Oh en ik wil dus even benadrukken dat ik best snap dat men de fysio inschakelt als de reguliere tips niet werken. Maar ik bel ook wel eens de huisarts assistent met een vraag of klacht en dan geeft ze me ook eerst tips die ik thuis kan proberen. Ik zeg alleen dat ik niet direct al de fysio zou bellen
Ik had weleens van die zalf en kreeg je een hele rode huid. Was niet zozeer een allergische reactie maar meer het opwarmen van de huid. Had ik het net gesmeerd voordat ik mijn kind uit school ging halen en zag je hele rode vlekken in mijn nek met afdrukken van mijn vingers in mijn nek en hals. Ben blij dat ik nog even in de spiegel had gekeken voordat ik naar school ging. Zag er echt heel raar uit. Ik heb mijn jas maar goed dichtgetrokken met een sjaaltje om. Hielp naar mijn gevoel weinig. Je huid wordt warm maar heeft volgens mij weinig effect op je spieren.
Nou, het is nog niks verbeterd. Ik slik naproxen van kruidvat in combinatie met paracetamol, ik hou het goed warm, blijf in beweging, maar tot nu toe merk ik geen verandering.
Ik ga normaal altijd 1x per 4 weken naar de chiropractor ivm fikse nek klachten icm migraine daarvan. Nou dat voel ik nu toch ook wel kan ik je zeggen want al vanaf 28/12 niet geweest. Kan echt janken soms. En heb al flink meer gespoten met mijn migraine medicatie dan normaal. Daar baal ik echt van maar het is niet anders. @ts als het nu niet minder is zou ik toch de fysio bellen denk ik hoor.
Nou dit geintje heb ik ook gehad. 2 maanden terug. Ik had migraine waardoor ik mijn nek hoofd verkeerd hielt ofzo. En ik zat in de kramp ben 4 weken echt zoet geweest. Na een week toch de fysio gebeld en zat helemaal vast. Waarschijnlijk toch stress wat er uit kwam. Heb echt gehuild en liep tegen de muur op wat een pijn.
Zal niet vaak voorkomen maar ook ik heb 3 mnd geleden m'n nek verrekt. Ging niet over na alle hete zalfjes en andere zalf die je kan bedenken. Ha stuurde mij door naar de manueel therapeut daar aantal keer geweest alles was nog nooit zo los geweest maar de erge pijn bleef. Pijnstillers hielpen ook niet. Foto gemaakt doorgestuurd naar de neuroloog daarna MRI en nu dus een nekhernia. Dus een verrekking kan ook niet vanzelf over gaan maar zit er een ander probleem. Sterkte hoop echt niet dat het zoiets is, ik had en heb BTW pijn in nek schouder arm, uitstraling slapend gevoel in arm en vingers
Ik zeg niet dat iedereen meteen bij een zorgverlener aan de bel moet trekken. Ik vind het alleen onnodig om daar over te oordelen als iemand anders dat wat sneller doet dan jijzelf.
Ik ben afgelopen donderdag naar de huisarts geweest. Heb andere pijnstillers gekregen en een verwijzing voor de fysio. De pijnstillers doen niks en de pijn is nog steeds niet verbeterd. De huisarts had het ook over een hernia, maar bet lijkt mij niet dat dat het kan zijn. Ik heb pijn in mijn nek en schouder met uitstraling naar mijn arm. Geen slapend of prikkelend gevoel in mijn vingers.
Moah hernia komt in meerdere gradaties voor, help t hopen dat het gewoon een geblokkeerde spier is (wat f. veel pijn kan doen en omdat je niet of nauwelijks beweegt ook lekker lang kan zeuren). Laatste keer verdraaide ik een spier in mn nek, gewoon door iets te pakken...kon 2 weken niet anders dan recht vooruit kijken...grrrrrrrr
Ik ga er maar gewoon vanuit dat het een spier is. Hoop dat ik snel bij de fysio terecht kan en dat zij de boel wat los kan maken.
Mijn fysio/manueeltherapeut die zou mij op mijn donder geven als ik hem niet bel wanneer ik enorm veel pijn in mijn nek of rug of heup heb (beknelde zenuw en whiplash). Hij heeft mij al zo enorm geholpen en als ik hem bel weet hij dat het serieus is en maakt hij tijd voor me en propt me er ergens tussen. Ik snap heel goed dat je natuurlijk niet voor ieder wisse wasje moet gaan bellen. Maar als je heel veel pijn hebt en pijnstillers helpen niet, dan is het voor hem reden dat ik moet bellen.
Precies ja, maar jij hebt een duidelijk probleem wat regelmatig terugkeert. Dat is anders dan wanneer iemand opstaat met een gewone stijve nek. Dan zijn de eerder genoemde adviezen goed.