Hallo, Even een vraag over ovutesten. Ben er nu voor het eerst mee bezig en tot nu alleen nog maar witte of tuurstreep gehad. Hoop dat ik me piek toch ga spotten. Wat ik me nu dan ook afvraag is of het invloed heeft als je onregelmatig werkt. Je doet die testen toch elke dag rond hetzelfde tijdstip? Ik probeer het dan tussen 16-17 te doen omdat ik dan vaak wel thuis ben. Maar nu met nachtdienst is het nadat ik wakker wordt en dus eigenlijk ochtendurine voor mij. En in de bijsluiter staat dat je het niet daarmee moer doen. Maarja het middag dus niet meer ochtendurine. Hoe doen andere dit? Wat kan er fout gaan met ochtend urinem alvast bedankt voor antwoorden.
Hoi, Ik heb geen ervaring een baan met onregelmatige uren, maar kan je wel op 1 ding antwoord geven. Het "probleem" met ochtend urine is dat het een vertekend beeld kan geven. Iedere vrouw heeft standaard LH in haar lichaam. 's nachts bouwt zich dit natuurlijk op omdat je niet gaat plassen dan en kan het zich positief aftekenen op de test. Dus dan zou jij denken dat je een positieve ovu test hebt terwijl dit helemaal niet zo is.......snappie? Ik hoop dat iemand anders je kan helpen bij de rest van je vragen. Succes!
Ze zeggen dat die urine te geconcentreerd is inderdaad.. alleen clearblue digital heeft ovutesten die met ochtendurine kunnen.. ze zijn erg fijn, ik gebruik ze zelf ook (alleen ze zijn niet te betalen, dus ik gebruik goedkope dipsticks erbij en als ik denk dat ik daarmee mn piek heb check ik het met CB) misschien een idee voor jou?
Klopt, in ochtendurine zit meer LH en dat kan inderdaad een vertekend beeld geven. Het klinkt raar, maar ik zette altijd de wekker op m'n werk. Ging naar het toilet, plaste in een potje of op de stick, deed hem in m'n tas of bureaulade en dan wachtte ik af. Werkte zelf als secretaresse, ook enorm vaak werkte ik over, maar zo ging het prima hoor. Gewoon je tas meenemen naar de wc, of even gaan als je niemand ziet. Succes!
Ja dus eigenlijk als om half 5 in de middag uit bed kom en test is dit ook niet betrouwbaar? Want dan lijkt mij het dus dat ik tijdens mijn slapen lh aanmaak. Nouja mijn nachten zijn nu voorbij alleen nog geen positieve test gehad. Dus kan nu gewoon verder testen en op normale tijden. is toch wel lastig dat onregelmatig werk hiermee. Zie het daarom ook niet zitten om te starten met temperaturem.