extreme dorst in koud drinken, geen suiker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ukjesmama, 21 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Herkent iemand extreme dorst in koud drinken? Net echo gehad en ons kind is nu al 6 pond :$. Ze kunnen niks afwijkends vinden. Mijn suiker is altijd goed, terwijl ik extreem veel dorst hebt in koud. Herkend iemand dit. Begin me nu toch wel btje zorgen te maken om ons kindje.

2. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Heb ook al hele zwangerschap onwijs veel dorst...
    Denk dat ik zo 2 a 2.5 liter weg drink op een dag...
    Voor de zwangerschap kwam ik niet eens aan 1 liter:)
    Heb ook geen suiker, hoor van meerdere dat dit bij de zwangerschap kan horen

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb ook al de hele zwangerschap gigantische dorst, vooral in water en melk.
    Voorheen dronk ik bij het avondeten 1 glas melk en nu is dit 5 glazen.

4. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Had ik bij mijn zoontje ook. Ik kon wel de zee leeg drinken!
    Ben ook getest op suiker, had ik niet. Is volgens mij dus wel behoorlijk normaal.

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik drink normaal gesproken niet veel. Maar tijdens de zwangerschappen, deze en van mijn dochter, heb ik echt dat ik de hele dag door ranja met ijsblokjes kan drinken.
    Ik eet gemiddeld 1zak met ijsblokjes per dag op. Ja, ik drink mijn ranja ijskoud en eet vervolgens de ijsblokjes.

Na de zwangerschap van mijn dochter was ik gelijk genezen. Nu begon het rond 12wkn weer. Iedereen verklaard me voor gek, ik ben namelijk ijskoud drinken aan het drinken nadat we in de sneeuw gespeeld hebben, waar een ander een warme kop chocolademelk drinkt;)

Met mijn dochter is alles goed gekomen hoor, en dit kindje wordt ook helemaal gezond verwacht.. Niet te druk om maken. De 1 heeft zin in augurken, jij in koud drinken

6. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

13 nov 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, das grappig ik eet ook vaak alleen ijsklontjes, haha. Mijn man verklaart me dan voor gek. Het zal dus vast oke zijn. Omdat de kleine uk nu al zo groot is, zijn/haar buikje ligt bijna 9 weken voor in groei, dacht ik zal er dan toch iets zijn met mezelf dat niet oke is, waardoor de kleine zo hard groeit. Het enige gekke dat ik kan bedenken zijn de liters water, melk en ranja op een dag. Zit sowieso aan 4 liter, moest nu ook minder gaan drinken.

7. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb dat ook. En liefst ijskoud drinken, ook al is het koud. Heb continu dorst. Normaal dronk ik 's ochtends altijd koffie (zwart) en nu heb ik enorm veel behoefte aan 2 glazen ijskoude melk 's ochtends. Tja, zal er wel bijhoren zeker.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Misschien maak je gewoon grote kinderen ik zou me niet gelijk zorgen maken. Niet ieder kind word gemiddeld geboren

9. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb er ook last van maar geen suiker eerst keer prikken waren de waardens aan de hoge kant toen de suiker test gedaan en daar kwam uit dat ik geen suiker heb

10. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Ik drink liters spuitwaters.. had ik bij de vorige 2 zwangerschappen ook.
    er moet prik inzitten, anders lust ik het niet
    en ik heb ook geen suiker
    na de bevalling was dat telkens onmiddellijk gedaan.
    volgens mij is het dus perfect normaal :D (of hormonaal :D:D)

11. nobodyswife

nobodyswife Actief lid

11 nov 2010
    290
    0
    0
    Hier nog 1. Ijskoude appelsap en anders niets hihi. Ben normaal een enorme theeleut, maar als ik nu al eens thee zet, gooi ik het uiteindelijk weg. ...

12. Misschien1969

Misschien1969 Actief lid

9 feb 2012
    304
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh dat heb ik ook. Ik drink liters melk, water en vruchtesappen. En ook het liefst ijskoud idd. Aanstaande maandag wordt ik suiker getest, maar verwacht niet dat ik suiker heb. Hb gewoon de hele dag een enorme dorst. Haal denk ik met gemak 5 liter, waar ik voor de zwangerschap met moeite 2 liter dronk..:)

13. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Hier een extreme drang naar ijskoude cola! Als dat niet in de koelkast staat kan het ook nog eens zijn dat ik flink pissig word:). Heb verder ook geen suiker of iets anders afwijkends.

14. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik ben ook een draak als er geen ijsklontjes in de vriezer liggen:)

:D

15. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik had het ook op het einde bij mijn vorige zwangerschap. Legde in de vriezer flesjes met limonade en dronk dat als het ijswater was!! Heerlijk! Ik had verder ook geen suiker.. En een kindje van 3875 :)

16. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik voel me nu toch weer wat meer "normaal"
    Niemand herkent dit in mijn omgeving, en ik heb dan ook het gevoel dat ik gek ben ofzo.

Idd die flesjes water in de vriezer en dan bevroren opdrinken (lees, stukjes ijs eruit krijgen)

Zo herkenbaar!!

17. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Drink de laatste 2 weken ook gigantisch veel en het liefst koude ranja of cola, maar dan wel echte coca cola XD

18. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Haha, wat een feest der herkenning! Hier is het koude drinken ook niet aan te slepen: ijskoud water met citroensap erdoorheen en dan ijsblokjes erin, ik blijf het wegtanken. Of grapefruitsap, daar ben ik helemaal door geobsedeerd ;)
    Ik word volgende week ook getest op suiker, hopelijk heb ik het niet.

19. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Dan maar samen aan de ranja met ijsblokjes :D

20. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007