Hoi allemaal, Ik houd mijn cyclus al een paar jaar bij...er is niets over te zeggen behalve onregelmatig! 31 dagen / 71 dagen / 53 dagen /104 dagen enz enz al jaren! Toen we besloten het te gaan proberen dacht ik ...dat gaat wel even duren. Binnen een maand was ik zwanger maar dit was helaas een miskraam.... De miskraam zette niet Door en eindigde in een curettage. Hierna was ik opeens voor mijn doen regelmatig ongesteld om de +- 2 maanden. Na 5 maanden was het weer raak en ben ik moeder geworden ! Nu zijn we zo ver dat we voor een 2e willen gaan maar helaas is mijn laatste ongesteldheid alweer 3 maanden geleden. De huisarts zegt over mijn cyclus dat we het eerst nog maar wat langer moeten proberen maar ik heb er een hard hoofd in omdat de tijden tussen mijn ongesteldheid nog langer zijn geworden. Dit jaar nog maar 2 x ! Een lang verhaal maar ik ben benieuwd of iemand dit herkend en misschien een advies heeft...wat zijn de voor/nadelen van medicatie en zijn er andere optie's ?
Hi Mango, Wat vervelend he die onzekerheid. Ik ken het gevoel van hard hoofd hebben in de uitspraak van de huisarts. Die heb ik drie weken terug ook gehad. Maar aan de andere kant wil ik ook niet meteen aan de hormonen dus ben even verder gaan kijken. Ik ga nu acupunctuur proberen. Hopelijk krijg ik dan zo m'n hormonen onder controle. Misschien ook iets voor jou? Heb er nog geen eerdere ervaring mee.
Hoi hoi, hier een beetje hetzelfde verhaal. Bij de eerste met 1 maand zwanger ondanks rare onregelmatige cyclussen en nu bij de 2e wat langer. Ik heb dan ook een door verwijzing gekregen naar het ZKH. Moest echter eerst wel een maand tempen, nu heb ik hier ook ovulatietesten bij gekocht en dat resulteert hier op cyclus dag 61 in een eisprong. Wacht deze ronde af en ga dan naar het ZKH. Wat misschien toeval was maar misschien ook niet, was begonnen met een koolhydraatarm dieet omdat ik gehoord had dat het positieve effecten kon hebben voor dames met bijvoorbeeld pcos. En enkele dagen later dus een ei. Maar wat ik zeg kan toeval zijn. Als ik jou was zou ik gaan tempen en dan na een maand teruggaan naar de ha en aandringen. Herken het helemaal en het is erg vervelend. Succes!!
Sinds ik teunisbloemolie gebruik elke dag 2x daags 2 capsules (Kruidvat) wordt ik elke maand rond de 10e ongesteld. Geen kinderwens maar wilde er grip op krijgen.