Hoi, ons ukkie slaapt altijd lief in gezelschap. En komt er toch een traantje, dan is het op schoot altijd wel goed. Ik zit daarom te denken om binnenkort eens uiteten te gaan, in bijzijn van de kleine. Maar hoe weet je of een restaurant dat ziet zitten, welke gelegenheden zijn aan te raden, watvoor soort restaurants? Hebben jullie ervaring?
Sinds mijn ukkie een maand oud was ben ik overal met haar heen geweest.... overal eten...hou van eten buiten de deur...restaurants. Heb nooit problemen gehad met de kleine ofzo. Kwam met de maxicosi en eten maar. Succ6
bij twijfel even bellen naar het restaurant om te reserveren, kun je om een plekje vragen waar je de kinderwagen kwijt kunt, deden wij ook
Wij gingen ook al vrij snel buiten de deur eten. Kind lag in cosi, wagen of gewoon bij een van ons op schoot. Enige waar wij op letten was: rookvrij en geen harde muziek (maar daar houden we zelf ook niet van). En vaak gingen we een beetje aan de zijkant of achterin zitten, zodat er niet zoveel mensen langs kwamen de hele tijd.
Wij hebben al een keer of 5 in een restaurant gegeten. Heb gevraagd om een tafel met 2 stoelen naast het hoofdeinde en genoeg ruimte voor de kinderwagen. Ik wil de wagen wel zo kwijt kunnen dat ik er zicht in heb! Eet smakelijk alvast
Wij eten ook regelmatig een hapje buiten de deur met haar, al vanaf het begin. Inderdaad, niet roken en uit de loop.
ik begrijp niet zo goed waarom je perse je kleintje mee wilt nemen. dat zijn toch juist momenten dat je even tijd aan elkaar kunt besteden en dan klan je kindje toch het beste thuis in bed liggen. Overdag ergens eten is wat anders natuurllijk, ik ga er vanuit dat je het over de avond hebt. je moet natuurlijk wel de mogelijkheid hebben tot oppas. maar als wij uit eten gaan komt mijn moeder oppassen.
Hier nooit een succes geweest, dus als wij gaan uiteten gaat Joris niet mee! Tenzij het is een snelle hap ergens zodat hij ook kan mee eten (zoals een brasserie) Een restaurant duurt voor Joris te lang, heeft echt geen geduld!
wij gaan vanavond! dus ben benieuwd! met de hele familie dus Seff gaat gewoon gezellig mee! (de laaste keer was toen hij nog heeeeeeel klein was en gewoon lekker lag te slapen in de kinderwagen) ik heb nu een eetstoel voor hem gereserveerd en neem lekker zn eigen prakje mee! we gaan trouwens wokken!
wij hebben haar ook 2x meegenomen.we zorgden dat ze net gegeten had dus wat slaperiger.en van t stukje in de auto valt ze al in slaap en dan gewoon in de maxicosi laten liggen (je zit toch niet uren te eten).en gewoon gevraagd om een plekje waar je je wagen makkelijk kwijt kan.vorige week hebben we dr een keer naar mn ouders gebracht,toen we met vrienden uit eten gingen.en gewoon kijken of je iets vindt waar niet of weinig gerookt wordt. zal blij zijn als die wet er straks ingaat over dat roken. vindt t zo aso dat er toch altijd wel mensen zijn die vlakbij je zitten en zien dat je n kleintje bij je hebt,toch nog ff lekker zo'n stinkding aansteken en als t niet erger kan dat ze t met een man of 2-3 tegelijk doen.(sorrie moest ff me ei kwijt )
Ik ben juist van mening dat je gewoon moeten kunnen genieten van wat je voorheen deed en dan nu met de kleine erbij. Ik vind het onzin om voor dit soort dingen een oppas te regelen. Daarnaast wonen mijn ouders niet in de buurt en hebben mijn schoonouders niet altijd tijd, dus om nu een vreemde oppas te regelen? Wij nemen Pete gewoon mee in de kinderwagen. Hij past nog in de reiswieg en kan dus gewoon slapen. We vragen dan een tafel waar er ruimte is voor de kinderwagen, meestal geen probleem hoor.
Om heel eerlijk te zijn ben ik het ook helemaal eens met angel eyes. Persoonlijk vind ik ook dat je je als ouders aanpast aan het ritme van je kindje en niet andersom. Ik zou jesper dus niet zo snel meenemen, maar ik denk ook niet dat meneer daar geduldig genoeg voor is.
Persoonlijk nemen wij de kleine ook liever niet mee. Niet omdat hij onrustig is ofzo maar alleen al om het feit dat er gerookt mag worden in de meeste gelegenheden en je een ander het roken niet kunt ontzeggen. Maar goed als je dan al uit eten wilt met de kleine raad ik je een pannenkoekenhuis aan want tja gericht op kinderen en vaak niet roken en mensen zijn er opingesteld dat er kinderen kunnen zijn die jengelen aan tafel
Wij doen het niet, vooral ook omdat Eva best onrustig is en daarbij ligt ze rond half 6 ook in bed, dat wordt niks als we dan ergens gaan eten. Verder heb ik er ook flink de balen van dat er zomaar overal gerookt mag worden. Nog eventjes...
Nou, wij gaan ook niet 's avonds uitgebreid eten met haar, want ze ligt om 7 uur op bed en dat ritme houden we zo aan. Maar overdag lekker lunchen ofzo, geen probleem.
je kan t iemand niet ontzeggen,maar t is een kleine moeite om je aan te passen aan andere.t is toch zoiezo van de zotte om in restaurant te gaan zitten roken.waar andere zitten te eten.zo'n nare gewoonte.dan moeten wij niet rokers ons aanpassen aan de vieze gewoontes van de wel roker beetje gek toch...dat iemand zich die 2 uurtjes niet even kan in houden..maar idd nog eventjes.... maar goed ik denk dat t per kind verschilt.....de ene slaapt prima in wat drukkere omgeving en andere juist beter in stilte.en t is ook niet dagelijks.
sven slaapt overal, overdag en 's avonds. toch zou ik hem niet mee nemen. ik vind het fijn als hij alle rust heeft, maar ook als wij alle rust hebben. mijn moeder komt graag even langs op de fiets (lees: kijkt ons het huis uit), dus wij hoeven ook niet te zoeken naar een oppas.
nou het ging gisteren prima hoor! Seff hield het prima vol! rond een uur of half 8 waren we weer thuis, en heeft meneertje heerlijk geslapen! wij gingen uit eten met de familie, dus daar hoord seff toch echt wel bij, en oppas? die waren ook mee (opa en oma) wat maakt dat ene keertje nou uit, dat het even een keer anders gaat als anders....moet kunnen toch? hier ging het in iedergeval super goed!