Misschien echt een heel domme vraag, maar ik ga hem toch stellen. Voor 9 januari heb ik een afspraak staan voor uitleg medicatie en wat zijn plan van aanpak voor mij gaat worden. Alsof de duvel ermee speelt ben ik sinds zaterdag echt mega ongi. Alsof ik de 5 maanden die ik niet ongi ben geweest allemaal moet inhalen.. Sorry voor de details. Nu vraag ik mij af, waarschijnlijk ben ik tot maximaal woensdag ongesteld. En nu lees ik vaak dat de arts zegt voor begin medicatie wachten we op je nod en vanaf daar starten we. Of we wekken het eerst op en dan gaan we beginnen. Zou het uitmaken dat er een 2 weken tussen zit of helemaal niet??
Het ligt er een beetje aan welk protocol je gaat volgen. Bij lang protocol begin je met de pil op dag 1 van je cyclus. Op dag 18 begin je met de remmer (decapeptyl of triptofem). Dan komt de stopweek en word je ongesteld. Dan op dag 5 uitgangsecho en dan begint het stimuleren (gonal f, fostimon, menopur). Meestal op stimulatiedag 10 een echo en daarna elke twee a drie dagen tot de eitjes rond de 19/20 mm zijn (gemiddeld een dag of 14). Dan zet je de pregnyl. Twee dagen later punctie, 3 of 5 dagen later terugplaatsing. Het antwoord op de vraag: als je een lang protocol krijgt dan moet je op dag 1 of 2 cyclus beginnen met de pil. Anders moet je een nieuwe cyclus afwachten. Maar ja, MMM is ergggg veel wachten. Hoe het met kort protocol gaat weet ik niet. Succes!
Oh en als ze het opwekken denk ik niet dat het erg is als er twee weken tussen zitten. Het gaat erom dat je eierstokken "rustig" zijn zodra je gaat remmen/stimuleren zoals op dag 1 van je menstruatie.