Hoelang zwanger?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mrietje, Nov 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mrietje

mrietje Bekend lid

Nov 4, 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Hoihoi,

ik heb ff een vraagje over hoelang ik zwanger ben. Ik weet namelijk niet meer wanneer precies de eerste dag van de laatste menstruatie was. Op een gegeven moment dacht ik dat ik toch al wel ongesteld had moeten zijn. Heb op maandag 29 oktober positief getest. Heb afgelopen dinsdag 6 november een echo gehad om te kijken hoever het was. De echoscopiste dacht tussen de 4 en 5 weken, want je zag alleen wat verdikt slijmvlies en een heel klein zwart puntje (wat het beebje zou zijn). Maar bij mijn schoonzusje hadden ze een echo gemaakt met 4 weken en 4 dagen en toen zag je al een echte garnaal. Dus ik ga er een beetje vanuit dat ik rond de 4 weken zat met de echo. Dan heb ik dus met 3 weken al een positieve test gedaan. Of kan het zijn dat het beebje al is gestopt met groeien? Ben er wel een beetje bang voor, de echoscopiste zei daar niks van. Maar het is toch wel raar dat ik al zo vroeg positief getest heb of niet?
    Ik hoop dat je mijn verhaal een beetje begrijpt en alvast bedankt.

xxx
    Marieke

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Marieke,

bij 4 weken en 4 dagen al een 'garnaal' zien is erg vroeg hor. Meestal is het zoals bij jouw echo is uitgelegd een stip en verdikt slijmvlies. Je kunt eigenlijk pas iets zinnigs zeggen vanaf een week of 6-7 en dat is nog vroeg. Ook is elk lichaam anders. Bij de een ligt de baarmoeder net iets gunstiger voor een echo dan bij een ander. En ook de kwaliteit van echo apparatuur verschilt. Dus maak je geen zorgen, het wil nog helemaal niets zeggen en je zult gewoon nog even geduld moeten hebben.

Groetjes Brigitte

Share This Page