Hallo, Momenteel ben ik 21 weken zwanger en ik heb de hele dag door drang om naar de wc te lopen. Toen deze klachten begonnen twee weken geleden ben ik naar de huisarts geweest om te laten testen op blaasontsteking. Deze test wees uit dat t dat niet is. Kan het zijn dat de baby nu al op mijn blaas drukt en dat het daardoor komt? Ik heb geen pijn bij het plassen, maar het is wel erg vervelend on telkens naar de wc te moeten lopen ieder half uur.
Hallo, Vaak naar de wc moeten is een veel voorkomende kwaal in de zwangerschap. Dit wordt inderdaad veroorzaakt door toename van druk op de blaas (door het kindje/ inhoud van de baarmoeder die op de blaas drukt). Ook komt het doordat er verslapping van de blaas optreedt onder invloed van de hormonen. Door de verslapping heb je sneller een gevoel van aandrang. Je kunt hier helaas weinig aan doen, maar gelukkig verdwijnt het weer na de zwangerschap! Het is wel altijd goed om alert te zijn op een blaasontsteking. Was je urine toen helemaal schoon? Zoniet zou je de controle voor de zekerheid nog een keer kunnen herhalen. Als je een beginnende blaasontsteking hebt wordt dit niet altijd meteen opgemerkt. Succes! Groetjes Gea
Bedankt voor je antwoord gea! Ik laat het volgende week nogmaals testen. De eerste coblntrole wees uit dat mijn urine schoon was.