Geen zin in shoppen voor de baby....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jvd1, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jvd1

jvd1 Actief lid

3 aug 2009
    287
    0
    0
    thuis :)
    Hoi!!

Ik ben nou 13 weken zwanger van ons tweede wonder!! Ik ben heel erg blij!! Ik heb alleen nog geen zin in het kopen van babykleding enz.... Ik heb nog niks gekocht en sommige vinden dit heel raar... Ikzelf eigenlijk ook wel ...Bij mijn dochter heb ik meteen leuke spulletjes gekocht... Zou dit komen omdat dit onze 2e is?? Of misschien omdat ik een miskraam heb gehad of nog niet weet wat het geslacht is??

Herkent iemand dit??

2. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Heel herkenbaar. Ik ben nu ruim 15 wk zwanger en heb ook nog niets gekocht voor de baby. Wel heb ik een kinderwagen gratis kunnen ophalen (echt een hele mooie en toch gratis) en ik heb al een paar kado's gekregen voor de baby (rompertjes, klok, nachtlamp en een voedingskussen) maar verder heb ik nog niets gekocht. Ik denk toch dat ik stieken wacht tot na de 20wk echo. Dan heb je net wat meer de zekerheid dat het goed is/blijf gaan en dan ga ik los. Dus maak je maar niet druk hoor, je bent niet alleen;)

3. MieWie

MieWie Actief lid

7 jun 2008
    431
    0
    0
    Zoetermeer
    Ohw...zo herkenbaar!
    Ik moest en zou wat kopen dus ik kwam met een rompertje thuis, verder ook pas nog maar 1 pakje cadeau gehad!

De afgelopen weken eigenlijk voornamelijk bezig geweest met de kamer van onze zoon, hij moet toch zijn babykamer verlaten voor een grote jongens kamer! Als hij helemaal gewend is aan zijn nieuwe kamer, als we de 20 weken echo hebben gehad en we weten wat het wordt, kan ik mij gaan richten op de babykamer. Nu inderdaad nog geen motivatie voor, dus ook geen zin...

Tsja, voor je eerste kindje moet je ook een heleboel aanschaffen, dat hoef je nu niet meer (als het goed is) dus gaat het maar om kleine dingen. Wacht maar tot de wintercollectie in de winkels ligt...haha :p!

Geniet ervan!

4. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Is heel herkenbaar hoor. Wij verwachten nu ons tweede kindje en ik ben pas na de 20 weken-echo gaan winkelen. Die eerste maanden waren maar wat spannend want hiervoor heb ik ook een miskraam gehad, en ik wou toch heel graag een beetje gericht kunnen gaan kopen dus heb ik gewacht tot ik wist wat het geslacht is. En met een tweede hoef je ook veel minder aan te schaffen. Ik ben zo onderhand bijna 25 weken en heb nu bijna alles in huis! Ook wel zo lekker, want ik heb zo het idee dat ik nergens meer zin in ga hebben de laatste maanden, haha!

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Hier ook niet zo bezig met shoppen voor de beeb. Het gaat ook allemaal niet meer zo makkelijk als je er al 1 hebt rondlopen vind ik. We hebben wel al een kamertje besteld en we weten nu dat we een meid krijgen het begint langzaam te komen maar soms schiet ik in de stress als ik denk wat we nog allemaal moeten doen. Bij sem waren we nu z,n beetje de kamer aan het voorbereiden enz

6. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Ach valt wel mee! Nog tijd zat!;)

Ik ben laatst met mijn verplichte boodschappenlijstje naar de prenatal gegaan en heb daar in 1 keer alles gehaald.. En verder ook nog wat kleertjes bij de Zeeman en naar de etos weer met een lijstje om de laatste dingetjes te halen:)

Sinds ik zwanger ben heb ik echt GEEN ZIN! om te shoppen, ook niet voor andere dingen.. Normaal ben ik echt iemand die winkels afstruind op zoek naar het leukste (met vooral natuurlijk het leukste prijsje) en nu val ik zo'n beetje flauw als ik in iets te drukke winkels te lang sta en snap ik echt niet wat ik daar doe..

Ach.. Zal wel weer goed komen:(:D

Gr.
    Carlien

7. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Hier gaan we ook pas beginnen als we morgen de geslachtsecho hebben gehad.
    Met 16w zeiden ze meid.En nu met 18w voor de 2de keer pretecho met geslacht en kijken of het nog een meid is gebleven.

Dan ga ik pas los.
    Mar heb nog wat van lucas die ik kan gebruiken.Neutrale kleding en rompers enz.Die ga ik eerst uitzoeken voordat ik zie wat ik nodig heb.

Maar....het eerste pakje ga ik zeker wel nieuw kopen.

8. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ach je hebt nog tijd zat dus als het voor jou nog niet goed voelt om iets te kopen zou ik dat ook nog niet doen...
    je hebt nog 5 maanden de tijd ervoor!

