Help! Waar moet ik wezen!

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Gentle, Apr 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hopelijk is mijn test morgen positief (alle symptomen wijzen daar wel heel sterk op), maar wat moet ik dan doen?

De een zegt dat je pas met 12 weken een echo krijgt (moet ik dan nog wachten met bellen?), de ander al met 6 weken. Nu gebruik ik de pil (was hem vergeten, vandaar de eventuele zwangerschap), dus ik heb geen idee hoe ver ik dan ben. Moet ik dan al eerder bellen?

En ik zou wel graag bij de huisarts nog zeker zien of ik zwanger ben. Zou dit gewoon kunnen, of mag dat niet als je al een test hebt gedaan?

Nou goed, allemaal vragen van een onvoorbereide, maar enthousiaste misschien wel jonge moeder ;) Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik ben er nogal onzeker over.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ben na mijn positieve test gewoon naar de HA gegaan. Hij helpt je echt wel verder. Ik had ook geen idee over wat me te doen stond enzo. Maar hij heeft het toen allemaal goed uitgelegd. Ik kreeg een kaartje van de verloskundigenpraktijk hier in de buurt en daar kon ik met 8 weken naar bellen. Toen een afspraak gemaakt, en via hun vervolgens weer een afspraak gemaakt voor de eerste echo.

Alvast een voorzichtige felicitatie!

3. Miracle08

Miracle08 VIP lid

Mar 6, 2008
    6,426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    ik heb gewoon een verloskundige praktijk gebeld en heb toen meteen een afspraak gekregen.

4. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

Feb 19, 2008
    332
    0
    0
    Toen mijn test positief was heb ik de huisarts gebeld en die zei dat ik de verloskundige moest bellen. Met 6 weken heb ik daar m'n eerste afspraak / intake gehad. En met 12 weken de eerste echo.

5. kims

kims Actief lid

Jan 7, 2007
    352
    1
    0
    Zodra je een positieve test hebt, kan je in de loop van de week de verloskundigenpraktijk uit de buurt bellen. Zij zullen je alles vertellen over wat wel en niet mag tijdens de zwangerschap en ze zullen ook informatie over de echo geven (echocentrum in de buurt, ziekenhuis of soms doen ze het zelf).

Heb je geen praktijk in de buurt (op bijv. platteland) dan kan je de huisarts bellen

Share This Page