Een groot probleem.......

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mickey07, 10 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mickey07

    mickey07 Lid

    10 sep 2007
    5
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Ik zit met een groot probleem..... Mijn neefje van bijna 2 slaat sinds kort. En het ergste is, hij doet net of hij een kusje wil geven en geeft je dan een klap in je gezicht. Dat is nu al bij verschillende mensen gebeurd, oa bij mijn man en zelfs een paar keer bij ons zoontje van 4 maand oud! Ook als ons zoontje in de box ligt dan komt hij naar hem toe en slaat hem op zijn hoofd, met speeltjes. Ik vind dit niet normaal!

    Ik vind het zo ontzettend erg, ik wil absoluut niet dat iemand hem slaat! Straks wordt hij al bang als je met je hoofd dicht bij hem komt ofzo.
    Het is een heel moeilijke situatie. Ik vind dat we erover moeten praten, want ik heb het idee dat zij het probleem onderschatten. Maar ik heb ook weer gehoord dat zij er wel heel erg mee zitten en verschillende mensen vinden dat wij ons zoontje gewoon uit zijn buurt moeten houden, en het dus verder niet aan moeten kaarten om de situatie niet erger te maken.

    Wat denken jullie en heeft iemand ervaring met zulk gedrag?

    Groetjes, Mickey
     
  2. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Jij persoonlijk kan niets aan dit gedrag doen ik vind de ouders hier iets aan moeten doen... Je mag best zeggen dat je het niet op prijs stelt dat je kindje geslagen word want dat zou ik ook niet pikken en zeker niet als het nog zo'n hummeltje is.. Ik zou er over praten miss dat dat helpt... ik ben zelf niet bekend in deze situatie maar ik vind dat je er best wat van mag zeggen hoor.
     
  3. Ylana

    Ylana Actief lid

    6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Het eerste wat in me opkomt is vragen hoe de ouders met dit gedrag omgaan?
     
  4. Sijke

    Sijke Bekend lid

    agressie rond die leeftijd is 'normaal' of komt in ieder geval vaker voor, dus bijten of slaan bijvoorbeeld.
    Natuurlijk betekend dat niet dat je het moet accepteren, vooral als het om je baby gaat zou ik er ook niet blij mee zijn.
    Ik zou met de ouders overleggen hoe zij willen dat je het aanpakt. Als zij het probleem dan nog steeds niet zien zou ik zelf actie ondernemen. Het beste werkt om er niet te diep op in te gaan, maar als het gebeurd of het kindje aanstalten maakt om te slaan in te grijpen door het kind bij de arm te pakken, zelf te hurken zodat je op dezelfde hoogte zit en dan vrij streng te zeggen: dat mag niet! Je mag niet slaan/bijten! of: Dat is niet lief, dat mag niet!

    En laat je baby niet alleen bij hem in de buurt, zorg dat je er zelf bij bent of dat de baby op een plaats is waar het kindje er niet bij kan.

    Succes!
     
  5. TriCo77

    TriCo77 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    wat een rotprobleem, maar ik herken het wel.
    mijn oudste zoon had een vriendje, en die sloeg en kneep en beet. echt het was niet meer normaal. ik heb ook een tijd gehad dat ik niet meer wilde dat mijn oudste met dat kind speelde. ik vond het gewoon zielig dat ie steeds zo "mishandeld" werd.
    over een paar weken gaat mijn oudste naar de basisschool en komt ie bij dat jochie in de klas, dus ik hoop dat ie het ondertussen toch afgeleerd is.
     
  6. mickey07

    mickey07 Lid

    10 sep 2007
    5
    0
    0
    Ik vind zelf ook dat de ouders hier iets aan moeten doen, en niet wij, maar ik vind zelf dat ze er momenteel maar weinig aan doen. Ze zeggen alleen: "niet slaan" en dat was het. Ik weet het, 2 jaar is een leeftijd waarop ze waarschijnlijk nog niets begrijpen, maar toch.



    :(
     
  7. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Maar wat vind je dan zelf wat ze moeten doen ?
     
  8. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik herken het mijn nichtje doet het ook

    mijn zus vond dat ook heel erg en moest haar steeds in de gaten houden

    mijn zus pakte haar bij de arm en zei heel hard (naam) dat mag niet he
    en dan sorry laten zeggen
    deed ze het nog eenx moest ze 5 min in de hoek itten en dat vindt ze al helemaal niet leuk

    ze heeft het ook wel eens geprobeerd bij youame maar ik hou der scherp in de gaten
    ik hoef alleen maar haar naam op een vragend/strenge manier te zeggen en ze loopt de andere kant op

    idd ik vindt dat de ouders er zelf wat aan moeten doen
     
  9. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Dat is aan de ouders, lijkt me vrij normaal dat hun het niet normaal vinden.
    Als je denkt dat ze er niks aan doen, zou ik ook al als ze er bij zijn.
    Tegen het jochie zeggen als hij weer slaat.Ik vind het niet leuk dat jij slaat, dat doet pijn hoor.
    Als dat niet helpt en de ouders zeggen er nog niks van... zou ik hem in aan z'n arm pakken en hem even duidelijk maken dat jij dat niet goed vind, je gaat je niet laten slaan, door z'n klein terroristje!
    Mocht je commetaar krijgen van de ouders, zou ik er niet meer heen gaan.
     
