onderzoek?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Cheyenne1234, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cheyenne1234

Cheyenne1234 Actief lid

9 apr 2014
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Graag jullie advies?

Mijn vriend en ik proberen al een paar jaar een kindje te krijgen wat Tot op heden nog steeds niet gelukt is... Hij heeft slecht zaad en bij mij is alles in orde...zeggen ze...

Wij hebben 5x iui gehad met geen enkel resultaat. Eerste icsi werd afgebroken dat werd een escape iui ook geen resultaat.
    We zijn nu bezig met icsi, de eerste verse terugplaatsing geen resultaat en de eerste cryo ook geen resultaat.

Nu mijn vraag, ik wil eigenlijk dat ik verder onderzocht wordt maar ik heb geen idee waar ik nog op gecontroleerd kan worden?

Zijn er bepaalde dingen in het bloed waar ik op geprikt kan worden? En mag ik erop staan dat ze me beter onderzoeken?

Graag jullie advies, alvast bedankt!

Gr cheyenne

2. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Je schrijft dat zijn zaad is onderzocht, maar wat is er bij jou onderzocht? En mag ik naar je leeftijd vragen? (ik ben 35;))

3. Cheyenne1234

Cheyenne1234 Actief lid

9 apr 2014
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja natuurlijk mag je dat vragen hahah,
    Ik ben 26 en bij is er vrij weinig onderzocht, of ik geen soa heb gehad of ik een nette eisprong heb. Welke ik heb, heb een cyclus van ong 28 dagen en verder is er volgens mij vrij weinig onderzocht. Voor mijn gevoel is het nogal makkelijk op het feit gegooid dat mijn vriend slecht zaad heeft.

Ik heb tijdens mijn iui ' s ook gevraagd of mijn eileiders niet onderzocht moesten worden, maar dat vonden ze niet nodig. ( nu niet meer nodig).

Maarja ik heb zoiets van als ik zo gezond ben waarom is er dan nog steeds niks gebeurt?

4. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ja ik snap je twijfel...

Bij ons is via de ha onderzocht:

- zijn zaad (onderzocht door lab van zkh)
    - mijn bloed (schildklier volgens mij, chlamydia, nog een paar dingen)
    - uitstrijkjes (denk ook chlamydia? weet niet meer precies)

toen was alles goed. maar vw. mijn leeftijd was ons slagingspercentage in het 2e jaar rond de 30% en dat was genoeg voor doorverwijzing.

We kozen ervoor meteen door te gaan naar het ziekenhuis. Daar is onderzocht:

- 3x cyclus gevolgd met echo's. of ik ovulatie had, of mijn baarmoederslijmvlies goed opbouwde (het bedje waar het eitje in moet nestelen), of ik echt wel regelmatig was (cyclus was wel telkens plm 30 dagen, maar binnen de cyclus kun je ook nog rare dingen hebben zoals korte lf of anovulatie (geen ovulatie)). pcos werd uitgesloten. ook bloedtestjes gedaan telkens 1wk na eisprong of eitjes echt sprongen (progesteron). ik had dus geen structurele anovulatie en mijn lf bleek ook lang genoeg. alles ging nog steeds goed.
    - kijkoperatie in mijn buik ('laparoscopie'), onder algehele narcose. is een dagopname. sommige ziekenhuizen doen ook wel een hsg, dan ben je 'bij', maar dat doen ze in mijn ziekenhuis niet. een hsg schijnt niet alle antwoorden te geven. Laparoscopie wel. dus dan ben je in 1x klaar.

bij de kijkoperatie ontdekten ze dat ik 1 verkleefde eileider heb. bij mij komt het door een acute blindedarm ontsteking/operatie die ik op m'n 11e had (in 1991). :)$)

Mijn zwangerschapskansen zijn nooit veel hoger geweest dan 20% en inmiddels zijn ze maar iets van 14%.

Wij gaan over op IUI met hormonen. Dan is de kans 14% + 11% =) 25% en dat is dus meer kans dan ik ooit heb gehad! Als ik ouder word zakt de kans onder de 25% en dan is op een gegeven moment IVF kansrijker (namelijk ook 25%, altijd). Maar wij focussen ons nu eerst op IUI :)

Het onderzoekstraject is erg standaard, dus ik denk dat je wel wat hebt aan mijn antwoord.

Ik wens je alle succes en hoop dat het snel raak mag zijn ben je. Hoe dan ook. Knuf!

5. Cheyenne1234

Cheyenne1234 Actief lid

9 apr 2014
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je info :) en ik hoop dat je snel zwanger bent van iui!!!

Als ze me in het zieknhuis niet verder willen onderzoeken ga ik gewoon naar de huisarts. .

Ik heb begrepen dat er veel vitamines in je lichaam te maken kunnen hebben met zwangerschap en dat ze deze via bloedonderzoek kunnen bekijken, heb alleen geen idee welke vitamine's

Dus hoop dat er vrouwen zijn die me dit kunnen vertellen

6. Cheyenne1234

Cheyenne1234 Actief lid

9 apr 2014
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand??

7. Tunisiana

Tunisiana Bekend lid

3 nov 2014
    550
    146
    43
    NULL
    NULL
    B12 volgens mij. Dat was ik opeens gaan gebruiken laatste poging. Ik las ergens dat het met innesteling te maken kan hebben.

Deel Deze Pagina