babyzwemmen/ouder en kind zwemmen als je 2 kinderen hebt...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door debby82, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik heb een vraagje aan de moeders met 2 kids die aan babyzwemmen of ouder en kind zwemmen doen. Hoe doen jullie dat?

Op dit moment zwemt mijn dochter met haar vader op dinsdag en dan ben ik thuis met mijn zoontje. Met mijn zoontje zwem ik op donderdag als mijn dochter naar de psz is.

Probleem is dat mijn man misschien een andere baan krijgt en dan kan dit niet meer.

Ik heb wel eens iemand gezien die de oudste meenam als ze ging zwemmen maar dat was niet echt een succes.
    Ik heb ook niet altijd oppas voor mijn zoontje als ik ga zwemmen maar mijn dochter vindt het zo leuk... ik zou het zo sneu vinden om het haar te ontnemen...

2. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Tja, ik ben dus niet gegaan. Vond het wel heel naar, maar met twee kleine baby's en een man die 5 dagen per week werkt, kun je alleen als je een oppas hebt, of in het weekend vrijzwemmen. Ondanks dat ik van huis uit werk (zzp'er) en mijn tijd prima kon en kan indelen zoals mij uitkomt, kon ik dus niet gaan zwemmen met mijn baby's :(.

Sinds een paar maanden ga ik wel met een van mijn dreumesen (heb dan oppas thuis), en soms in het weekend met z'n vieren. We hebben een subtropisch zwembad in de buurt, dus het is wel erg leuk :D

3. adi

adi Niet meer actief

Wij kunnen ook bijna nooit zwemmen, of we nemen mijn zusje mee.

We gaan wel weleens met de kinderen om en om zwemmen. Maar helaas zeker niet wekelijks.

4. Jodi1981

Jodi1981 Actief lid

28 apr 2008
    467
    0
    0
    Huismoeder, huishouding
    Overijssel
    Zit er bij het zwembad geen creche bij?
    Dat is bij ons wel. Dan kun je met de 1 gaan zwemmen en als de ander klaar is met zwemmen ga je met de ander zwemmen.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik zwem wel met beiden omstebeurd.

Eerst de jongste, dan poedelt de oudste mee in het water met bandjes of speelt wat met een ander kindje of juist op de trap met de gietertjes enzo (overzichtelijk badje)

Daarna kleed ik de jongste aan, gaat de oudste eerst ook lekker mee douchen :) en daarna neem ik ze mee naar het andere bad (les van de oudste is in een ander deel van het zwembad) .

Daar zet ik de jongste in de box aan de rand van het zwembad, met speelgoed, drinken, speentje, doekje en zet een bakje met fruit/rijstewafel klaar voor mezelf.

En dan dus zwemmen met de oudste. Tussendoor geef ik als ze hier 'om vraagt' wat uit het bakje met eten.

Maar ik calculeer áltijd in dat we er eerder uitmoeten, omdat de jongste het niet meer volhoud.
    Maar tot nog toe gaat het goed. Thuis zit ze amper nog in de box, maar gisteren in het zwembad heeft ze er ruim 3 kwartier in gespeeld! (de les duurde een kwartier langer dan ik dacht - dat is veranderd in de paar weken dat ik niet geweest ben) .

Andere optie: Oma of opa mee
    de buurvrouw mee (die vind het ook wel érg leuk om eens met 1 van de meiden te zwemmen)
    vriendin mee ;)

En die personen hoeven niet eens persé mee te zwemmen, oppassen/kind bezighouden op de kant is ook goed :)

Maar het zou natuurlijk het ideaalste zijn, als er een creche bij het bad was...

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee helaas geen creche...

Ik kan mijn ouders wel vragen maar zie zijn 1 of 2 keer per jaar 3 maanden weg. In die maanden kan het dus niet.
    Als mijn man die nieuwe baan krijgt zou hij zichzelf misschien wel om de dinsdag vrij kunnen plannen en dan zou hij nog om de week kunnen zwemmen. Dan moet dat maar zo. En misschien dat ik een enkele keer kan vragen of mijn schoonvader mee wil naar zwemmen. Vindt hij een keer vast niet erg, maar niet elke week.

