hoi vandaag diverse testen in het ziekenhuis gehad waaronder een emg en daar is niks op te zien maar alle klachten die ik heb wijzen wel op een tunnel syndroom arts denkt een geirriteerde zenuw , heb nu voor 6 weken een spalk wie heeft dit ook gehad en hoe na 6 weken? verga gewoon van de pijn
Ik heb het ook gehad. Op scan niet terug te zien, maar wel alle kwaaltjes. De spalk zat bij mij niet goed, ivm uitsteken van m'n bot op m'n pols. Toen hebben ze er gips om gedaan en 6 weken later was het idd over. Hopelijk helpt het je
Ow dat zal ook nog een optie zijn gips dan is t overdag ook niks doen en tot rust komen nu eerst maar 6 weken spalk snachts
Ik heb cts en heb er spuiten voor gehad in beide handen. Na loop van tijd is het teruggekomen en ben ik met een brace gaan slapen. Heb zo wel meer rust.. En sochtends zijn de klachten minder. Helaas moet ga ik er in november toch voor een operatie.
Ik heb een brace gehad na een lelijke val. Mijn hand en pols bleven maar pijn doen, vooral doordat ik mijn hand bleef gebruiken (tja dat heb je met 3 kinderen) Op een gegeven moment een brace en na een week of 8 rust ging het een stuk beter. Ik gebruikte hem alleen maar overdag, 's nachts moest hij af van de dokter.
ik mag hem nu 6 weken alleen snachts om maar heb 2 kids en kom overdag niet echt tot rust en werk 3 dagen (computerwerk) dus overdag komt het niet echt tot rust
Vragen of het overdag mag, juist omdat je dan die steun nodig hebt, en 's nachts af, omdat je hand dan toch rustig ligt. dat was hier het advies.
nou snachts doe ik de hand in de verkeerde houding en dan komt hij niet tot rust daarom is dit zo afgesproken anders deze week even afwachten en anders volgende week even bellen of het overdag mag
Vervelend! tja, ik zal wel een eigenwijze zijn, maar ik had hem dan gewoon dag en nacht omgehouden en bijv 's avonds, als de kinderen op bed lagen hem afgedaan Hoe meer rust, hoe beter het is, zou ik denken. Een heel enkele keer heb ik er weer last van, en dan doe ik de mijne ook weer een paar dagen om, is volgens de dokter niet nodig, maar inmiddels weet ik uit ervaring dat ik sneller van de pijn af ben. Het is niet vergelijkbaar, maar ik heb ooit mijn pols gebroken toen ik een jaar of 16 was en heb daar toch wel tot mijn 30e regelmatig last van gehad, ook al was de breuk allang geheeld. Als ik bijv een zwaar dienblad tilde, kon het zomaar zijn dat de kracht uit mijn pols viel en dus alles zo op de grond kletterde. Hopelijk ben jij snel een beetje pijnvrij, ik weet hoe vervelend het is!
Ben ook behandeld geweest aan twee handen voor capaal. Nu heb ik links ook weer klachten die daar op wijzen ook een paar jaar geleden weer onderzoek gehad. Maar ik weet dat het van uit mijn nek komt ik voel het van mijn nek tot in mijn pink. Dof gevoel in mijn pink en ringvinger. Terwijl ik wel geopereerd ben 20 jaar geleden. Kan best een geïrriteerder zenuwen zijn, Kijken of idd een branche gaat helpen. Hier maar eens naar de fysio om de blokkade ergens in mijn nek te laten aan pakken.
nek en schouders zijn ook gecontroleerd en daar komt het niet van arts zei als ik overdag ook ging drdagen werd de pols zwak
Ja, ik snap zijn redenering wel, maar het is niet voor eeuwig he, voor een paar weken, totdat je een stuk minder pijn hebt, dan kun je de belastbaarheid weer langzaam opbouwen. Als je hem vervolgens dan alleen 's nachts zou dragen, heeft je pols 's nachts volledig rust en kun je de dingen overdag weer beter aan. Nu ben ik natuurlijk geen arts, maar ik zou bovenstaande wel eens overleggen.
ik heb eerst nacht spalken gehad, toen 2 keer een spuit en toen toch maar laten opereren en dat had ik eigenlijk meteen moeten doen. de spalken en spuiten hielpen bij mij maar even en nu 6 maanden na de operatie geen last meer.
ik heb nachtspalken omdat ik de pols dubbel leg.. deze draag ik zo nodig als ik merk dat ik weer lat krijg of de pols pijn gaat doen. en ik heb ook spalken voor overdag ook zo nodig soms heb ik zoveel last en dan is een of 2 dagen overdag de spalk wel fijn. met slapen was het wel even wennen maar nu eraan gewend en er alleen maar baadt bij.
of er echt verschil is weet ik niet maar ik heb gipsen door de fysio aangemeten spalken voor de nacht en sportspalken voor overdag..
Ik heb een spalk aangemeten gehad voor 's nachts en die gebruikte ik ook tijdens het werk uit zelfbescherming, omdat ik continu geneigd was belastende bewegingen met mijn pols te maken. Dus niet de hele dag door maar wel tijdens het werk. Bij mij was het na 6 weken trouwens wel weg, en het is ook niet meer terug gekomen *fingers crossed*