Hoi! Misschien heeft iemand hier ervaring of verstand van de situatie waar ik nu in zit. Wat gegevens: Laatste menstruatie: 8 maart (3 dagen) Normale cyclus lengte: 24-28 dagen Ovulatie: meestal tussen dag 10 en 14 Normaal nooit tussentijds bloedverlies en menstruatie duurt meestal 3 dagen (verlies vrij weinig bloed) Deze cyclus: - Ovulatie volgens FF: 18 maart (dag 11) - Licht bloedverlies 19, 20, 21 maart (ovulatie bloeding? Dag 12,13,14) - Licht bloedverlies dag 17 - Zwaar bloedverlies (alleen zoveel bloed verloren na in de kraamtijd na de bevalling, echt elke 1 a 2 uur groot maandverband vol) vanaf dag 19. Wat buikkrampen erbij, maar die zijn niet pijnlijk. Dat is nu 7 dagen geleden, dus ik verlies nu al 7 dagen een heleboel bloed. Was de dag voor het bloeden begon op vakantie gegaan en ben hier gisteren uiteindelijk naar het ziekenhuis geweest omdat ik echt licht in m'n hoofd werd en duizelig. Heb 'n bloedonderzoek en echo gekregen en ook een infuus om me beter te voelen haha. Het lijkt een hele vroege en heftige menstruatie, maar ik ging me toch wat zorgen maken aangezien ik nog nooit zo vroeg en zo heftig ongesteld ben geweest. Ze hebben gisteren een echo gemaakt en zagen een geel lichaam cyste op 1 eierstok, dat schijnt niet erg te zijn, en verder was m'n baarmoederslijmvlies 11-14 mm dik (terwijl ik dus al 7 dagen "leeg bloed" ). Ik kan dus nog een heleboel meer bloed verwachten de komende dagen. Ik kom er op Google niet helemaal uit.. Is 11-14mm dik baarmoederslijmvlies echt heel dik en zeker voor al 7 dagen ongesteld zijn? Dat lijkt wel zo op basis van Google. En wat kan veroorzaken dat de cyclus een keer 19 dagen is ipv de 28 die het de afgelopen 3x was (daarvoor meestal 25/26 dagen en 1x 24 gehad, dus daarbij vergeleken iets minder groot verschil. Ik vind bij info over dik baarmoederslijmvlies vooral veel over endometriose, maar normaal verlies ik juist heel weinig bloed en maar kort en heb ik geen klachten eigenlijk, kun je "ineens" endometriose krijgen? Bedankt voor het meedenken alvast!
Wat onwijs vervelend... Je zegt een paar keer 'dat had ik voorheen niet'. Na een bevalling kan er best een hoop veranderen met je lichaam en daarmee met je cyclus. Daarnaast lees ik in een vorig bericht dat je een keizersnede hebt gehad en een niche hebt overgehouden. Daarnaast heb je een complete perforatie gehad van je spiraal door je baarmoederwand schrijf je. Met dat in het achterhoofd klinkt je verhaal wat minder 'gek'. Nog steeds heel vervelend. Hopenlijk herstelt het weer goed.
Dank je voor je reactie! Ik heb idd een niche en die perforatie (gehad) maar m'n kindjes zijn ondertussen 4,5 en bijna 3, dus sinds de bevalling (en perforatie, had de spiraal geplaatst toen m'n jongste 3 mnd was) al wel veel cyclussen gehad en nog nooit op deze manier. Maar wel fijn om te horen dat ik me waarschijnlijk niet druk hoef te maken
Update: bloeden is na 10 dagen gestopt en toen weer op dag 13,14,15 van de cyclus (dag 12 was wss ovulatie) wat spotting. Ben naar de huisarts gegaan en wordt hopelijk doorverwezen. Ben nu wel benieuwd of de niche 4,5 jaar na de keizersnede of toch 2,5 jaar na de perforatie ineens een probleem is geworden. Zwanger worden gaat in ieder geval moeizaam