Baby zuigt op handjes en houdt/maakt zichzelf zo wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Patty12, 23 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty12

Patty12 Lid

18 jul 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoon van 2 weken heeft nogal een haat/liefde relatie met zijn speen, deze wilt ie wel maar hij houdt m niet goed in en soms doet ie zo wild omdat het niet lukt dat hij m (zo lijkt het) op een gegeven moment niet meer wilt.

Hij probeert ook steeds op zijn handje te zuigen, die komt ook vaak per toeval langs zijn mond en dan is ie meteen heel druk bezig om daarop te zuigen, wat niet lukt en hij dan weer gaat huilen en niet kan slapen.
    Hij doet dit ook meteen nadat hij heeft gegeten dus honger kan het niet zijn.

Wat kan ik nu het beste doen?
    Die speen kan ik er elke 2 min wel terug in stoppen maar wij worden hier echt een beetje gek van omdat het niet helpt .
    Laten huilen dan maar?

Bedankt alvast voor jullie adviezen!

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hij is nog super jong he, ik zou toch telkens een speen blijven geven (als het écht geen honger is) of een pink als dat beter werkt.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het is normaal dat een baby na de fles nog zuigbehoefte heeft dus dat is normaal.

4. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Die ukkies moeten" leren" zuigen op een speen.
    In het begin hier ook om de twee minuten bijna de speen terug moeten stoppen maar als het goed is gaat het vanzelf beter.
    Ze hebben nog geen controle over de handjes hè dus die speen is er snel uitgemept.

Succes.

5. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ze moeten spenen leten, duurt even.. En misschien vind hij een andere vorm speen fijner?

En inbakeren, heb je dat al geprobeerd? Dat hielp hier tegen de fladderende handjes. En dat kan een gevoel van veiligheid geven.. Willen spenen of duimen kan ook om die reden gedaan worden volgens mij

6. Patty12

Patty12 Lid

18 jul 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan zal het idd wel wennen zijn. Inbakeren heb ik al een poging gedaan maar heb het idee dat hij het toch niet fijn vind en verder is hij niet onrustig en slaapt hij zo 4 uur door dus wilde ik liever niet meer doen.
    Wanneer gaan ze dan echt de speen langer inhouden?

Deel Deze Pagina