  10. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Mijn neefje van bijna 2 heeft Dano heel hard geslagen op zijn hoofd toen Dano twee weken oud was. ik barste direct in tranen uit. Mijn zus had op dat moment Dano op schoot.

    Nu houden we Dano uit de buurt bij mijn neefje, en soms als hij wil kijken prima, maar zijn handen worden vast gehouden.

    vorige week heeft hij Dano een kusje gegeven.
    Ik denk zo goed mogelijk begeleiden, maar dit is een taak van de ouders! ZIj moeten hun kind leren omgaan met hele kleine kindjes.
     
  11. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo, ik heb je verhaal gelezen en ik vind het best erg. Ik ben zelf al best beschermend ik heb ook een nichtje en neefje van 2 en als ze Emir zien dan worden ze een beetje raar echt zo van ohh een baby als ik hem op schoot heb trekken ze(licht)aan zijn voet. Ik vind het vreselijk, ik probeer zo aardig mogelijk te doen, maar alles heeft een grens. Het gaat tenslotte om jouw baby en jij beschermt hem.
    Ik zou zeggen praat met de ouders van je neefje dit heeft ook een beetje met opvoeding te maken vind ik en de ouders moet dit soort gedrag snel bij hun kind signaleren en maatregelen nemen zoals extra alert zijn id buurt van een baby...dit heet verantwoordelijkheid,en niet doen van ach het is maar een kind en jouw kind is wel een baby!....straf geven (in een hoek zitten ofzo)enz zodat hij weet dat dit gewoon niet kan. Ik hoop voor je dat dit niet meer gebeurt.
     
  12. TriCo77

    TriCo77 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ik vind ook dat het kind er voor gestraft moet worden, even op de trap zitten bijvoorbeeld.
    wat ik al eerder schreef, had mijn oudste ook een vriendje die dat deed. en dat was het zoontje van mijn vriendin.
    maar zei deed er niks op, ze zei alleen met een big smile op haar gezicht "naam" dat mag toch nieieieiet...... ze zegt, ik kan er verder toch niks aan doen, hij reageert er niet op en doet het toch steeds weer.
    maar omdat zij er dus verder niks aan deed, pakte ik de eerstvolgende keer het kind bij de arm en zei "naam" NEE dat mag niet! en hem daarbij streng aankijkend.
    kind schrok daarvan en begon te huilen.
    mijn vriendin werd me daar een potje kwaad zeg, omdat ik dat deed.
    tja wat had ik dan moeten doen.....?
    het kind reageerde daar tenminste wel op, dus de boodschap kwam op die manier wel aan.
     
  13. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    mam 2003 wat jij deed vind ik ook goed de boodschap moet doorkomen bij zo een 2 jarige en dat je vriendin daarna kwaad wordt moet ze zelf weten moest ze maar eerder maatregelen nemen. Ik vind het echt niet belangrijk dat een vriend of familielid kwaad wordt om zo een reden, want JIJ hebt gelijk en daar gaat het om en als de ander dat niet wil inzien van goh zou ik het echt niet anders moeten aanpakken dan is dat erg jammer, want dat verstoord weer de relatie onderling.
     
  14. mickey07

    mickey07 Lid

    10 sep 2007
    5
    0
    0
    Nou, ik ben dus in staat om het echt zo te doen als het weer gebeurt en zij doen niets. Ik hoop dat we er voor die tijd al over gepraat hebben. Ik denk namelijk zelf ook dat je een kind van die leeftijd best mag wijzen op wat wel en niet mag. En ook ik denk dat als je een kind streng toespreekt je eerst zijn aandacht moet trekken door hem op gelijke hoogte in de ogen te kijken, anders komt het niet aan.

    Groetjes, Mickey
     
  15. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    idd Mickey you go girl!
     
  16. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    oowww, ik haaaaaaat dat soort moeders! Zelf je kind niet kunnen opvoeden en als een ander dat dan maar doet, boos worden.. :evil:

    Ik zou ook niet wachten totdat de ouders ingrijpen, maar er zelf bovenop zitten. Het is MIJN kind die IK moet beschermen, dus dan doe ik dat ook. Schijt op boze ouders van dat kind, maar dan moeten ze hun kind maar in de gaten houden.

    Mijn man heft ook een nichtje van 3 die net deed of ze Elena lief vond en aaide, maar stiekem probeerde ze haar te knijpen. (Meisjes zijn echt krengetjes joh! :) ) Nou, daar heb ik dus gewoon een stokje voor gestoken. Hand weggetrokken bij Elena, boos aangekeken en "pas op he?"gezegd, nou ze wist wel waar ze voor op moest passen hoor, heeft het ook niet meer geprobeerd. Mijn schoonzus stond er overigens bij en ik heb toen tegen haar gezegd van "sorry hoor dat ik zo tegen je dochtertje doe, maar ik zag wat ze wilde doen en moet mijn eigen dochtertje beschermen". Dat begreep ze ook.
     
  17. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Mam2003, je hebt van mij ook gelijk hoor!
    Als zij er niets aan doen, doe je het zelf wel. Je laat je eigen kind niet slaan door een ander kind!
    Zou precies hetzelfde gedaan hebben.

    En als ouders dan boos worden, jammer dan, dan moeten zij ervoor zorgen dat hun kind dat niet doet!
     

Deel Deze Pagina