9. Chai

Chai Niet meer actief

Ik had het ook, het kwam pas heel laat in de zwangerschap.
    Ik had ook een miskraam gehad misschien had ik daardoor zoiets van ik ga pas echt genieten als ze er half uithangt en ik bijna zeker ben dat ze levend terwereld komt.
    Ik heb mezelf er maarniet te druk om gemaakt in het begin, ik had zoiets van het komt vanzelf wel allemaal.

10. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    heel herkenbaar bij de eerste had ik ook al snel alleemaal leuke spulletjes gekocht en bij de 2e nu denk ik er nog niet eens over na wij willen graag eerst de 20 weken echo af wachten en dan gaan wij pas spulletjes kopen

11. Iefie

Iefie Niet meer actief

Denk een combinatie van al die dingen die je noemt. Herken het een beetje in die zin dat ik pas plezier kreeg in het babyshoppen toen ik het geslacht wist en dat was rond de 20 weken. Ik heb wel rond 12/13 weken een kledingsetje gekocht, dacht dat het heel goed voor zowel een jongetje als een meisje kon, maar heb het inmiddels weggegeven aan iemand die een jongetje krijgt. Misschien speelt ook mee dat je onbewust bang bent voor nog een miskraam. Ik kan me voorstellen dat je dan wel wacht tot je meer zekerheid hebt van de 20 weken echo. Denk wel dat het goed komt hoor met de koopdrift! Geniet nog maar even van een volle(re) portemonnee!:D

12. jvd1

jvd1 Actief lid

3 aug 2009
    287
    0
    0
    thuis :)
    Pff gelukkig ik ben niet alleen haha. Denk dat ik wel zin ga krijgen als de 20 werken echo goed is!!! Ik zie het maar als eem soort van zelfbescherming...komt goed!!! Bedankt voor jullie reacties.

13. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb ook nog niet veel geshopt hoor! Ik heb wel al wat gekregen: een muziekknuffeltje en 2 rompertjes. En ik kwam mijn beste vriendin tegen toen ze aan het shoppen was voor mijn kleine hihi. Ik heb het nog niet gekregen maar weet dus wel dat ze al wat heeft hihhi. Zelf 1 rompertje en 1 pyamaatje gekocht.
    Voordat ik zwanger was kon ik de hele winkel wel leegkopen, maar nu ben ik ineens een stuk kieskeuriger geworden. Ik vind alles óf voor een jongen, óf voor een meisje. En aangezien ik het geslacht nog niet weet vind ik het echt lastig!
    Ik ga dus eerst maar de noodzakelijke dingen aanschaffen denk ik, zoals verzorgingsartikelen, voedingskussen etc. Dan kan ik kleertjes e.d. aanschaffen als ik het geslacht weet, shopt toch een stuk makkelijker!

14. Sailgirl

Sailgirl Lid

5 mrt 2011
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het begin ben ik me wel gaan orienteren op babykamerspulletjes en kinderwagens enzo, maar het eerste kledingsetje heb ik pas na de 20 weken echo gekocht... Wel wat kleine dingetjes al gekregen voor die tijd. Nu heb ik wel wat kledingsetjes in de kast hangen, maar kan niet zeggen dat ik zo heel erg veel zin heb om te shoppen, terwijl ik dat normaal toch wel erg leuk vind...

15. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Zo herkenbaar!

Ik ervaar mijn zwangerschap tot nu toe in fases waar ik zelf heel erg aan moet wennen. In het begin maak je je heel druk of alles wel goed gaat, dan wil je nog niks in huis halen. En nu is het wachten opde 20 weken echo komende week, als dan alles goed is dan ga ik ook los! Maar eerder moest ik daar ook nog niet aan denken hoor!!

shopse :)

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Toen ik zwanger was van Lisa had ik het ook veel minder. Maar je hebt ook veel minder nodig als het je tweede is, je hebt het meeste al. Ik heb uiteindelijk nog wat kleertjes gehaald, een tweede babyfoon, een extra kastje en dat was het wel zo ongeveer ;)

17. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was in de eerste periode vooral heel moe en had helemaal geen zin in wat voor soort shoppen dan ook. Maar op een gegeven moment kreeg ik en onvoorstelbare nesteldrang en een hoop energie, toen heb ik dus gelijk van alles in huis gehaald :D

18. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb ook heel lang niks gekocht, dat kwam pas later, toen kreeg ik ineens 'de drang' :)
    Bij de eerste wisten we niet wat we kregen dus heel veel neutrale dingen. Nu wilde ik toch meer kleur dus daarom het een en ander erbij geshopt. En toen ik eenmaal iets gekocht had heb ik ook lekker geshopt wat ik wilde :)

19. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Meid ik ben nu 32 weken zwanger en ik moet zeggen dat ik één pakje heb gekocht voor de kleine meid, maar voor de rest nog niet...
    Moet allemaal nog gebeuren, maar heb er nog niet echt zin in.
    Er komt vast een dag waarbij ik enorm veel zin heb en gelijk de winkel leeg koop;)

Deel Deze Pagina