Terugplaatsing en Corona vaccinatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Coco17, 15 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco17

Coco17 Actief lid

9 jul 2015
    170
    244
    43
    Hoi Allemaal,

Misschien is de vraag al ergens gesteld, maar kan niet echt een antwoord vinden, dus bij deze:

Ik heb 14 juni een terugplaatsing gehad van een driedaagse. Mijn eerste vaccinatieafspraak staat voor 21 juni (week na terugplaatsing). Is het verstandig om de afspraak door te laten gaan, of liever verzetten?

Ik heb het ook gevraagd aan de gynaecoloog. Die zei doen. Mijn man heeft het echter bij de terugplaatsing gevraagd aan een andere gynaecoloog, die zei niet doen. Aaarrggghh, heb nu zoveel twijfel... Heeft iemand het verlossende antwoord voor mij?

2. Curly85

Curly85 Lid

11 mrt 2019
    34
    12
    8
    Vrouw
    Ik krijg aanstaande vrijdag mijn 5e IUI en had de prik gepland staan op 22 juni. Bij mij adviseerde de gyn het uit te stellen. Sowieso adviseerde ze WEL te prikken maar pas na de 12 weken (in 2e trimester). En zo lang je behandelingen hebt te proberen het in de eerste 2 weken van de cyclus te plannen.

Ik heb gekozen mijn afspraak te verzetten.

3. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Hier geven ze aan pas te vaccineren in het 2e trimester, dus vanaf 13 weken. Ze adviseren ook niet te vaccineren als je met een vruchtbaarheidsbehandelingen bezig bent. Ik zou hem dus nu zeker nog niet nemen.

4. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Ik zou hem voor de zekerheid ook niet nemen.
    Ik heb een maand voor start ivf gevraagd of ik hem mocht nemen. Dit was in januari al. Zij gaven aan dat ik het juist op dat moment nog mooi kon doen. De 2e vaccinatie kreeg ik 6 weken later. Eind februari ben ik gestart met het traject.

Ik zou de vaccinatie uitstellen nu je een embryo teruggeplaatst krijgt. Dat zou ik te kort op elkaar vinden. Je lichaam gaat toch reageren op het vaccin en het is nog niet bekend wat dat met zo'n jong embryo doet.

Succes met de terugplaatsing!

5. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Hier zeiden ze dat vaccineren tijdens een ivf-behandeling geen kwaad kan. Ik krijg mijn eerste prik op de eerste dag dat ik begin met stimuleren, en de tweede prik vijf weken daarna, maar geen idee waar ik dan sta in het traject. Ik heb nog gevraagd of het kwaad kan de tweede prik te krijgen rond een eventuele terugplaatsing, en de arts zei dat ze het gevoelsmatig misschien niet op dezelfde dag zou plannen, maar dat het in principe allemaal veilig is bevonden. Zie ook dit: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/veiligheid-coronavaccin/zwangerschap-en-coronavaccinatie.

Maar goed, ik zou vooral luisteren naar wat je arts zegt, maar aangezien jullie twee verschillende meningen hebben gehoord, zou ik even bellen en je vraag opnieuw voorleggen.

6. Coco17

Coco17 Actief lid

9 jul 2015
    170
    244
    43
    Bedankt voor jullie reacties!

ik stel het vaccin toch maar uit tot, of het tweede trimester of dat ik zeker weet dat deze poging is mislukt.

7. SvS88

SvS88 Actief lid

2 jan 2021
    113
    58
    28
    Vrouw
    Het advies was nog niet zo lang geleden om het niet te doen. Nu hebben ze dit herzien, maar op grond waarvan.. De vaccinaties zijn er nog niet zo lang dat ze al kunnen weten of het inderdaad geen schade aanricht. Er word ook aangegeven dat er nog niet veel onderzoek gedaan is naar het effect op dergelijk traject. Ik wacht voorlopig, maar iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt

8. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Beetje laat, maar wie weet kun je er nog wat mee.

Bij ons is het advies 3 dagen tussen vaccinatie en punctie / tp ivm mogelijke koorts. Ze adviseren hem gewoon te nemen als je nog onder behandeling bent (bij zwanger liever na 1e trimester).
    Ik heb dindag mn 1e prik gehad en vandaag (maandag) tp.
    Ik heb er zelf geen enkel vervelend gevoel bij, ben blij dat ik hem eindelijk heb gekregen. Van vaccinatie zelf alleen stijve arm gehad.

Het officiële advies vanuit de NVOG is dat er geen bezwaar is tegen vaccinatie bij behandelingen.
    Maar ik denk dat je vooral moet doen wat voor jou goed voelt.

Hoop dat de behandeling gelukt is / lukt :)

Deel Deze Pagina