ervaringen met het regelen van flexibele opvang

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door mariska1978, 1 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik heb voor mijn verlof de opleiding tot psychiatrische verpleegkundige afgerond. 1 week voor de bevalling heb ik een sollicitatiegesprek gehad en 1 dag na mijn bevalling kreeg ik te horen dat ik ben aangenomen. In sept. begin ik voor 32 uur per week. Omdat het een baan in de zorg is, heb ik geen regelmatige diensten (zowel dag, laat als nacht en ook regelmatig de weekenden) Hierdoor heb ik straks flexibele opvang nodig....en dat schijnt nu net het probleem te zijn volgens het gastouderbureau waar ik sta ingeschreven :x

Ik heb mij bij 8 weken zw-schap ingeschreven bij dit gastouderbureau en heb direct aangegeven dat het gaat om flexibele opvang. Wel erbij vermeld dat het rooster ca. 3 maand van te voren bekend is en dat overleg altijd mogelijk is. Bij de intake werd aangegevan dat dit geen probleem zou moeten zijn omdat ze genoeg gastmoeders hebben.

Nu hoorde ik steeds maar niks van het bureau totdat ik zelf maar eens contact met hen opnam. Nu geven zij aan dat het heel moeilijk wordt om een gastouder te vinden, dat er maar weinig zijn die zo flexibel willen/kunnen zijn, dat de vakantie er nu tussen zit en noem het maar op. Op mijn argument dat ze dit toch ook tijdens de intake hadden kunnen weten, wordt niet gereageerd.

Het is nu inmiddels dus al juli en ik heb nog geen geschikte opvang gevonden voor onze dochter. Begin nu toch wel een beetje te stressen. wat als ik geen opvang vind....moet ik mijn nieuwe baan dan laten schieten.
    Helaas heb ik geen familie/vrienden in de buurt wonen die (tijdelijk) onze dochter kunnen opvangen.
    Heb mijzelf inmiddels wel ingeschreven bij flexmoeders in de hoop dat ik daar een geschikte gastouder vind.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en hoe jullie dit geregeld hebben?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Misschien kun je zelf particulier iemand vinden. En die dan laten inschrijven bij een bureau. Dan heb je dus al de uren die je wilt.

Maar flexibele opvang is erg lastig.

heel veel succes

Deel Deze Pagina