Gestopt met Ascal > Benauwd?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Shaddixxx, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb 26 weken Ascal geslikt (sinds week 10 van de zwangerschap) vanwege m'n hoge bloeddruk. Omdat de bevalling nu dichterbij komt, moest ik er met 36 weken mee stoppen. Nu heb ik zaterdag dus de laatste genomen en nu heb ik het sinds een paar dagen steeds behoorlijk benauwd. Overdag is het goed te doen, ook als ik lig, 's avonds is het een stuk erger en kan ik er ook maar moeilijk van slapen..

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Dat m'n hart harder moet werken en dat de hartkloppingen dus wat erger zouden -kunnen- worden, wist ik wel, maar over dat benauwde heb ik eigenlijk niets gehoord..

Misschien komt het wel heel ergens anders vandaan, maar omdat het is sinds ik gestopt ben met Ascal, vroeg ik het me af.. :)

2. Lauren02

Lauren02 Actief lid

21 feb 2014
    169
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Is ascal het enige middel dat je gebruikt? Dit vind ik nogal vreemd, aangezien ascal geen bloeddrukverlagend middel is, maar een plaatjesremmer. Het zorgt ervoor dat de bloedplaatjes minder goed werken, en daardoor minder snel kunnen samenklonteren of zich hechten aan een beschadiging in de vaatwand. wordt dus veel gebruikt ter voorkoming van een bloedpropje.
    benauwdheidsklachten komen zeker voor bij een embolie, maar ik weet niet of je meer klachten hebt? zou wel even overleggen met je HA!

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.151
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Precies wat Lauren zegt! Dacht ook al: Ascal voor hoge bloeddruk?

4. Nee, ik gebruik ook Aldomet / Methyldopa, maar daar ben ik niet mee gestopt ;) Ascal gebruikte ik als bloedverdunner, zodat alles makkelijker rond te pompen is (of was, inmiddels) en wat op die manier dus bijdroeg aan het verlagen van m'n bloeddruk. Gezien die bloedverdunnende werking moest ik met de Ascal dus stoppen bij 36 weken.

Nu weet ik overigens dat Methyldopa benauwdheid als bijwerking zou kunnen hebben, maar gezien ik er nooit eerder last van heb gehad, leek mij niet dat het daar ineens vandaan kwam..

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

misschien dat er geen last van had als bijwerking omdat je de ascal ernaast slikte?
    maar ik zou idd even met je huisarts overleggen.

6. De gynaecoloog heeft het voorgeschreven, dus daar zal ik het ook wel aan vragen morgen, ik vroeg me alleen af of iemand het misschien herkende :)

7. XmoonlightX

Inmiddels meer bekend?

8. Een vrije late reactie van mij, maar; ja! ;) Ik moest die vrijdag naar het ziekenhuis en m'n bloeddruk bleek toen 176 / 112 te zijn. Volgens de verpleegkundige kon de benauwdheid daardoor veroorzaakt worden. Niet zozeer direct, maar wel indirect omdat m'n lichaam gewoon op was en door de bloeddruk volledig in standje 'opgefokt' en 'gejaagd' ging. Niet door het stoppen met de Ascal dus :)

9. XmoonlightX

Ahh zie dat je inmiddels bevallen bent, gefeliciteerd!!

10. Dankjewel! Ik mocht met die bloeddruk niet meer naar huis, ben die vrijdag opgenomen om te zien hoe het zou gaan, maar bleek toen zwangerschapsvergiftiging hebben. Uiteindelijk op de maandag daarna bevallen :)

11. XmoonlightX

Ja heb je blog over de bevalling gelezen. . Mijn complimenten wat kan jij het geweldig beschrijven!!! Ik heb echt moeten lachen om het ballon gedeelte..

12. Haha, echt een feestje was dat :p Nogmaals; dankjewel!

Deel Deze Pagina