hoi iedereen, ik had vanochtend een gesprek met mijn moeder . na het babydekentje wat ze had gehaakt had ze nog wol over . ze liet een olifant hoofd zien wat ze had gemaakt ... ik zei haar dat het niet mijn smaak is maar het wel mooi gemaakt is . toen zei ze dat ze het had gemaakt voor mijn kleintje . voel me wel wat schuldig . Gelukkig kan mijn moeder mijn eerlijkheid wel begrijpen . Toen begon ik er wel over na te denken . Zelf hou ik wel van vosjes en wolfjes en beertjes en draakjes enzo ... Maar verder geen uil, giraf,olifant of enig ander dier ... Hebben jullie dat ook ? Kiezen jullie ook spullen die jullie leuk vinden ?
Ja natuurlijk kies ik spullen die ik leuk vind. Ga toch geen kamertje maken met dingen die ik lelijk vind of kleren aantrekken die ik afgrijselijk vind? Hier is alles naar mijn smaak ingericht en lopen ze in mijn favoriete outfitjes rond
Haha inderdaad wie koopt wel iets wat hij niet mooi vind. Ik heb ook tegen iedereen gezegd dat ik geen kleding cadeau wil tenzij ze mijn smaak precies weten. Bedoel het niet verwend maar als ik iets krijg wat ik afschuwelijk vind trek ik het toch niet aan. Dus kunnen mensen dan beter hun geld op zak houden.
hihi ik herken het hoor . wil ook niet zo overkomen . maar idd wel liever dat ik het laat weten dan dat ze iets kopen en ik het dan niet gebruik
Ja, voor 90% wel. Maar ze heeft ook wat spulletjes die ook gebruikt zijn die ik niet per se lelijk vind, maar niet helemaal mijn smaak zijn. In dit geval zou ik de olifant met liefde gebruiken omdat het door oma gemaakt is. Dat weegt voor mij zwaarder
d dat snap ik helemaal . twas dat ik nu niet wist op voorhand dat ze dit had gehaakt voor het kleintje . mijn moeder maakt redelijk veel. maar ik denk em ook wel te gebruiken hoor
Ik heb een lijstje gemaakt op lijstje.nl. Iedereen die aangeeft toch zelf iets te willen kopen waarschuw ik voor het risico dat ik enorm eerlijk ben als ik het niet leuk ga vinden! Merk dat ik heeeeel kieskeurig ben, dus dat zal nog wel een aantal keer voor gaan komen
Ik had ook een lijstje.nl, maar de meest mooie cadeaus waren de persoonlijke cadeaus, vaak zelf gemaakt. Zo hebben we een prachtig borduurwerk gekregen. Zouden we noooooit hebben uitgezocht, maar er zit zoveel liefde en detail in dat we er heel erg blij mee zijn
Wat gaaf! Dat zou ik ook zeker helemaal super vinden hoor, maar dingen als kleertjes uit een standaard babywinkel koop ik liever zelf, dat bedoelde ik meer
Ja tuurlijk koop ik dingen die IK leuk vind. Moet zeggen ik heb tot nu toe 5 setjes kleding gehad, en vier daarvan vind ik zelfs heel erg leuk en had ik sowieso ook zelf kunnen kopen. Het andere setje is ook leuk! Maar die andere 4 erg leuk haha. Ik vind handgemaakte dingen ook wel extreem lief. Is misschien niet super-extreem mooi, maar vaak wel leuk! Ik heb echt al veel cadeaus gehad. En vind 95% leuk! Maar komt denk ook omdat ik altijd erg dankbaar ben.
handgemaakt geeft toch soms dat ietsje meer qua gevoel denk ik . iemand is er ook echt mee bezig geweest ... met uitkiezen ...kleur ... het maken zelf .
Dan zou ik gewoon zeggen dat jullie meer dan genoeg kleertjes hebben en dat jullie wel andere wensen nog hebben. Wij kregen ontzettend veel kleding van schoonzus, zag er allemaal nog fantastisch uit. Zelf wat bijgekocht en de oma's uiteraard en toen waren we voor het eerste half jaar wel compleet dus expliciet gevraagd om geen kleding te geven
Zo ervaar ik het inderdaad ook! Iemand heeft allemaal tijd en liefde in een projectje gestoken voor jou en je kleintje.... Hoe lief is dat!
Goede tip! Thanks, die ga ik zeker onthouden! En voorlopig hebben we ook wel even genoeg (gekregen en gekocht) haha dus het is niet eens echt gelogen