hoi, Voor deze zwangerschap ben ik op 18-6 gecurreteerd nadat het vruchtje met 7 weken was gestopt en toen ook het hartj was gestopt. na 1 normale menstruatie mochten we weer van de gyn zwanger worden en dan gebeurde ook. op 14-8 teste ik heel licht positief en op 16-8 met de clearblue zwanger en 1a2 weken. Na berekening had ik nu ongeveer 8 weken moeten zijn. Gister hadden we de eerste echo. en daar was alleen een heel mooi rond vruchtzakje op te zien met een vruchtje van 2mm en naast het vruchtzakje zat volgens haar een hematoom. volgens de echoscopist waren we gewoon veel korter al gedacht. Maar dan had ik 14-8 toch nooit positief getest. en nu moeten we over 2 weken terug komen voor een vervolg echo. nu met veel denken en praten, mijn jongste zoon is in de zwangerschap ook 2,5 week achter uit gezet en was toen ook een hematoom zichtbaar, wat later een geen hematoom bleek te zijn maar een 2de vruchtzakje die al afgestorven was. ze hebben toen tegen mijn gezegd dat je dan idd wel veel eerder positief kan testen gezien het begonnen is als een tweeling zwangerschap. en dat de aanmaak van hgc word gestart vanaf het moment van de bevruchting en niet vanaf de innesteling. en het is mogelijk dat het eitje zich pas veel later innesteld en een zoort diapauze heeft. en het mogelijk is dat het nu weer zo is gegaan. echosotist was ook helemaal niet negatief mijn vraag heeft iemand dit ook eens mee gemaakt en wat zijn jullie ervaringen hier in? ben nu zo onzeker aan de ene kant denk ik ja het kan goed gaan wat mijn jongste zoon is ook gewoon gezond, maar aan de andere kan heb ik 3 maanden geleden ook een missed abortion meegemaakt. sorry voor de lange verhaal maar hoop dat iemand hier een antwoord heeft. gr