mogelijk die kant uit.

School en BSO wisten dat ik door mn rug was gegaan, dat had mn dochter wel fijntjes uitgelegd...:rolleyes:

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.534
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier was mijn oudste dochter vorige week positief en alles en iedereen is naar school geweest, stages,werk, supermarkt etc
    Wij testen niet meer bij de GGD. Het is mooi geweest. Tussendoor even een zelftest maar verder niks.

Deel Deze Pagina