Het WKZ adviseert één van deze drie merken zonnebrandcreme voor kinderen met eczeem. Nu ben ik benieuwd wie hier ervaringen mee heeft en welke het fijnste bevalt? Het zijn aardig prijzige zonnebrandcremes, dus ik wil graag de goede keuze maken. Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb geen ervaring met bovenstaande, maar bij de apotheek verkopen ze La Roche Posay, dat ik ook allemaal speciaal voor de probleemhuid. Bij de apotheek kan je zo een aantal proefjes halen.
Ik ook dezelfde als de dames hierbiven.. Was even zoeken, ze zeggen vaak voor de gevoelige huid, not!!
Vichy Capital Soleil Melk Kind SPF50+ Inhoud: 300ml Maar dan alleen deze van Vichy, bij mijn dochter gaat dit prima. Deze is ook heel goed uit de testen gekomen, LaRoche heb ik nooit gebruikt, Vision beviel niet zo goed.
ik had hierover vorig jaar een topic geopend. Mij werd toen ultrasun aangeraden en deze werkt inderdaad erg goed! Ze verkopen het in ieder geval bij de etos. Verder heb ik ook visions geprobeerd en deze werkt ook prima bij mijn dochter. Van gewone zonnebrandcrème van bijvoorbeeld nivea kreeg ze altijd erge jeuk en bultjes van.
ikzelf en de kinderen gebruiken de zonnebrand creme van louis wildmer. de kinderen hebben een hele lichte huid met ecseem en ik heb in de zomer last van zonneallergie, en in deze is op basis van water en niet op basis van zalf, dus hij werkt niet als vergrootglas, dit is wel het geval bij een zonnebrand op basis van zalf. sinds ik louis widmer gebruik heb ik ook geen zonneallergie meer.
Ik zweer juist bij vision! Hoef je in principe ook maar 1 keer per dag te smeren. Geen uitslag en nog nooit verbrand.
Hier eczeem én zonneallergie.... Wij hebben een zonnebrand op recept maar die heeft een lage factor, ik gebruik Vichy ernaast. Deze is erg goed bevallen vorig jaar. Ik weet dat La Roche ook een goede heeft maar hier heb ik dus geen ervaring mee.
Bij het kdv gebruikten ze voor Louise altijd Vichy ivm haar eczeem. Thuis gebruiken we altijd die van de Etos huismerk. Daar reageert ze super goed op en het is stukken goedkoper.
Ik gebruik al jaren de zonnebrand creme van Roc. En die bevalt me heel erg goed. Ik heb al 24 jaar last van zonneallergie en sinds in ROC icm met Urtizon korreltjes gebruik heb ik er nog maar heel weinig last van. Trouwens, ik slik al een paar jaar geen Urtizon korreltjes meer Alleen in het voorjaar wel iets last maar dan moet ik nog echt wennen aan de zon. Ik vind de prijsverschillen met bijvoorbeeld Nivea niet heel groot eigenlijk. Ook voor mijn zoontje heb ik ROC gebruikt. Maar die krijgt dit jaar zijn eigen fles Vichy. Samen een fles was net te weinig. Ik ben nogal van het smeren
Hier vichy. Ik heb zelf zonnealergie en gebruik deze in combi met de urtizon korrels. Nergens geen last meer van! Zoontje heeft eczeem en reageert hier ook ook goed op!