Na hoeveel tijd was je je buik kwijt na een keizersnede

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door yasmin10, 20 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yasmin10

yasmin10 Lid

15 aug 2008
    42
    0
    0
    Ik ben 6 weken geleden bevallen met een keizersnede. Ik was in totaal 18,5 kilo :rolleyes: aangekomen en na de bevalling was ik er 4 kwijt. De tweede week ben ik er nog 6 kwijtgeraakt en nu na 6 weken weeg ik nog steeds 8 kilo meer dan voor de zwangerschap. Ik zie er ook uit of ik een paar maanden zwanger ben. Ben natuurlijk ontzettend blij met een gezonde dochter en weet dat ik niet mag klagen maar ik baal er eerlijk gezegd wel van. Als ik maar wist dat het nog ooit goed komt maar begin een beetje bang te worden dat dit niet zo is. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Sorry maar ik ben nog steeds mijn buik niet kwijt. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik 30 kilo ben aangekomen tijdens de zwangerschap en er nu nog 5/6 kilo teveel aan heb zitten.

Geef je lichaam sowieso eerst de tijd om bij te komen van de zwangerschap en de keizersnede. 6 weken is niks! Ik zou het minimaal 6 maanden aankijken en weer lekker gaan sporten (als je je goed genoeg voelt).

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.210
    35.969
    113
    Hier mijn buik ook nog steeds niet kwijt helaas. maar ook hier komt het doordat ik veel was aangekomen en dit er lang nog niet allemaal weer af is.

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik denk dat het hier ook nog wel even gaat duren voordat die buik weg is.. Aan de ene kant kan ik er niet mee zitten, maar aan de andere kant wil ik ook welweer mijn eigen broeken aan kunnen..
    Ik heb nu een paar dingen die ik aan kan en daar baal ik soms wel van, maarja ik vind het ook zonde om nieuwe kleding te gaan kopen..

5. yasmin10

yasmin10 Lid

15 aug 2008
    42
    0
    0
    Mmmm, niet echt hoopgevend de reacties tot nu toe :) Ik was er al bang voor. Ik denk dat ik nooit meer op mijn oude gewicht kom. Ik heb me laten vertellen dat het bij een keizersnede sowieso langer duurt voordat je buik weg is.

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je moet ook niet vergeten dat er aan de binnenkant van je buik nu littekenweefsel is ontstaan waardoor hij vaak nooit echt helemaal plat wordt.

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik was 25 kilo aangekomen tijdens me zwangerschap
    moet nu nog een kilo of 7 maar denk dat me buikje nooit weg ga.

8. yasmin10

yasmin10 Lid

15 aug 2008
    42
    0
    0
    Is er echt helemaal niemand bij wie het allemaal is goed gekomen? :)

9. Niet meer actief

Hier is t ook nog niet goed :oops: maarja, neem aan dat dat bij haast niemand is na 5 weken..

10. snoemf

snoemf Actief lid

4 nov 2007
    191
    0
    16
    hier een positief antwoord.

ik kon na 5 dagen mijn gewone broeken alweer aan.
    deze zaten alleen nog niet helemaal lekker omdat de broekband op de wond zat maar ik kon ze wel gewoon dicht.

ik was ongeveer 15 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap.

11. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    hallo ik ben 30 kilo aangekomen, hield veel vocht vast en heel groot kind maar na bevalling ben ik maar 12 kilo kwijt,, weet dat je 9 maanden moet ontzwangeren en nog een flubberbuikje hebt maar was bijna plat en vind dit verschrikkelijk maar er gaat maar niks af, nou begin ik wel pas 5 jan. met buik spier trainen en lijnen maar toch er had toch wel wat meer afgekunnen, hoor zoveel verhalen waarbij het sneller gat zonder er iets voor hoeft te doen.ik heb er iets moois voor terug gekregen maar wel 3 maten groter , wie of wie heeft dat ook of is zoveel aangekomen en is dat nog weg gegaanen wat zijn anders geoie tips, kan ook niet veel sporten ivm met rugklachten,

groetjes

12. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Mijn meisje is nu 20maanden oud en heb ook
    nog steeds een buikje met zeer slap vel.

13. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Cardio meid....

Ik heb een crosstrainer al jaren...
    aangezien ik ook heel snel rug klachten heb kan ik dus ook erg slecht buikspier oefeningen doen.
    werkt goed en je verbrand er behoorlijk calorieen mee.

Ik kan het je echt aanraden.... 1 maand elke dag een half uurtje flink
    door gaan.... beginnen met 5 min en zo blouw je dat op..

Daarna 3 tot 4 keer in de week ..

Het resultaat is echt de aankoop waar..

Groetjes Jantina

14. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    ok thanks zal eens kijken begin pas 5 jan. maar janog 20 kilo eraan ik voel me echt dik maar ja tis nog maar 2 maand geleden maar tocher zijn er genoeg waar het zo weg is toc?

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    @joel, ik zou me nog niet al te druk maken hoor... na een maand of 3/4 ging het bij mij ook ineens heel hard met afvallen terwijl ik er niks voor deed. Dan stond het weer een tijdje stil en ineens viel ik weer heel veel af. Geef het de tijd.

16. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Mn buik was gelijk weer plat . Was ook maar 9 kilo ofzo aangekomen.

17. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Hi Yasmin,
    Ik ben ook (bijna) 6 weken geleden bevallen van mijn dochter door middel van een keizersnede. En ook ik baal er nu wel eens van en wil ook graag mijn oude kleding weer aan kunnen.
    Ik was totaal 24 kilo aangekomen en moet er nu nog 14 afvallen.
    Vanaf 2 januari ga ik weer in het gareel. Nu met die feestdagen gaat dat lijnen toch niet.
    Bij mijn vorige zwangerschap was ik 30 kilo aangekomen en ook bevallen met een keizersnede. Toen heeft het een jaar geduurd voordat ik weer op mijn oude gewicht zat. Maar mijn buik is wel plat geworden alleen het vel is altijd wat blijven hangen. Maar ja wat wil je he, als ik 30 kilo aankom dan rekt je huid gewoon veel mee.

Dus ik probeer me nu niet zo druk te maken en mijn lijf de tijd te geven, want ik weet dat het ooit weer goed komt.
    Gewoon lekker weer gaan bewegen en letten op je eten, dan vliegen je kilo's er echt af.

Succes!

18. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Ik ben ook bevallen met een keizersnede (bijna 2 jaar geleden) en was tijden de zwangerschap 13 kilo aangekomen. Maar was wel zelf aan de stevige kant.

Ik ben na de bevalling gaan lijnen (na een paar maanden) en was uiteindelijk lichter dan voor de zwangerschap, met de nadruk op WAS hahaha.

Nu ben ik inmiddels wel weer zwanger van de tweede, maar zelfs nu je buik strak gaat staan, lijkt het alsof die op het litteken blijft 'hangen'.
    En ook is mijn onderbuik een beetje blubberig, ik denk door het uitgerekte vel tijdens de zwangerschap. Ik ben zelf ook niet groot, 1.55, dus in verhouding is mijn buik mega.

Een heel verhaal, maar helaas ook niet positief haha.

Dit is weer te positief snoemf hahahaha :) ;)

Groetjes Inge

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Mijn buik is nu een beetje weg, alleen nog wat 'flubberiger' dan voor de bevalling (ks)

Ik was zo'n 20 kg aangekomen en er zitten er nog 7 te veel aan, maar ik doe eerlijk gezegd ook geen zak om af te vallen.

20. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Hier is het nog steeds niet in orde :(
    Maar goed.. was dan ook 34 kilo aangekomen :confused:

Deel Deze Pagina