Ik wil graag dat mijn dochter elke week blijft zwemmen, sowieso omdat ze het er al een paar dagen voor het zwemmen over heeft. Ze vindt het geweldig. En als ik dit blijf doen tot haar 4e kan ze daarna op peuterzwemmen op zaterdag. Dat kan alleen als je altijd bent doorgegaan met ouder en kind zwemmen.
    En ik weet zeker dat ze dat geweldig zal vinden.

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hier nu hetzelfde probleem. Wij hebben besloten maar op zaterdag met het gezin te gaan zwemmen.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Maar hoe is haar niveau? Ik bedoel: Als ze óm de week komt zwemmen, omdat je met de jongste zit, zou je dan ook niet gewoon doorkunnen op haar 4e?

Hier doen ze dat namelijk wel. En gaan ze uit van 'regelmatig' + niveau 'goud' van het teddyberendiploma. Dan hoeven de kindjes niet op de wachtlijst en kunnen ze met hun 4 jaar gelijk starten met zwemles.

9. Storm

Storm Niet meer actief

Wij zwemmen tegenwoordig in het weekend. Op zondag. Nou ja, ik zwem met de kinderen, mijn man kleed ze om. Eerst met de jongste en daarna met de oudste. twee groepen 0-2 en 2-4 jaar.
    Als de derde er is (mocht alles goed blijven gaan) dan kan die niet eerder zwemmen dan dat de oudste vier is. Met twee tegelijk (zoals bij de vorige zwemvereniging wel gebeurde) wil niet, omdat we zonder bandjes zwemmen.
    Hier gaan sommige kinderen met drie jaar al door naar diploma zwemmen. Of het verstandig is weet ik niet, schijnt dat kinderen als ze nog jong zijn de slag weer verleren als ze niet vaak genoeg blijven zwemmen. + dat het conditioneel ook nogal een opgave is.
    Bij ons in het buitenbad in de zomer mogen kinderen pas meedoen vanaf 5 jaar om die reden.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maar kun je dan niet afwisselen? De ene de ene week met bandjes, en de ander de andere week?
    Mijn oudste dochter zwemt met de 1-2 groep ook mee met bandjes, de lessen zijn wel zonder in principe maar toch.

Bij ons mag je niet opgeven voor diploma zwemmen voor 4 jaar, hoewel er in het groepje van m'n dochter op dit moment diverse moeders zijn die het wel graag gewild hadden, allemaal met kinderen tussen de 3,5 en 4 - die eigenlijk uitgeleerd zijn bij het ouder en kind zwemmen, omdat ze niet verder gaan met het aanleren van de beenslag.

11. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Hier zit een creche bij het zwembad dus dat is makkelijk maar helaas is de leidster wel eens ziek dus dan moet ik toch met twee zwemmen. (alleen de oudste zit op peuterzwemmen, de jongste nog niet)
    Voorals de creche dicht is heb ik standaar een babyfloat in de tas waar de jongste in kan. Die blijft dan gewoon drijven en houd ik er bij zodat de oudste de les kan volgen (vaak let de lerares dan een beetje extra op de oudste).
    Of ik leg de jongste aan de rand van het zwembad in de box maar dat vind hij vaak niet zo leuk omdat hij dan ook wil zwemmen.
    Helaas is de creche bij ons maar tot kwart voor 12 open en zwem ik om 11 uur, dus het is wel altijd een race tegen de klok om weer op tijd aangekleed te zijn. En als we naar de volgende groep mogen dan moet de jongste altijd mee gaan zwemmen, maar goed daar zitten vaak maar 2 of 3 kindjes in de groep en moeten ze echt leren zwemmen dus dan is de juffrouw er vaak ook meer mee bezig dan de ouders.

Deel Deze Pagina