35 weken zwanger en baby minder voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ShallY, 21 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik weet dat het erbij hoort want hij krijgt steeds minder ruimte maar toch maakt het me onzeker omdat hij tot donderdag enorm actief was. En sinds gisteren is het opvallend minder.

Ik heb nu wel ongeveer bijgehouden en denk dat ik rond de 12 bewegingen kan tellen vandaag. Normaal of moet ik hiervoor bellen?

2. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bellen!!!!!!! Echt geen twijfel hoor!

3. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als er een knik in zit willen ze dat altijd weten hoor, zeker bij deze termijn! De bewegingen worden wat anders van karakter maar horen niet minder te worden dus echt bellen en wel meteen! Niet wachten tot maandag!

4. maliro

maliro Niet meer actief

Idd bellen.
    Ik moest bellen als ik hem minder dan vijf keer voelde (5 series van voelen zeg maar). Het voelde niet goed al kan ik dat niet omschrijven. Maar mijn zoon is dus bij 35 weken gehaald. Had ik niet gebeld dan was hij overleden

5. Deebje

Deebje Bekend lid

2 mrt 2013
    960
    27
    28
    Vrouw
    Bellen!!!

6. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Idd bellen, niet meer wachten hoor.

7. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Ik zie nu dat je oost al n paar uur oud is. Heb je inmiddels al contact gehad? En of controle?

8. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb echt op het punt gestaan om te bellen maar toen werd hij heel actief en dat is hij nog steeds. Pff word er telkens echt zo onzeker van.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.616
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit hoort echt bij de zwangerschapsduur.
    Ik heb 3 zwangerschappen doorlopen en toen ook weleens dagen dat ze minder actief waren maar ben er nooit heel ongerust over geweest.
    Het wordt een ander verhaal als je de baby echt uren niet voelt.
    Ik zou me er geen zorgen om maken.

10. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Onze jongste bewoog bij 33 weken ook minder. Ik twijfelde ook om te bellen. Savonds laat toch maar gebeld en ik kon langs komen in het ziekenhuis.

Maar goed ook, enkele uren later hebben ze hem gehaald met een spoedkeizersnede. Had ik niet gebeld en mn gevoel gevolgd dan was hij niet meer bij ons.

Ja het klopt als je steeds verder richting t einde gaat kun je je kindje minder gaan voelen. Maar t ritme wat het kindje daar in heeft moet gelijk blijven. Veranderd dit moet je gewoon aan de bel trekken.

Dit is ookw aarom mensen er zo op hameren dat je gewoon moet bellen. Liever een keer te veel kijken en alles controleren, dan 1x te laat zijn....

11. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Weet je, ik ben sowieso heel angstig, de hele zwangerschap al. Loop ervoor bij de psycholoog en mag wekelijks op controle bij de vk.
    Ik heb nog maar 1x gebeld naar de vk omdat ik hem toen heel de dag amper gevoeld heb en me echt ongerust maakte.

Net als ik gisteravond ben ik ook wel ongerust omdat ik hem dan weinig voelde, maar voelde hem wel al was het niet wat ik gewend ben van hem. En dan begin ik te twijfelen..

En een ritme heeft hij eigenlijk niet. De ene keer is hij 's morgens actief, dan de middag en dan de avond of net als woensdag, was hij de hele dag druk.

Het is het beste voor hem om nog een paar weken lekker te groeien in mijn buik maar van mij mag hij komen. Dan ben ik hopelijk van de enorme angst af en heb ik een gezond mannetje in m'n armen. Want dit is echt niet te doen en hoe dichterbij ik bij de 40 weken kom, hoe erger de angst wordt.

12. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Hoi shally,
    Ik hoop ook voor je dat je snel je baby veilig in je armen hebt!
    Ik weet hoe slopend het is als je je ongerust maakt over de bewegingen van de baby. Ik dacht ook dat het bij mij minder zal worden, maar heb er ook nog steeds last van en raak best in de stress als ik hem een tijdje niet voel. Uiteindelijk voel ik hem altijd wel weer, maar dit kost je zoveel energie en neemt veel van je tijd in beslag. Als ik hem regelmatig voel, dan heb ik een goede dag en voel ik me goed. Voel ik hem wat minder, dan ben ik heel de dag gestressed en moe. Ik kan ook niet wachten om mn kleine mannetje veilig in mn armen te hebben. Ook ik heb wekelijks controle en gesprek, maar uiteindelijk moet je het toch zelf doen. Nog even volhouden dus.

13. maliro

maliro Niet meer actief

Hier moet ik even op reageren. Ik bedoel het niet kwaad maar ik maak me wel een beetje boos om je laatste alinea. Natuurlijk ben je bij 35 weken al een heel eind. Maar bij deze termijn is je kindje er gewoon nog niet klaar voor. De hersentjes moeten nog iets verder ontwikkelen en de organen nog verder rijpen. Natuurlijk kan je kindje er bij deze termijn goed vanaf komen maar zeg niet dat je een gezond mannetje in je armen hebt als hij nu komt. Natuurlijk is dit bericht gekleurd Door mijn eigrn ervaring. Mijn zoontje is bij 35 weken geboren. Zijn longen waren niet rijp waardoor hij niet zelfstandig kon ademen. Hij kreeg een hartstilstand.
    En nu vijf jaar later heeft hij gedragsproblemen, wat bij veel late prematuren voor komt.
    Ik snap dat het jou teveel wordt maar ga geen prematuur kindje wensen. En nogmaals ik bedoel dit niet kwaad.

14. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Sorry is niet mijn bedoeling. Maar er staat toch ook als het aan mij ligt mag hij komen maar voor hem beter om nog een paar weken te blijven zitten? Of lees ik nou zo verkeerd?

Deel Deze Pagina