Titel zegt het al. Ik heb nu het weer wat mooier weer wordt steeds weer mieren binnen. Wie weet DE tip om er vanaf te komen? (mierenlokdoosje wil ik niet ivm mijn jongste dochter)
Mierenpoeder! Bij het nest gebruiken. Je kindjes er even weg houden. Binnen 2 dagen geen mieren meer.
Kaneel strooien waar de mieren zitten! Ik ons komen (kwamen inmiddels ) ze binnen door een klein gaatje naast de deur, maar dat is na het strooien van een half potje kaneel verleden tijd.
een eetlepel boorzuur (verkrijgbaar bij apotheek) met een eetlepel suiker mengen en in 2 eetlepels kokend water op laten lossen. Dit in een dopje gieten en op het mierenpad zetten. De mieren nemen het mee het nest in en roeien het hele nest uit. Boorzuur schijnt niet schadelijk voor mens en dier en milieu te zijn.
Ik had ze van de week ook weer binnen. De tip van mijn vriendin. Leg er koperen munten neer. Heb ik in de ochtend gedaan en nu geen mieren meer te zien.
Gadver , erg is dat he? Wij hadden 2 weken terug de vloer in de woonkamer zwart van de mieren wij hebben van dat poeder in het nest gegooid, in ons geval in(!) de buitenmuur van de woning. Geen mieren meer gezien. En ik heb alles "ontsmet" met dettol en citroenallesreiniger.. Het is hier jaarlijks een terugkomend probleem, hoop er nu helemaal vanaf te zijn.
Wij ook al Maar ben stiekem wel blij te lezen dat we niet de enige zijn. Wij lazen iets over afwasmiddel met citroen langs het pad leggen wat ze lopen, maar wij hebben ook geen idee waar ze binnen komen.. Het ligt nu maar langs de hele achterkant van het huis
Ik weet niet of je toevallig nog stuivers hebt maar deze werken perfect tegen mieren. Koperen muntgeld verspreid door je huis leggen en geen mier die komt,
Makkelijkste en veiligste middel met een kleintje is een dekseltje (van bijv een glazen potje of iets dergelijks) met daarin een plons siroop. Als je kind dan een drup neemt is het absoluut niet erg. Uiteindelijk kan je bij het nest nog met spiritus en vuur uitbranden. Of hem meerdere keren helemaal vol laten lopen met water.
Hier ook al meerdere mieren gesignaleerd en gedood. Ze lopen gewoon langs de (nieuwe!) mierenlokdoosjes heen. Ik jullie tips gebruiken! Dank jullie wel. Oja, zorg dat er geen zoetigheid ligt. Daar komen ze op af.
Stampen stampen stampen stampen... Zowel jijzelf als je dochters Verder hier ook altijd veel last van mieren (een deel van ons Heel oude huis heeft terracotta tegels direct op de aarden vloer gelegd, dus we hebben de nesten praktisch binnenshuis), ik gebruik wel mierenpoeder, maar alleen op plekken waar de mieren wel komen, maar mijn zoontje niet -zoals bijvoorbeeld onder de keukenkastjes/bovenop deurposten etc...)
Dank jullie wel voor de tips! Kaneel heb ik in huis dus dat ga ik morgen proberen. Ik heb vorig jaar de tip geprobeerd van de stuivers maar daar liepen ze helaas gewoon langs heen haha. Kokend water probeer ik ook steeds maar ik het het nest nog niet vinden, maar ga daar ook mee door. De tip waarvoor ik naar apotheek moet klinkt ook wel goed dus ik kan aan de slag, thanx!
Coquelicot, stampen doe ik inderdaad genoeg hihi. Maar vind het zo vies zo'n mier, kriebelig beestje haha. Wat lastig dat jij de nesten praktisch in je huis hebt zeg!
Als je de mierennesten tegen de buitengevel zitten en je hebt een oud huis, pas dan op met gif gieten/poeder strooien. In ons vorig huis was dit het geval en zijn de mieren het huis ingevlugt. Dus ipv een stuk of 30 mieren in de keuken zaten er ineens honderden!!! Lokdoosjes wel neerzetten op een plek waar je ze wel wil hebben want het zijn lok(!)doosjes dus je lokt ze ook nig eens erger naar de doosjes toe. En lang niet elke mierensoort komt op die doosjes af. De uitheemse faraomier komt bijv niet op zoete stof af die in de doosjes zit en kan je daardoor ook heel moeilijk uitroeien. Wat je ook nog kan maken tegen de mieren is een beetje stroop mengen met gist. Kunnen ze ook niet goed tegen. En evt de ongedierte bestrijder bij jullie in de buurt bellen. Die hebben speciaal mierenverdelg gif in gelvorm in een spuit. Dit kunnen ze buiten berijk van je kleine meisje spuiten waar de mieren langs komen. Helaas ervaringsdeskundige geworden in ons oude huis. Daar hadden we zelfs uitvliegende mieren in de keuken. En nog schrik ik in de lente van zwarte stukjes (bijv hagelslagjes)op de vloer. Brrrrr.