Negatieve zwangerschapstesten - 7 dagen overtijd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Juulster23, 15 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juulster23

    15 apr 2024
    10
    2
    3
    Vrouw
    Dag allemaal,

    Al vaker heb ik op dit forum gelezen, maar tot heden nog nooit zelf wat gepost. Op dit moment zit ik in onzekerheid m.b.t. mijn cyclus en ben erg benieuwd naar andere ervaringen. (En überhaupt fijn om dit te kunnen delen, dit bespreek ik niet zomaar met iedereen in mijn omgeving).

    Sinds juli/augustus '23 ben ik gestopt met de pil in verband met bijwerkingen (doorbraakbloedingen) en de toekomstige kinderwens van mijn partner en mij. Sinds het stoppen met de pil was mijn cyclus altijd heel consequent (26/27 dagen). Ik kon de klok er op zetten. :) Sinds oktober zijn wij met onze kinderwens 'bezig'. Na 3 rondes nog niks, kan, alleen sterke pms voor mijn menstruaties.

    Vanaf ronde 4 is mijn cyclus ineens 'ontregeld', menstruatie van 2 dagen (erg kort/ weinig voor mijn doen). Ik dacht: misschien volgende keer weer heftigere menstruatie. Maar nee; bij ronde 5 kwam deze pas op dag 30 en ook erg mild (en vloeibaar/geen stolsels) tov normaal.
    Ik ben hiervoor destijds naar de huisarts geweest die aangaf te wachten en opnieuw te testen, mogelijk toch innestelingsbloeding? Deze bleven negatief dus dat leek op een menstruatie te duiden.
    Na deze menstruatie ben ik op dag 13 begonnen met ovulatietesten, deze waren negatief en werden met de dag lichter. Ik ben daarmee gestopt in de veronderstelling dat ik ofwel een vroege eisprong had (te laat begonnen met testen) of geen eisprong deze ronde.
    Echter op dag 21 (1 week voor NOD) bruin verlies. Dat was echt minimaal, en dagen erna alleen soms wat heel licht bruine afscheiding.
    Op zowel NOD, 5 dagen na NOD, als 7 dagen na NOD een test gedaan maar allen negatief.. Blijf alleen wel last van mijn linkerlies houden en soms krampen in mijn onderbuik.
    Een ovulatietest was gisteren knal positief maar dat kan ik niet duiden met mijn lichamelijke klachten en lies pijn die ik al 1,5 week heb.
    Ik snap er niet zoveel meer van. Alsnog zwanger, toch een laat ei? Of meer aan de hand? Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts.
    Iemand die zich in dit verhaal herkent? Ik ben erg benieuwd hoe dit destijds verder liep.
     
  2. Lilyanne

    Lilyanne Actief lid

    20 dec 2023
    416
    579
    93
    Vrouw
    Als je ovulatietest knal positief was.. gok ik een late eisprong :D
     
    Juulster23 vindt dit leuk.
  3. Juulster23

    15 apr 2024
    10
    2
    3
    Vrouw
    Dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte, maar ik kan dit weer niet rijmen met de krampen in mijn onderbuik en pijn in mijn lies. Die zitten er al ruim 1,5 week. Die ervaring heb ik niet zo met mijn ovulaties. (In de eerste 2 rondes heb ik ook mijn sprong gevonden met ovulatie en destijds deze klachten niet gehad.)
     
  4. Bluetique

    Bluetique Actief lid

    26 dec 2023
    160
    212
    43
    Vrouw
    Het kan weleens voorkomen dat je langer de groeipijn van je ei voelt! Heb ik ook weleens. Ik denk dus inderdaad een late eisprong!
     
    Juulster23 vindt dit leuk.
  5. Juulster23

    15 apr 2024
    10
    2
    3
    Vrouw
    Oh dat heb ik nog nooit ervaren maar kan ik helemaal geloven! Dat zou dan een heel laat ei zijn (dag 35), maar binnen een ontregelde cyclus kan dat natuurlijk
     
  6. xReGgyy

    xReGgyy Actief lid

    8 apr 2022
    328
    219
    43
    Vrouw
    Ik zou het heel vreemd vinden als een ovulatietest wel op HCG reageert maar een zwangerschapstest niet. Ik zou dus uitgaan van een laat ei. Ik twijfel dan ook of de huisarts je verder kan helpen
     
    Juulster23 vindt dit leuk.
  7. Juulster23

    15 apr 2024
    10
    2
    3
    Vrouw
    Mee eens hoor, ik ga nergens vanuit. Ik had voor de zekerheid de huisarts gebeld ivm de pijn aan lies en onderbuik, die ik nu dus al iets langer (1,5 week) heb. Deze is op momenten zo erg dat ik echt 'pauze moet nemen' en moet gaan zitten of liggen in foetushouding. De assistente zei dat het verstandig was als ik hiervoor langskwam ter controle (ik twijfelde namelijk zelf ook of ik hier wel/niet iets mee moet). Desalniettemin, ik hoor het wel morgen.
     
  8. Juulster23

    15 apr 2024
    10
    2
    3
    Vrouw
     

Deel Deze Pagina