Hallo, Ik ben 14 weken zwanger en sinds anderhalve week heb ik ontzettend jeukende bultachtige vlekken op mijn buik. Ook zit er in mijn navel een felrode kring die ook jeukt. De uitslag zit alleen op mijn buik, aan beide kanten van de navel. Momenteel loopt een bloedonderzoek naar de vijfde ziekte en toxoplasma. Maar weet u misschien wat het anders kan zijn? Ben ook grieperig geweest. De HA vond het onderzoek nodig om ziektes uit te sluiten. Heb nog geen uitslag, ben wel ongerust! Is dit soms (heb even thuisgedokterd) gordelroos of HG? Herpes Gestationes ofzo? Of gewoon zwangerschapsjeuk? Please, help! Groetjes, Stefanie
Hoi stefanie, Dit is voor mij erg lastig om hier iets over te zeggen via de computer. Bel je verloskundige en meld dit. Laat de huisarts ook gordel roos en herpes uitsluiten. controleer ook even je temp of je er verhoging of koorst bij hebt of bij krijgt. En houd in de gaten of het zich uitspreid. Vervelend zeg! heb je er veel last van? Groetjes imke
Hoi Imke, Ja heb er veel last van met vlagen, vooral 's nachts. Ik ga maandag de verloskundige weer bellen en als het geen vijfde ziekte of toxoplasmose is, ga ik ook weer naar de dokter. Heb er in het begin wel verhoging bij gehad. Bedankt voor je antwoord, ik laat het nog wel weten! Groetjes, Stefanie