Massale zoektocht naar vermist gezin met vijf kinderen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Chiggy, 9 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Sinds gisteravond wordt een gezin uit Doorwerth (Gelderland) met vijf kinderen vermist. De politie zette gisteren iets voor 19.30 uur Burgernet in om uit te kijken naar een zwarte Citroën C5-Break. Het lijkt erop dat het gezin met die auto is vertrokken. Ook duikers zoeken in de Rijn bij Renkum naar sporen van het gezin. In het water zou inmiddels een auto gevonden zijn, maar het is onbekend of de wagen van het gezin is. Volgens de directeur van de basisschool van de kinderen zouden zij vorige week afscheid hebben genomen op school.

Tot nu toe is bij de duikacties nog niets concreets gevonden. RTL Nieuws meldt dat de politie een auto heeft opgedoken in de Rijn bij Renkum, maar het is onduidelijk of dit de auto van het gezin is. Het is afhankelijk van de stroming of er duikers naar het voertuig kunnen worden gestuurd.

De politie probeert op allerlei manieren het gezin te traceren. Momenteel wordt met een sonarboot op de rivier gezocht naar mogelijke sporen, zegt een woordvoerder van de politie. De vijf kinderen van het gezin zijn in de leeftijd van 0 tot 10 jaar oud. Het jongste kind is een pasgeboren baby, laat de politie weten.

Kinderen namen afscheid
    Volgens directeur Rob Hulstein van basisschool De Wegwijzer, waarop drie van de kinderen zaten, namen de kinderen afgelopen vrijdag afscheid van de school. De kinderen, volgens Omroep Gelderland een jongen en twee meisjes tussen de vier en negen jaar oud, zouden ook een afscheidsfeestje hebben gegeven. De directeur zegt dat het gezin naar Amerika zou vertrekken om daar te gaan wonen en werken. De moeder van het gezin is zelf Amerikaanse.

Directeur Hulstein tast in het duister over de mogelijke achtergrond van de vermissing. ,,Wij weten net zo veel als iedereen anders. We hebben afscheid genomen en het volgende bericht was Burgernet-bericht'', aldus de directeur. Volgens Hulstein zit zijn school in onzekerheid, net als de rest van het dorp. ,,We hopen dat het goed komt.''

Ravage in het huis
    Volgens Omroep Gelderland is het huis waar het gezin woont een enorme puinhoop en lijkt het alsof er iemand flink te keer is gegaan. ,,Er liggen overal veren. De bank is kapot gesneden en de planken lijken wel los getrokken", aldus Omroep Gelderland. Verschillende ruiten zouden kapot zijn. Het gezin woont volgens buurtbewoners pas zeven maanden in het huis, waarvan de huur zou zijn opgezegd per 15 maart.

Zondag kwamen de eerste signalen bij de politie binnen dat het gezin wordt vermist, aldus een politiewoordvoerder.

Doorwerth hoort bij de gemeente Renkum.

Link: Massale zoektocht naar vermist gezin met vijf kinderen - AD.nl

Wat een bizar verhaal. Die chaos in dat huis ook :(

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wat vreemd zeg, heel apart! Zal nog wel een bijzondere wending krijgen dit verhaal. Hoop dat er met de kindjes niks ernstigs is ( gebeurd)...

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou inderdaad wat een bizar verhaal! En wie zou het gezin als vermist hebben opgegeven?

4. Hester

Hester Niet meer actief

Heel raar verhaal zeg :( Denk dat buurtbewoners hebben gebeld want er stond dat er een melding werd gedaan naar aanleiding van veel kabaal in dat huis.

5. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Wow dit is echt bizar en ook wel eng eigenlijk. Ik hoop op een goede afloop.

6. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik las het net ook...

Las ook dat het hele huis van het gezin overhoop is gehaald..

7. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Ook gelezen. Vraag me af wie er melding heeft gemaakt en waarvan. Van de ravage of speelde er daarvoor al iets?

Je gaat een gezin niet al na een paar uur als vermist opgeven en massaal zoeken, hier lijkt meer achter te zitten..

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    In het artikel staat dat er melding gedaan is omdat er een enorm kabaal uit de woning kwam.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ok er is een melding gedaan, maar dat was toch door het lawaai, dat betekent toch niet meteen dat ze vermist zijn? Als mijn buren met de auto wegrijden geef ik ze niet meteen als vermist op, lijkt me dat er meer aan de hand moet zijn dan en dat familie/vrienden melding hebben gedaan? Of zouden ze het gezin gaan zoeken naar aanleiding van de overhoop gehaalde woning?

10. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Wat een vreemd verhaal en ook beangstigend.

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Denk dat ze nav die chaos niet zomaar weer de deur achter zich dichttrekken en verder zijn gaan zoeken. Op de foto te zien is er echt een enorme ravage. Dat icm het kabaal heeft vast aanleiding gegeven tot meer onderzoek?

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dat denk ik ook. Want als ze gewoon zonder kabaal waren vertrokken had iedereen gewoon gedacht (de school en verhuurder in ieder geval) dat ze naar Amerika waren vertrokken. Wie weet zijn ze ook wel gewoon in Amerika nu? Maar goed dat zal wel nagetrokken worden, er is meer aan de hand dan wij nu weten in ieder geval.

Dit staat in ieder geval in het artikel op nu.nl: Er kan nog niets zeggen worden over de reden dat er met grote inzet wordt gezocht.

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
  14. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
  15. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ah het gezin is gevonden in Duitsland! Wat een goed nieuws :)
    Ben nog wel benieuwd wat er aan de hand is geweest daar ;)

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja ik las het ook net! Vraag me wel af wat er nou aan de hand is.

17. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    ze 'woonde' bij mijn schoonouders in de straat. maar er gaan de meest wilde verhalen rond. depressief, schulden, scheiden, etc
    geen idee wat er van waar is. Vooral veel sensatie verhalen denk ik.

ze hebben een melding gemaakt toen er een bezichtiging kwam voor het huurhuis, sinds het opgezegd is moest er natuurlijk ook een nieuwe huurder komen. de gene die het misschien wilde huren kwam deze ravage tegen. Sinds haar moeder ook in de straat woont wist ze dat dit niet de normale staat van de woning is.

18. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Vaak wel ja... Ikzelf maak het nu ook mee. Mijn man was onwel geworden, nu gaat er in de buurt rond dat ik zowel man als kind mishandel en ik heb van de trap hebt geduwd...

Mensen hebben geen idee wat ze met dat soort onzin verhalen aanrichten...

19. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    niet! wow wat een triest volk!!! echt mijn nekhaar gaat omhoog staan. wat kunnen mensen walgelijk zijn.

even een digi knuffel. hopelijk gaat het nu goed met jullie?

20. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Met mijn man gaat het gelukkig beter. Ik zit er daarentegen helemaal door heen. Heb hulp aangevraagd.

Daarom nogmaals, speculeren ga je niet tegen maar het kan een flinke klap geven.

Deel Deze Pagina