Echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door spotlight, 11 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Lieve verloskundigen,

A.s. woensdag heb ik eindelijk mijn eerste echo. Ik ben alleen vergeten te vragen of dit een inwendige of een uitwendige echo zal zijn. Ik vermoed een inwendige.

Dient dan je blaas vol of leeg te zijn. Indien het vol dient te zijn, maar je bent toch naar het toilet geweest, kunnen ze dan geen echo maken?

Daarnaast heb ik nog 1 vraag: Ik heb 2 weken geleden nog een test gedaan en gisteren (lekker neurotisch) weer 1. Bij de test van 2 weken geleden was de streep mooi donker. Bij die van gisteren was de streep duidelijk lichter. Het was de tweede keer dat ik plaste die ochtend, maar ik had nog niets gedronken. De 2 tests waren van hetzelfde merk. Zegt dit iets over de zwangerschap (dat het niet goed is), of kan het best dat de streep nu lichter was?

Bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ze zullen eerst proberen een uitwendige echo te maken, als dat niet lukt een inwendige. Maak je niet druk om dat plassen, als je ruim 9 weken bent zien ze het toch wel en maakt dat niet zoveel meer uit.
    Het kan wel dat je test de ene keer duidelijker is dan de andere, een streep is een streep, dat zegt verder niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap.

Mirjam

3. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Jeetje wat een snel antwoord zeg! Bedankt!

Ik had nog 1 vraag: Ik ga morgen plantjes halen voor in de tuin. Is werken met potgrond in zakken net zo gevaarlijk als werken met aarde uit de tuin?

Deel Deze Pagina